quad op autosnelweg

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
nickon
Quadrider
Quadrider
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 12:34

Bericht door nickon »

en mag je op een raptor 700 of dergelijke quad niet met twee personen zitten ? Moet er echt een 2de zit voorzien zijn of ?
Ja het is natuurlijk niet comfortabel, maar wettelijk gezien ?
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

dit zoun ik graag ook willen weten maar dan voor mijn warrior. ik heb hem wel voor 2 personen laten verzekeren. Maar er staat niks op de papieren van de quad dat er 2 op mogen. wel als personen auto is deze ingeschreven
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Als je verzekerd bent voor 2 personen mag je gewoon een passagier meenemen hoor.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Mika schreef:Als je verzekerd bent voor 2 personen mag je gewoon een passagier meenemen hoor.
Je kunt je overal voor verzekeren maar hij moet gehomologeerd zijn voor 2.
Dit staat op je GVA.
Anders gaat de vlieger niet op.
Dit is niet bij elke quad vanzelfsprekend!
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Bericht door Boncari »

karl schreef:voor degenen die een aanhanger achter de quad mogen hebben heb ik een vraag.
Hebben julllie een aanhanger stekker aansluiting, zodat er verlichting op de aanhanger zit?


Hoi,

Ik heb een stekker op mijn quad geplaatst zodat de verlichting van de aanhanger werkt. Geen probleem de bat. kan het aan.
Zou je geen stekker voorzien op je quad mag je ook niet met de aanhanger de straat op omdat deze dan geen verlichting heeft.
Bij landbouwquads zit het denk ik anders omdat deze normaal gezien een zwaailicht moeten hebben :?:

grt.
Ik heb een landbouwquad, nog gewoon standaard met alleen een afgeknotte driehoek, zou ik dan ook een stekker moeten plaatsen :?: :?:
Tramonto
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1450
Lid geworden op: zo 04 jun, 2006 14:05
Locatie: vlaams-brabant

Bericht door Tramonto »

nickv schreef:en mag je op een raptor 700 of dergelijke quad niet met twee personen zitten ? Moet er echt een 2de zit voorzien zijn of ?
Ja het is natuurlijk niet comfortabel, maar wettelijk gezien ?
Waar dacht je die tweede zit te plaatsen :mrgreen: , gwn je zithouding aanpassen. En je geraakt er wel met 2 op hoor. :wink:
Gebruikersavatar
Quadracer 74
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 933
Lid geworden op: do 03 nov, 2005 18:23
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Quadracer 74 »

Koop anders eens "de motorgazet", kan je normaal vinden in elke krantenwinkel. Daar staat deze week alles, maar dan ook alles in in verband met de wetgeving rond quads.
2 Quads gestolen!!
viewtopic.php?f=41&t=29468
nickon
Quadrider
Quadrider
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 15 okt, 2007 12:34

Bericht door nickon »

bedankt voor de tip quadracer 74, zullen eens ne keer stoppen als we dr passeren :applaus:
baekelandt
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 22 nov, 2006 21:18
Locatie: ronse

met 2 op de quad

Bericht door baekelandt »

hallo

normaal gezien mag je niet met 2 op bv een raptor , je mag alleen met 2 op de quad en dan moet je quad voldoen aan de regels , er moet een tree voorzien zijn voor de bijzitter , en als er geen tree voorzien is mag dat niet , ook al ben je verzekerd voor 2 personen . :afgestudeerd: :mrgreen:

natuurlijk kan je je u voeten aan vegen ik deed da ook voor is mijn outlander max had :D

groeten jonathan :crossercool:
bondje
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 1
Lid geworden op: di 15 jan, 2008 17:17

Re: met 2 op de quad

Bericht door bondje »

baekelandt schreef:hallo

normaal gezien mag je niet met 2 op bv een raptor , je mag alleen met 2 op de quad en dan moet je quad voldoen aan de regels , er moet een tree voorzien zijn voor de bijzitter , en als er geen tree voorzien is mag dat niet , ook al ben je verzekerd voor 2 personen . :afgestudeerd: :mrgreen:

natuurlijk kan je je u voeten aan vegen ik deed da ook voor is mijn outlander max had :D

groeten jonathan :crossercool:
ik heb ook een Can-Am 800 max en heb speciaal naar politie geweest om te vragen of je nu op de autostrade mag ja of nee
en daar heeft men speciaal voor gebeld en men antwoorde dat het wel mag als je een passagier ruimte hebt maar dat ze niet meer verbaliseren om de reden dat de wet in Belgie onsluitig is
dus de politie is terug gefloten geweest en mag niet meer verbaliseren als men met quad op de autostrade rijd

Groetjes bondje :tongduim:
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

verdikke weeral op verkeerde knop gedrukt (heb op bedank knop gedrukt).

wat ik wou zeggen, ik heb ook al enkele keren op autostrade gereden, laatste keer was politie aan me voorbij gereden, ze keken even maar reden gewoon door, reed toen ook rustig tegen 90 op een 50m achter een vrachtwagen. zolang ge niet overdrijft zullen ze niks zeggen
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Chantal
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 27 mei, 2007 10:14

Artikel over Quads in "Motorgezet"

Bericht door Chantal »

Heb redactie van Motorgazet gecontacteerd om na te bestellen en hebben mij gemeld dat het artikel gewoon overgenomen is uit Via Secura n° 75, dat gewoon kan gedownload worden via www.bivv.be :afgestudeerd:
Plaats reactie