Bekeuring met Banshee op fietspad

Wij zorgen voor de ruimte, zorg zelf voor het bier... (niet quadgerelateerde onderwerpen horen hier thuis)
station_hendrik
Toeschouwer
Toeschouwer

Bekeuring met Banshee op fietspad

Bericht door station_hendrik »

Kom ik net thuis ligt er een bekeuring van €75 op de deurmat omdat ik met mijn Banshee met kenteken op het fietspad zou hebben gereden...

Dus een bekeuring omdat ik met een motorvoertuig op een fietspad heb gereden... vaag.. ik ben nooit staande gehouden en de locatie die op de bekeuring staat vermeld is ook een ruim begrip. Het zou best kunnen dat ik er gereden heb, maar moeten ze mij dan niet staande houden?

Overigens is het meer dan een half jaar geleden en ik krijg de bekeuring nu pas. Dus hoe moet ik nu weten of ik er wel of niet op dat tijdstip gereden hebt.

Ik wil dus gewoon niet betalen, zeker niet voor iets wat ik me niet kan herinneren!

Hoe kan ik hiertegen in gaan? :shock:
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Dat staat toch altijd op de bekeuring zelf wat je moet doen om er ''protest'' tegen aan te dienen.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ik denk dat je geflits bent :wink:

doormiddel van een personen wagen of een die vast staat. kan allemaal... gewoon naar bewijs vragen :mrgreen:
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Even voor je opgezocht, maar het rijden met een motorvoertuig op een fietspad in ten alle tijden verboden :
1. Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Artikel 10, eerste lid
"Andere bestuurders dan genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Zij mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens anders weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad."
2. Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften
Artikel 2, eerste lid
"Ter zake van de in de bijlage bij deze wet omschreven gedragingen die in strijd zijn met op het verkeer betrekking hebbende voorschriften gesteld bij of krachtens de Wegenverkeerswet 1994, de Provinciewet of de Gemeentewet ( Stb. 1992, 96) worden op de wijze bij deze wet bepaald administratieve sancties opgelegd. Voorzieningen van strafrechtelijke of strafvorderlijke aard zijn uitgesloten."
Of je na een half jaar nog een bekeuring in de bus mag krijgen, is maar de vraag, want dit is wel érg lang.
Daar zou ik me even over bevragen als ik jou was.
Als je kan bewijzen dt je op dat moment niet op de plaats was die ze aangeven, kan je ermee verder gaan, anders is het hun woord tegen het jouwe, en dan weet je dat je nergens staat...

Even goed opletten wat je doet, want dien je protest in, ga je niet akkoord met de minnelijke schikking, en gaat het voorkomen, en dan zijn de boetes meestal een pak hoger.

Hou ons op de hoogte.
Afbeelding
Dangerous Quadracing Team
http://www.dqt.be
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

ik geloof dat ze max. 1jaar mogen wachten ermee, dus alles binnen het jaar is wettelijk, tenzij het nu de laatse 5 jaar verandert is, ik denk niet dat je je gelijk gaat halen, gewoon even opletten waar je rijd

grtz :bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Delriva
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Re: Bekeuring met Banshee op fietspad

Bericht door Delriva »

station_hendrik schreef:Kom ik net thuis ligt er een bekeuring van €75 op de deurmat omdat ik met mijn Banshee met kenteken op het fietspad zou hebben gereden...

Dus een bekeuring omdat ik met een motorvoertuig op een fietspad heb gereden... vaag.. ik ben nooit staande gehouden en de locatie die op de bekeuring staat vermeld is ook een ruim begrip. Het zou best kunnen dat ik er gereden heb, maar moeten ze mij dan niet staande houden?

Overigens is het meer dan een half jaar geleden en ik krijg de bekeuring nu pas. Dus hoe moet ik nu weten of ik er wel of niet op dat tijdstip gereden hebt.

Ik wil dus gewoon niet betalen, zeker niet voor iets wat ik me niet kan herinneren!

Bij mijn weten moet je binnen de 10 dagen van de overtreding op de hoogte
gebracht zijn (dmv brief; nog geen betaling), anders kan men je niks doen als je niet betaalt.
Is eens gezegd geweest door Herman de Croo op TV.

Greetz,
D.
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Het gaat hier wel over Nederland, daarmee dat ik het stukje hierboven ook uit de nederlandse wetgeving heb geplukt :)

Ik heb het maar even voor je opgezocht :

http://www.om.nl/vragen/boetes/ontvangs ... schikking/
Bij verkeersovertredingen die onder de wet Mulder vallen (de lichtere overtredingen) behoort de CJIB-beschikking in principe binnen 4 maanden op de mat te liggen. Heeft de overtreder gebruik gemaakt van een huurauto, dan moet de CJIB-envelop binnen 8 maanden ontvangen zijn. Er zijn situaties waarbij deze termijnen overschreden mogen worden, bijvoorbeeld bij tussentijdse verhuizingen of andere omstandigheden waardoor het langer duurt om de adresgegevens van bestuurder/kentekenhouder te achterhalen.
Wanneer deze termijnen worden overschreden worden kan de overtreder een bezwaar/beroepschrift indienen bij de officier van justitie.
Bij verkeersovertredingen die onder het strafrecht vallen, geldt een formele verjaringstermijn van twee jaar.
Nu is het de vraag, is dit een lichte overtreding of niet...
Afbeelding
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Re: Bekeuring met Banshee op fietspad

Bericht door DaZoe »

Delriva schreef:
station_hendrik schreef:Kom ik net thuis ligt er een bekeuring van €75 op de deurmat omdat ik met mijn Banshee met kenteken op het fietspad zou hebben gereden...

Bij mijn weten moet je binnen de 10 dagen van de overtreding op de hoogte
gebracht zijn (dmv brief; nog geen betaling), anders kan men je niks doen als je niet betaalt.
Is eens gezegd geweest door Herman de Croo op TV.

Greetz,
D.
Dacht net hetzelfde daarvan , heb dat ooit vermeld in men protestbrief en niks meer van de boete gehoord .
Effe opzoeken zou ik zeggen en niet al te veel geloven van wat ze zelf zeggen de politie .
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

nee het kan van een paar weken tot maanden hier in nl duren. licht eraan hoeveel er een binnetje krijge :muur:
Tom#11
Quad Master
Quad Master

Bericht door Tom#11 »

Brommer is het meestal n maandje of 2..
Auto paar weken
Maar als je in n ander land geflitst bent kan het wel een 4 maandjes worden ofzo :wink:
AlfA
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door AlfA »

Even goed lezen allemaal, de oplossing is hierboven gegeven, dit stukje heb ik uit het wetboek gehaald...

't is dus 4 maanden als het je eigen voertuig is, en 8 maanden als het een houur of leasewagen is.
Maar dit geld alleen voor lichte overtredingen, anders is het 2 jaar.

Als het over van deze dingen gaat, moet je niet "denken dat het zo is", daar heeft niemand wat aan, maar je moet het zeker weten aan de hand van een of andere wet :)
En die heb ik even opgezocht:)

Dus mijn advies, protest aantekenen wegens overdereven lange wachttijd.
Afbeelding
station_hendrik
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door station_hendrik »

hoi klink goed, Zware overtreding is het niet denk vanwege het bedrag van €75.

Kan je aangegeven in welk artikel van het wetboek moet zoeken zodat ik dit in mijn bezwaarschrift kan vermelden? De regeling van 4 maanden komt dan wel weer goed uit.

:applaus: :applaus:
ger
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door ger »

Achterop je beschikking staat precies wat je moet doen.

Je moet een aangetekend schrijven (bezwaarschrift) sturen dat je daar nooit bent geweest op die lokatie en dat je daar een bewijs van wilt zien in de vorm van film of foto materiaal. In 9 van de 10 gevallen worden deze vage zaken niet eens behandelt maar gelijk geseponeerd.

Niet zeggen dat je niemand hebt gezien op die plek want dan geef je toe dat je er wel bent geweest. Alleen maar schrijven dat je op die dag daar niet geweest bent. Misschien is het een idee om te zeggen dat je quad die dag voor onderhoud bij de garage stond. Er valt altijd wel iets te regelen met een rekening o.i.d. om als bewijs te kunnen overleggen.

Het tijdsvak van ontvangen van een beschikking is niet relevant. als het binnen het redelijke valt zal elke rechter je in het ongelijk stellen.
Tenzij het over jaren gaat wat niet het geval is.
cobby
Quadracer
Quadracer

Bericht door cobby »

Je bent van nederland zie ik, dus juist weet ik het ook niet.
Maar hier in Belgie moet je zeker zijn voor je reageert ik heb dit ook ooit eens gedaan omdat ik zeker was van een foute boete.
Jammergenoeg heeft een ambtenaar in dienst altijd gelijk en draaien ze zolang aan hun woorden en schriften tot ze gelijk hebben.
Deze jongen had dus ook bezwaar ingediend en daar hebben ze 8 MAAND over gedaan om hun gelijk te halen.
Gelukkig heb ik de schade kunnen beperken met een degelijke advokaat maar het heeft me toch wel wa meer gekost dan de originele boete
Dus voor ge aan een spelletje begint met het gerecht denk 2X na.
Wat ik doe met boetes is niet op reageren en op de éérste aanmaning wachten. Die heeft nooit een verhoging in petto en als die komt onmiddelijk betalen.
Zo ben ik ook al enige boetes kwijtgeraakt.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Kheb meermalen gehad dat een kennis een protest instuurde, en dat de boete gewoon geannuleerd werd. Hebben ze geen tijd/zin/geld voor/in om dat allemaal uit te zoeken, lijkt het zo bijna.

Dus ''In 9 van de 10 gevallen worden deze vage zaken niet eens behandelt maar gelijk geseponeerd'' klopt in mijn geval wel.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Plaats reactie