ik heb dachtik ook zo is een motor gevonden op ebay, 400cc 2takt als ik me niet vergis, motor is van yamaha, en past in blaster zonder modificaties aan kader te doen, enigste wat je moest doen was van de motor zelf achteraan waar hij tussen de achterbrug zit klein beetje weg te slijpen.
blok was luchtgekoed en had ook zo'n enorme cilinder als deze. ook ontstekingsdeksel, en koppelingsdeksel was zelfde.
int frans de vraag (men beste frans maar is proberen)
Le moteur, c'est quel(le?) marque?
voor de vraag int frans: ce le quel le moteur dans le yamaha blaster? parce-que je ne comprends pas vraiment ta expliquation. (of iets in diene zin)
maar er staat toch 500cc? mss een cr500 blokje erin geduwt is dit wel waar dat de kader hier eigenlijk niet zo tevreden mee is met zo van die zwaardere motors?
Het heeft meer weg van het originele blok. CR500 is watergekoeld dacht ik... Maar aan de plaatsing van de uitlaat te zien is het inderdaad wel een ander blok dan het originele.
cr480 en de eerst 500 waren lucht gekoeld.
als ik me niet vergis is dat een YZ400 blok.
blokje van eind jaren 70 begin jaren 80 naar het schijnt bijna bolt-on voor een blaster chassis.
indertijd had je dt400 blokken of dt500, ook enkele yz versies ervan. das al. onderblokken lijken erg op elkaar, heb nog zo eentje op het werk liggen die compleet is,wel wat opkuiswerk aan.
greetz
als je er een dt400 er onder steekt zal dit trillen en zal het frame dan sheueren?
en hij heeft geantwoordt "dans le quad il y a un moteur 500 cc et je donne un deuxieme moteur cc avec le cadre ne tremble pas fort il a ete monter a l'usine et le quad va tres tres bien."