welke mud banden raden jullie mij aan voor mijn grizzly 600
welke mud banden raden jullie mij aan voor mijn grizzly 600
halo
titel zegt het zelf
yamaha grizzly 600 bj 2000
originele maat is 25X8-12 voor
25X10-12 achter
het is de bedoeling van veel in het slijk te rijden en weinig op de weg
ze moeten zeer veel grip geven want ik heb geen sper
rolgeluid speelt ni veel rol want ik rij toch maar 60 A 70 op de weg
maar ik zou wel graag hebben dat ze redelijk lang meegaan
ik zou ook graag naar maat 27 gaan kan dit?of is dit te belastend voor assen en difrentieel.en passen ze wel onder mijn quad.
welk merk,type en maat raden jullie mij aan?
groeten jerom
titel zegt het zelf
yamaha grizzly 600 bj 2000
originele maat is 25X8-12 voor
25X10-12 achter
het is de bedoeling van veel in het slijk te rijden en weinig op de weg
ze moeten zeer veel grip geven want ik heb geen sper
rolgeluid speelt ni veel rol want ik rij toch maar 60 A 70 op de weg
maar ik zou wel graag hebben dat ze redelijk lang meegaan
ik zou ook graag naar maat 27 gaan kan dit?of is dit te belastend voor assen en difrentieel.en passen ze wel onder mijn quad.
welk merk,type en maat raden jullie mij aan?
groeten jerom
yamaha grizzly 600 4X4 2000
-
- Quadracer
-
- Quadrunner
- Contacteer:
Hiero
Nee, inderdaad heel veel mannen met 4x4 rijden rond met of de maxxis bighorn ( die is erg slijtvast dus goed op de weg maar wat minder voor de modder ivm profiel) of met de kende bearclaw's die zijn qua profiel geweldig in de modder en ga qua slijtvastheid op de weg ook ergggg goed.
Ik rij zelf rond met 26" kenda bearclaw's en geen 27" omdat ik veel onroad rij en de 27" toch de onstabiel wordt in de bochten voor mij.
Iik had orgineel 25" erop zitten dus die 2.54 cm erbij qua hoogte kan nog wel en ik moet zeggen de quad ligt nog steeds als een blok op de weg in de bochten
Dus mijn advies veel modder en onroad de bearclaws en meer onroad dan ofroad de bighorns.
Dit is mijn kijk erop er zullen vast genoeg andere mensen zijn die bij andere banden zweren.
P.S. een fototje toegevoegd van de bearclaw de breedste maat 12"breed.
Trouwens ik had de zelfde orignele maat qua banden , maar heb nu voor 26x10x12 en achter 26x12x12
Nee, inderdaad heel veel mannen met 4x4 rijden rond met of de maxxis bighorn ( die is erg slijtvast dus goed op de weg maar wat minder voor de modder ivm profiel) of met de kende bearclaw's die zijn qua profiel geweldig in de modder en ga qua slijtvastheid op de weg ook ergggg goed.
Ik rij zelf rond met 26" kenda bearclaw's en geen 27" omdat ik veel onroad rij en de 27" toch de onstabiel wordt in de bochten voor mij.
Iik had orgineel 25" erop zitten dus die 2.54 cm erbij qua hoogte kan nog wel en ik moet zeggen de quad ligt nog steeds als een blok op de weg in de bochten
Dus mijn advies veel modder en onroad de bearclaws en meer onroad dan ofroad de bighorns.
Dit is mijn kijk erop er zullen vast genoeg andere mensen zijn die bij andere banden zweren.
P.S. een fototje toegevoegd van de bearclaw de breedste maat 12"breed.
Trouwens ik had de zelfde orignele maat qua banden , maar heb nu voor 26x10x12 en achter 26x12x12
-
- Quadracer
Hoi,
Sluit me aan bij de mening van Grizzly700.
27" banden zien er wel stoer uit maar ook zeer belastend voor de quad
Waar ga je je banden kopen
een gouden tip zoeken op de Duitse ebay daar heb je ze soms aan de helft van de prijs en soms nog goedkoper.
Ebay de
Auto & Motorrad: Teile
Krafträder: Reifen & Felgen
Zelf rij ik cooper banden 26x8-14 topband voor de weg en hard terein iets minder in de diepe blubber.
Veel sucses bij het zoeken.
grt.Karl
Sluit me aan bij de mening van Grizzly700.
27" banden zien er wel stoer uit maar ook zeer belastend voor de quad
Waar ga je je banden kopen
een gouden tip zoeken op de Duitse ebay daar heb je ze soms aan de helft van de prijs en soms nog goedkoper.
Ebay de
Auto & Motorrad: Teile
Krafträder: Reifen & Felgen
Zelf rij ik cooper banden 26x8-14 topband voor de weg en hard terein iets minder in de diepe blubber.
Veel sucses bij het zoeken.
grt.Karl
-
- Toeschouwer
-
- Quadrider
Ik vind de bighones goed voor alle gebruik, in uw geval zou ik 26 duimers nemen,
Ze hebben 1 groot nadeel deze banden krijg je niet warm gereden dus op de baan nooit echt veel grip,... is ook wel plezant schuift (drift) hij door de bochten omdat de rubber zo hard is slijt hij natuurlijk niet snel...
Het grote voordeel van deze band is dat hij een radiaalband is en in zand toch goed uit de voeten kan, bijna alle 4x4 rijders die ik ken rijden met deze BH-en,..
Ze hebben 1 groot nadeel deze banden krijg je niet warm gereden dus op de baan nooit echt veel grip,... is ook wel plezant schuift (drift) hij door de bochten omdat de rubber zo hard is slijt hij natuurlijk niet snel...
Het grote voordeel van deze band is dat hij een radiaalband is en in zand toch goed uit de voeten kan, bijna alle 4x4 rijders die ik ken rijden met deze BH-en,..
http://forum.extreme4x4.be - join us !
Als je echt veel in de modder zit zou ik deze nemen:
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=2173
Kenda Executioner !
http://www.quadfun.be/shop/catalog/prod ... ts_id=2173
Kenda Executioner !
-
- Quad Master