bilstain

Een toffe rit achter de rug ? Laat ons meegenieten !
Plaats reactie
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

bilstain

Bericht door flyingquad »

vandaag in bilstain gaan snorre,
ondanks het slechte weer van afgelopen dagen en vandaag zijn we toch naar ginder gereden.
ik met men raptor 700 en nog 3andere met een enduro motor. achter in de camionette en remork.
goed gepakt wat reserve onderdelen en vooral kleding in geval van?
vertrokken we om 7u richting bilstain.

rond half 9 aangekomen onder weg nog heel veel regen gehad ,ma om 9u was dit een pak gemindert zodat we vol goeie moed in deze drassige omstandig heden
ons aan het offroad parcour konden wagen.

ondergrond stenen, rotsblokken en klei zorgden voor de nodige spanning bij het berg op rijden en afdalen van de heuvels.
verwachtingen waren zeer hoog omtrent het parcour op zich 40 hectare dit viel meteen al tegen
hoe of wat maar blijkbaar mag er buiten de enduro wedstrijden niet overal gereden worden.

zo na een uurtje offroad rijden en het oppervlakkig bekeken te hebben.
waren we al zijk nat allee ik toch zeker terwijl de nduro mannen nog een proper pak hadden zat ik al
van kop tot teen onder het slijk. en werd er een eerste pauze ingelast.
iets eten koffie'tje en terug vertrekken.

als je het van de grote paden moet hebben zal je er niet veel beleven. terwijl ze best wel spectaculair zijn voor de enduro's her en der gingen ze wel eens op de vlakte(god zij dank heb ik 4wielen) maar niet altijd waren ze gewenst. omdat er veel smalle paden zijn waar je als gewone sterveling van weg blijft met de quad (zeker als je weet wanneer je afstapte moest zien dat je niet onderuit schoof)
nam ik toch de leiding om er in te rijden.

twas ni simpel moet ik eerlijk zijn op de flank van een heuvel. met één spoor voor de enduro's.
zette ik de wielen die aan de kant van de ondergrond stonden in het spoor. en probeerde stapvoets het pad te volgen door constant te gaan hangen.
en de wielen in het spoor te houden, dit bleef niet goed komen na een tijd het pad gevolgd te hebben.

was er een stukje spoor weg waardoor ik al een beetje weg gleed. quad stilgelegd en proberen van die enkele meters de quad te duwen waar het spoor terug was. natuurlijk stapte ik af en begon de quad te schuifen gelukkig kon ik net nog grip vinden op een stuk rotsblok dat er miniem uitstak en de quad juist tegen houden. met zen 4 hebben we de quad verder geduwd!(getrokken) dit was toch een bang moment voor me.
iedereen kent wel die filmpjes dat een quad naar beneden rold, zijt ma zeker dat ge daar op die moment
veel aan denkt.
was ik er met een utility quad geweest van over de 200kg had die zeker beneden gelegen.
eind goed al goed ik ben heel huids terug op de grote pad geraakt.

we hebben nog tal van paden gedaan! op een geveven moment komen we naast het riviertje dat er lag
en nam ik het spoor naar beneden redelijk stijl voor en achterrem in en toch gleed de quad stapvoets naar beneden. . terug naar boven was geen optie en omdat het pad er eindigde was ik aangewezen op het riviertje.
door de regen van de afgelopen dagen en nacht liep er best wel wat water door.
omdat ik toch doornat was heb ik eerst pootje gebaad zien of het nergens te diep werd en of er grote stenen lagen met een dikke halve meter water ben ik er toch ingereden en vond het best wel fijn.
waardoor ik meerdere keren het riviertje gekruisd ben.slecht was dit zeker niet,daardoor was de quad steeds weer wat gespoeld.

terwijl de oppervlakte van het terrein wat tegen viel hebben we de nodige spanning wel gehad. en zijn we rond 2u gestopt met rijden. toch goed voor bijna 4 uur te rijden in deze omstandigheden.
alles ingeladen en dan de kantine in blijkbaar restaurant waar je tegen schappelijke prijs kan eten en drinken. zodat we er meteen weer bovenop kwamen.

aangeraden is goede banden 22duim met grote noppen, soepele vering en genoeg grondspeling.
en een portie geluk en ervaring. tis er mooi rijden maar als je verstand niet gebruikt met zulk weer eindig je 100% zeker in het hospitaal. als je enkel en alleen op de weg hebt gereden en vlakke offroad stukken
is het niet aangeraden om er de smalle paden in terijden en de enduro's te volgen.

in de zomer gaan we terug twas onze eerste keer dat we er waren en vonden allen dat het een beetje te groot risico's is om er te rijden als het nat is.
dus van de zomer 30graden en kurk droog zijn we weer van de partij en kunnen we de de paden waar we nu niet omhoog konden door te weinig grip mss wel overmeesteren.
we hebben goed gelachen,en is de ervaren quad man toch eens aan te raden om er een dagje fun met de nodige spanning te beleven.

zo is de raptor en ik weer een ervaring rijker en bewijst dat de 700 zich in alle terein meester voeld.

spijtig genoeg heb ik er geen foto's van omdat ik toch wist dat we doornat zouden worden wat je trouwens niet voeld om dat je regelmatig moet afstappen om mee een ander en jezelf ergens weg tetrekken.
bleef je het toch warm. een goei enduro pak is toch aanteraden.
spoor!
Quadracer
Quadracer

Bericht door spoor! »

mooi verhaal :knikduim:
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hoi,
Mooi verhaal.
Zelf ben ik al meerdere malen daar geweest,vroeger altijd met een suzuki jeep en nu de laatste keer met mijn King Quad.
Bij slecht weer is het fun voor te rijden :duimhoog: als het droog is steld het hele terein niet veel voor :?
Ja met een sport quad kun je niet echt van de paden afwijken maar met een 4x4 rij je bijna overal op"als het breed genoeg "is.

was ik er met een utility quad geweest van over de 200kg had die zeker beneden gelegen.
Had je mss niet eens hoeven af te stappen :)

grt.
Tom#11
Quad Master
Quad Master

Bericht door Tom#11 »

Mooi verhaal,
Ben zelf ook met de Jeep in bilstain geweest. Daar hoorde ik ook dat met droog weer het niet veel voorsteld.
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

karl schreef:Hoi,
Mooi verhaal.
Zelf ben ik al meerdere malen daar geweest,vroeger altijd met een suzuki jeep en nu de laatste keer met mijn King Quad.
Bij slecht weer is het fun voor te rijden :duimhoog: als het droog is steld het hele terein niet veel voor :?
Ja met een sport quad kun je niet echt van de paden afwijken maar met een 4x4 rij je bijna overal op"als het breed genoeg "is.

Had je mss niet eens hoeven af te stappen :) ( :) afspringen )

grt.
tis zeker fun om te rijden,maar mocht wel ietsje droger zijn,in ieder geval gaan we van de zomer terug.
zou graag da riviertje eens in zen langs over rijden.
waar ik met men quad zat was niet een pad dat breed genoeg was, en als ik er al weg gleed op een padje dat horizontaal liep waar alleen die enduro's op rijden ben ik zeker dat ik er met een utility was afgesprongen! :shock:
mss eens afspreken om na de winter naar ginder te gaan zou wel handig zijn iemand met een winch in de buurt :buig:
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

mss eens afspreken om na de winter naar ginder te gaan zou wel handig zijn iemand met een winch in de buurt

Als ik noch eens ga zal ik het hier posten,of stuur je een PM.
Helaas heb ik ook geen winch :(

grt. en tot dan.
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider

mischien ik daartegen wel? oke laat maar eens weten wanneer je gaad na de winter als wa warmer is.
Nelson92
Quadrider
Quadrider

Bericht door Nelson92 »

jaa da rivierke is echt wel bom heb daar ook met de banshee ingezetten en nog vele andere
W-tec CRF450 2012 # 92

Steins IT Consultancy
Plaats reactie