ik heb een access streak 50cc LC. ik heb nu een minarelli horizontaal 70cc gekocht en die wil ik eronder zetten.
ik heb alleen het probleem dat ik niet precies weet hoe dat moet
hebben jullie misschien tips en trucjes om het toch voor elkaar te krijgen of misschien een filmpje waarin alles goed wordt uitgelegd?
moest je dit nog nooit gedaan hebben of totaal geen inzicht in hebben zou ik raad vragen aan een vriend die je komt helpen
daarmee leer je zelf ook het meeste bij en je best zekerder dat het juist gedaan word
succes
- Als eerste verwijder je al het kapwerk wat in de weg zit.
- Verwijder dan de uitlaat.
- Dan haal je de kap aan de rechterkant van je blok weg.
- Dan zie je over de cilinder ook een kap zitten, verwijder ook deze. (bij mij dan)
Okee nu ben je op het punt aangekomen dat je de gehele cilinder ziet zitten.
Stap 2:
- Draai nu de vier moeren los waarmee de cilinder vastzit.
- Verwijder de cilinderkop.
- Verwijder dan rustig de cilinder en ondersteun de zuiger.
Nu zie je de zuiger zitten aan de drijfstang (krukas).
- Neem een punttang en pak 2 pennetjes van de cir-clip in de zuiger vast.
- Knijp deze naar mekaar toe en verwijder de cir-clip.
- Druk nu de piston pen eruit.
- Nu kun je de zuiger eraf halen, en het naaldlager uit de drijfstang halen.
- Verwijder nu de voetpakking, en maak het cartervlak goed schoon.
Stap 3:
- Plaats de nieuwe voetpakking over de tapeinden.
- Plaats nu alvast de zuigerve(e)r(en) en 1 cir-clip in de zuiger.
- Plaats het nieuwe naaldlager dat bij de cilinderkit zit in de drijfstang.
- Houd nu de zuiger met de pistonpen door 1 oog bij de drijfstang en duw de pen langzaam door.
- Duw de pen door tot de cir-clip.
- Plaats nu met een goede punt-tang de andere cir-clip in de zuiger.
Stap 4:
- Pak nu de cilinder en smeer de cilinder wand met je vinger in met een klein beetje olie.
- Plaats nu de cilinder over het begin van de 4 tapeinden en pak met 1 hand de zuiger zo beet, dat je de zuigerveer mooi aandrukt.
- Schuif nu de cilinder over de zuiger heen. (als dit niet lukt, duw dan niet door, maar heb probeer het opnieuw.)
Stap 5:
- Pak nu de cilinderkop.
- Bij de sommige cilinders zit een aluminium pakking, en bij sommige een rubberen O-ring.
Aluminium pakking is gewoon over de tapeinden te schuiven en dan kan de kop geplaatst worden.
Bij een O-ring is er een gleuf in de kop aanwezig, hier valt de o-ring in.
- Plaats nu de cilinderkop.
- Draai de moeren op de tapeinden, en draai deze stevig "hand"vast.
Stap 6:
- Draai de bougie er weer in.
- Plaats alle koelkappen weer terug erop.
- En vergeet natuurlijk niet je uitlaat.
- Doe een scheutje olie bij de benzine.
Stap 7:
- Starten maar ! Denk er wel om! Rustig 160 km inrijden
Laatst gewijzigd door boss Adly op vr 04 jan, 2008 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
inderdaad mooie uitleg,
maar mijn vraag kan dit met originele uitlaat?
En moet je niet ook de sproeier vergroten van 78(bij mij dan) naar 100 ofzo? 16mm carb
Ik ben dit vanplan namelijk ook te doen. maarvroeg me af wat je verders nog moet aanpassen bijv rolletjes sproeier koppeling enzovoorts
gr ronald
[quote="R-onald"]inderdaad mooie uitleg,
maar mijn vraag kan dit met originele uitlaat?
En moet je niet ook de sproeier vergroten van 78(bij mij dan) naar 100 ofzo? 16mm carb
Ik ben dit vanplan namelijk ook te doen. maarvroeg me af wat je verders nog moet aanpassen bijv rolletjes sproeier koppeling enzovoorts
gr ronald[/quote
kan met dezelfde uitlaat
de rest kan allemaal. tis maar wat van geld je uit wil geven
sproeier moet je uitproberen
R-onald schreef:inderdaad mooie uitleg,
maar mijn vraag kan dit met originele uitlaat?
En moet je niet ook de sproeier vergroten van 78(bij mij dan) naar 100 ofzo? 16mm carb
Ik ben dit vanplan namelijk ook te doen. maarvroeg me af wat je verders nog moet aanpassen bijv rolletjes sproeier koppeling enzovoorts
gr ronald
orginele uitlaat?
welke 70cc? ( want je zegt dat je et zelfde wilt doen)
je moet hierna alles veranderen
druk/trekveren rollen sproeier eventueel grotere carb en waarschijnlijk ook andere uitlaat als jij nog met een standaard uitlaat rijdt.
doe je dit niet heeft een 70cc niet veel zin en zal dat geld verspilling zijn.
R-onald schreef:inderdaad mooie uitleg,
maar mijn vraag kan dit met originele uitlaat?
En moet je niet ook de sproeier vergroten van 78(bij mij dan) naar 100 ofzo? 16mm carb
Ik ben dit vanplan namelijk ook te doen. maarvroeg me af wat je verders nog moet aanpassen bijv rolletjes sproeier koppeling enzovoorts
gr ronald
orginele uitlaat?
welke 70cc? ( want je zegt dat je et zelfde wilt doen)
je moet hierna alles veranderen
druk/trekveren rollen sproeier eventueel grotere carb en waarschijnlijk ook andere uitlaat als jij nog met een standaard uitlaat rijdt.
doe je dit niet heeft een 70cc niet veel zin en zal dat geld verspilling zijn.
Sluit ik mij bij aan!
Als je nieuwe uitlaat doet moet je ook rolletjes doen, anders kans op vastloper
nier alleen nieuwe uitlaat maar ook als je een andere cilinder eronder legt.
dit heeft helemaal niks met een vastloper te maken. aaangezien de rollen te zwaar zullen zijn en wanneer je van 50 naar 70cc gaat zal hij niet bepaald lekker vlot lopen.