Even voor je opgezocht, maar het rijden met een motorvoertuig op een fietspad in ten alle tijden verboden :
1. Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990)
Artikel 10, eerste lid
"Andere bestuurders dan genoemd in de artikelen 5 tot en met 8 gebruiken de rijbaan. Zij mogen voor het parkeren van hun voertuig tevens anders weggedeelten gebruiken, behalve het trottoir, het voetpad, het fietspad, het fiets/bromfietspad of het ruiterpad."
2. Wet administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften
Artikel 2, eerste lid
"Ter zake van de in de bijlage bij deze wet omschreven gedragingen die in strijd zijn met op het verkeer betrekking hebbende voorschriften gesteld bij of krachtens de Wegenverkeerswet 1994, de Provinciewet of de Gemeentewet ( Stb. 1992, 96) worden op de wijze bij deze wet bepaald administratieve sancties opgelegd. Voorzieningen van strafrechtelijke of strafvorderlijke aard zijn uitgesloten."
Of je na een half jaar nog een bekeuring in de bus mag krijgen, is maar de vraag, want dit is wel érg lang.
Daar zou ik me even over bevragen als ik jou was.
Als je kan bewijzen dt je op dat moment niet op de plaats was die ze aangeven, kan je ermee verder gaan, anders is het hun woord tegen het jouwe, en dan weet je dat je nergens staat...
Even goed opletten wat je doet, want dien je protest in, ga je niet akkoord met de minnelijke schikking, en gaat het voorkomen, en dan zijn de boetes meestal een pak hoger.
Hou ons op de hoogte.