Bandenspanning
Bandenspanning
Ik lees hier op het forum dat veel quadrijders achter een hogere bandendruk hebben dan voor, terwijl mijn Wolverine volgens de handleiding voor en achter 0.4 moet hebben .
Waarom zou je achter meer doen dan voor?
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Re: Bandenspanning
Ik heb nu momenteel op mijn grizzly 660 voor 0.75 bar en achter 0.50 bar staan exstreem zacht dus puilen zeer uit en gaat super lopen er niet afBoncari schreef:Ik lees hier op het forum dat veel quadrijders achter een hogere bandendruk hebben dan voor, terwijl mijn Wolverine volgens de handleiding voor en achter 0.4 moet hebben .
en heb maximaal grip zovel op de weg als in het terein moet wel zeggen op de weg voel je ze door de bochten wel mee draaien maar gaat goed en slijtvastheid is ook wel te doen doordat ik zeer harde nokken heb..
Wie niet waagd, wie niet wint, volop de modder in en je stinkt
-
- Quadfanaat
vanmiddag men banden gaan oppompen... zat er gelijk 2.0 bar in...
plots kwam een tankende persoon zeggen dat er max 4psi in mocht... stond ook op de banden zag ik wat later...
maar 4 PSI is maar 0,35Bar...
is dat gevaarlijk als je ze tot 1 bar oppompt ?
groetjes Yannick
plots kwam een tankende persoon zeggen dat er max 4psi in mocht... stond ook op de banden zag ik wat later...
maar 4 PSI is maar 0,35Bar...
is dat gevaarlijk als je ze tot 1 bar oppompt ?
groetjes Yannick
net men eerste (opstap)quadje gekocht.
dit om het te leren tot ik geld genoeg heb
voor men droom 660
dit om het te leren tot ik geld genoeg heb
voor men droom 660
Heb altijd gehoord van vooraan een klein beetje meer spanning te zetten maar uit gemakzucht heb ik alle vier banden meestal op zo'n 0,4bar staan. Ik merk zelf weinig verschil als er vooraan of achteraan wat verschil is.
Elke spanning hoger dan 1bar of lager dan 0,2bar kan onmogelijk goed & comfortabel rijden.
Als je ze te hard pompt voel je de minste hobbel in de weg en als ze echt overdreven zacht opgepompt zijn loop je het risico dat de band van de velg gaat.
Hier zijn al meerdere topics over geopend en het blijkt dat het vooral je persoonlijke voorkeur is die het beste rijdt.
Elke spanning hoger dan 1bar of lager dan 0,2bar kan onmogelijk goed & comfortabel rijden.
Als je ze te hard pompt voel je de minste hobbel in de weg en als ze echt overdreven zacht opgepompt zijn loop je het risico dat de band van de velg gaat.
Hier zijn al meerdere topics over geopend en het blijkt dat het vooral je persoonlijke voorkeur is die het beste rijdt.
- cyberdrone
- Quadracer
Ik zet 0.5 bar voor en achter en vind dat goed voor zowel off & on-road, denk ook dat het tezien valt hoe zwaar je bent en welke banden je hebt opliggen..
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates