scooter blok
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
da word moelijk, volle trekkracht en max 55 km/h ga niet lukken
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?
Toegevoegd na 29 seconden:
pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?
Toegevoegd na 29 seconden:
pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
liever een nieuwe , met een 2dehands weet je nooit wat ermee gebeurd is , maar ja mss wel ...kane schreef:pff, yasuni Z kan je geen yasuni R kopen 2 de hands kopen ?
de vario ring verwijderen levert dat een hoop extra trekkracht ?
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene
-
- Quadrider
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 18:37
wel wat maar niet egt bizar (Maar als je andere uitlaat neemt is het beter om ook de drukveer en trekveertjes te veranderen) kost maar rond de 14 euro dus dat valt wel mee
yamaha yfz-450 2006 >>> spoorverbreders voor en achter, nerfbars, heel strips, blauwe aluminium tankdop, Van Hasselt uitlaat, maxis razr banden, yamaha bumpertje, reiger voor veren, cabron hood, schockwears veer hoezen, quad tech stickerset, ander stuur, pro design killswitch, yamaha stuur-rol
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
ja toch iets, maar meer snelheid ..
ps: http://www.scooter-freaks.nl/forum/foru ... .php?f=162 eerst inloggen
drukveer : malossi wit ( hoeft niet echt
koppeling : stage 6 verstelbaar of malossi! groen trekveren
ps: http://www.scooter-freaks.nl/forum/foru ... .php?f=162 eerst inloggen
drukveer : malossi wit ( hoeft niet echt
koppeling : stage 6 verstelbaar of malossi! groen trekveren
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
- Quadrider
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 18:37
drukveer polini blauw is ook goed maar ik vind tog als je die weg laat dat die niet egt super rijd (ik persoonlijk vind dat als je uitlaat doet dat je ook drukveer en trekveertjes moet doen. daar krijg je het beste effeckt mee
yamaha yfz-450 2006 >>> spoorverbreders voor en achter, nerfbars, heel strips, blauwe aluminium tankdop, Van Hasselt uitlaat, maxis razr banden, yamaha bumpertje, reiger voor veren, cabron hood, schockwears veer hoezen, quad tech stickerset, ander stuur, pro design killswitch, yamaha stuur-rol
-
- Quadracer
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
- Locatie: Bree-Tongerlo
Drive a Z heeft een begrense chroom Gianelli erop liggen (heeft ondertussen begrenzin er al uit gevijlt )
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
keb nu al een sito plus gestoken , waarvan de begrenzer in de mond eruit is trek verschil is wel groot
maar nu zou ik willen weten wat een drukveer is en wat dat doet ? trekveren wil ik niet steken (kwestie van nog traag te kunnen optrekken ook )
maar nu zou ik willen weten wat een drukveer is en wat dat doet ? trekveren wil ik niet steken (kwestie van nog traag te kunnen optrekken ook )
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene
-
- Quad Master
- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
hier staat zowat alles http://www.scooter-power.nl/ kijken bij werking
dit moert je hebben
Drukveer
De drukveer hoort eigenlijk niet bij de koppeling maar, samen met de poelie, bij de vario, deze drukt de poelie tegen de snaar en zorgt zo voor een constante spanning op de snaar. Een zwaardere drukveer betekent dus een hogere spanning op de snaar en zul je ook zwaardere rollen nodig hebben. Hiermee kun je het rijgedrag verbeteren, sneller optrekken en je scooter kan sneller reageren bij opnieuw gasgeven. Maar het rijgedrag heeft eigenlijk vooral te maken met de verhouding tussen rollengewicht en druk van de veer.
De huls die vaak in de drukveer zit is een soort begrenzer en kan eruit gehaald worden, dat rijdt meestal beter. Een zwaardere drukveer helpt ook tegen het slippen van de snaar bij lage snelheden als er een grotere cilinder is geplaatst.
Een nieuwe koppeling van Malossi of Polini zorgt dat je sneller kunt optrekken. Het heeft echter weinig met topsnelheid te maken. Bij een dure koppeling zit er een stelschroef op waarmee je de trekkracht van de trekveertjes kunt regelen, dus niet meer irritant verwisselen van veertjes. Alleen als je geen goeie monteur bent kan dit nog wel eens een probleem zijn, omdat je alle drie de stelschroeven op de zelfde plek moet vast draaien. Anders slijten de schoentjes niet even snel en kan je je koppeling vermoeren.
dit moert je hebben
Drukveer
De drukveer hoort eigenlijk niet bij de koppeling maar, samen met de poelie, bij de vario, deze drukt de poelie tegen de snaar en zorgt zo voor een constante spanning op de snaar. Een zwaardere drukveer betekent dus een hogere spanning op de snaar en zul je ook zwaardere rollen nodig hebben. Hiermee kun je het rijgedrag verbeteren, sneller optrekken en je scooter kan sneller reageren bij opnieuw gasgeven. Maar het rijgedrag heeft eigenlijk vooral te maken met de verhouding tussen rollengewicht en druk van de veer.
De huls die vaak in de drukveer zit is een soort begrenzer en kan eruit gehaald worden, dat rijdt meestal beter. Een zwaardere drukveer helpt ook tegen het slippen van de snaar bij lage snelheden als er een grotere cilinder is geplaatst.
Een nieuwe koppeling van Malossi of Polini zorgt dat je sneller kunt optrekken. Het heeft echter weinig met topsnelheid te maken. Bij een dure koppeling zit er een stelschroef op waarmee je de trekkracht van de trekveertjes kunt regelen, dus niet meer irritant verwisselen van veertjes. Alleen als je geen goeie monteur bent kan dit nog wel eens een probleem zijn, omdat je alle drie de stelschroeven op de zelfde plek moet vast draaien. Anders slijten de schoentjes niet even snel en kan je je koppeling vermoeren.
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
andere trek veren wilt niet zeggen dat je lanzaam optrekt. kan ook zijn dat je beter optrekt en met wat prutsen aan de rollen trekt hij nog sneller op.coolboyke schreef:maar nu zou ik willen weten wat een drukveer is en wat dat doet ? trekveren wil ik niet steken (kwestie van nog traag te kunnen optrekken ook )
drukveer moet je alleen pakken wanneer je een dip hebt. of bij het door een bocht afremmen en dan weer gasgeven dat hij slecht op komt.
en op standaard 50cc is een witte goed. eventueel een gele
-
- Quadracer
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
- Locatie: in de garage
- Contacteer:
wit geel enzo tis ni altijd de kleur die de druk bepaald (en druk veer dient om lager te kunnen gaan met het gewicht van de rolletjes hoe harder de duwveer hoe zwaarder de rolletje moeten zijn dus kan je beter heel licht in de rolletjes gaan en een iets lichtere duwveer presteerd hij het zelfde en als de rolletjes heel licht zijn en lichte duwveer loopt hij perfect en omdat dan de rolletjes veel lichter zijn is minder gewicht op de krukas en snelere gas reactie werkt net als en binnenrotor ongeveer lichter dus snelere gas reactie(das hoe ik het bezie
2-takt zal altijd het beste blijven
Die rubberslang gaat terug binnen naar je luchtfilter, dus verbrande uitlaatgassen worden gedeeltelijk weer opgezogen, door je luchtfilter en weer het proces ...coolboyke schreef:vandaag wou ik mijn uitlaat (standaard) eraf doen , nadat hij heel los gevijsd was , kom ik tot de ontdekking dat er daar onderaan precies een buisje bijgelast is , en dat loopt dan verder via een rubberslang naar boven in mijn brommer...
weet iemand wat dat is , en hoe ik dan mijn uitlaat eraf krijg ?
het is een 2007 model ,nieuw gekocht.
Ik weet het ook nog niet zo lang, via m'n dealer, om de verbrandingsgassen meer te gaan filteren dus
Grtz, Robin
Yamaha Banshee 05' & 97'
yo mensen keb nu nog een vraagske , kzit nu me die sto uitlaat zonder begrenzer , hij trekt wel goed , maar het is niet om te zeggen dat je wheelsies kan of andere brommertjes echt afdrogen met voorsprong...
ik zou kijken om een malossi variateur te steken en een malossi delta clutch koppeling .
zal mijn trekkracht groter zijn ? indien ja hoeveel zal dat ongv schelen ?
veel, weinig ?
grtz en alvast bedankt
wesley
ik zou kijken om een malossi variateur te steken en een malossi delta clutch koppeling .
zal mijn trekkracht groter zijn ? indien ja hoeveel zal dat ongv schelen ?
veel, weinig ?
grtz en alvast bedankt
wesley
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer ;), maar dan zonder sirene