De beste crossbanden voor het echte werk ;-)

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

pas op want hij gaat serieus hoog staan uwe quad ik heb ook 22hoog steken en amai das terug wenne in de bochten want hij heeft terug de neiging om te kantelen en hij is nogtans verbreed tot ne 1.25M.
raptor 660 power
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

Ik denk dat dit geen probleem zal zijn want heb spoorverbreders van 4.5cm per velg. En nu met men standaard banden , gaat hij geen mm kantelen als ik echt snel door de bochten ga. Dus zal wel zeer goed meevallen.

Heb je mss fototje van je quad met die 22 banden ?
Thanks :wink:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Bericht door Boncari »

Bartie schreef:Ik persoonlijk zou nooit 22 inch banden op een sportquad steken (enkel zandbanden)

22 inch banden veranderen het rijgedrag van de quad totaal. Om goed te zijn moet je ook je tandwiel verhouding aanpassing of je rijdt je koppeling kapot. Je voorste banden moet je dan ook vergroten. Lekker drift is er niet meer bij

Een titan fast trakker is ook een goede 20 inch modderband. In de zomer kan je velg van kant verwisselen en is hij goed voor de hardere banen.
Waarom zou je je koppeling kapot rijden :shock: :? ?
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Daarom moet je ook met je quad spelen met je gewicht en heel je lichaam. Als je er rechtop blijft opzitten dan gaat ie wel kantelen ja. Snap ook niet echt waarom de koppeling kapot zou gaan. Andere tandwielen is zeker waar, om het maximale eruit te halen.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
river d
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 14 mei, 2007 20:35

Bericht door river d »

zeg,die prijzen vandie banden is dat per stuk of paar.want heb er ook nieuw nodig :ster:
flyingquad
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 06 jan, 2006 19:45

Bericht door flyingquad »

ik rij op men raptor700 met 22inch banden achteraan een 23inch vooraan.
heb achteraan een tandwiel 40gestoken in plaats van de 38 standaart.
vooral om hem standaart toch nog goed te laten doortrekken.
en om de koppeling minder te belasten wanneer ik hellingen beklim enz...
driften ja tis geen supermotard maar driften kan je met alle banden.

omkantelen ? heb enkel spoorverbreders vooraan. en quad staat redelijk hoog + nog eens een winch boven het zwaarte punt..
het zit hem bij de meeste int koppeke!
hier ne foto.

Afbeelding
By raptorse at 2008-01-01
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

raptor350 schreef:
Bartie schreef:Ik persoonlijk zou nooit 22 inch banden op een sportquad steken (enkel zandbanden)

22 inch banden veranderen het rijgedrag van de quad totaal. Om goed te zijn moet je ook je tandwiel verhouding aanpassing of je rijdt je koppeling kapot. Je voorste banden moet je dan ook vergroten. Lekker drift is er niet meer bij

Een titan fast trakker is ook een goede 20 inch modderband. In de zomer kan je velg van kant verwisselen en is hij goed voor de hardere banen.
:shock: :? :?

Wie spreekt er hier over 22 inch velgen te steken onder men raptror ? Zou dat echt NOOIT doen hoor , geen zorgen :lol: :D
maar BKT wings zijn ook wel te verkrijgen in 9 inch banden zne :knikduim:
En die zou ik dus willen kopen !
www.quadfun.be => dan bij 9inch banden => en dan pagina 8 => daar staan er Wings 22*11-9

Deze dus :
Afbeelding
Band is dus 22 inch hoog op 9 inch velg.
Komt dus hoger te staan als standaard en dit is nadelig op het stuur gedrag. (Kantelen in de bochten zoals jelle reeds aanhaalde)

BKT wings zal zeker geen slechte band zijn maar je moet rekening met de paar nadelen.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

nouw nog een voordeel is , ik denk dat je prima grip hebt , met dat profiel :P

maar ik heb nu innova voor speed geare en achter power geare , dus ik kan het beste met dezen bande verder gaan , want ik moet voor allen vier de bande 108 € betalen :shock:
maar voor de rest niet ene goedkope band , die lang houd en goeien grip ?
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
river d
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 58
Lid geworden op: ma 14 mei, 2007 20:35

Bericht door river d »

wel ,hoeveel kosten die nu perstuk die inova banden wilt niemand dit zeggen.
Gebruikersavatar
sjmallie94
Quadverslaafde
Quadverslaafde
Berichten: 4207
Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
Locatie: Zuid limburg
Contacteer:

Bericht door sjmallie94 »

achter kosten ze 60 euro en voren rond de 40 euro
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white . :crossercool:

Suzuki my way of life Afbeelding

Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
fastrogeke
Quadrider
Quadrider
Berichten: 360
Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer

Bericht door fastrogeke »

de innova banden zijn goede all-round banden voor gebruik op de openbare weg als op bospaden en modder.heb vandaag een setej voor en achterbanden verkocht.het is dat ik ben overgestapt naar een gotere bandenmaat omdat het crossparcour waar we rijden diepe sporen heeft van zijspannen en de crossmotoren.anders had ik het wel geweten en dat setje gehouden.
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404

http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408

mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar

voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

Bartie schreef:
raptor350 schreef:
Bartie schreef:Ik persoonlijk zou nooit 22 inch banden op een sportquad steken (enkel zandbanden)

22 inch banden veranderen het rijgedrag van de quad totaal. Om goed te zijn moet je ook je tandwiel verhouding aanpassing of je rijdt je koppeling kapot. Je voorste banden moet je dan ook vergroten. Lekker drift is er niet meer bij

Een titan fast trakker is ook een goede 20 inch modderband. In de zomer kan je velg van kant verwisselen en is hij goed voor de hardere banen.
:shock: :? :?

Wie spreekt er hier over 22 inch velgen te steken onder men raptror ? Zou dat echt NOOIT doen hoor , geen zorgen :lol: :D
maar BKT wings zijn ook wel te verkrijgen in 9 inch banden zne :knikduim:
En die zou ik dus willen kopen !
www.quadfun.be => dan bij 9inch banden => en dan pagina 8 => daar staan er Wings 22*11-9

Deze dus :

Band is dus 22 inch hoog op 9 inch velg.
Komt dus hoger te staan als standaard en dit is nadelig op het stuur gedrag. (Kantelen in de bochten zoals jelle reeds aanhaalde)

BKT wings zal zeker geen slechte band zijn maar je moet rekening met de paar nadelen.

Aha , zo bedoel je :lol: Ik dacht al dat je sprak over 22inch velgen :lol:
Ok , dus de hoogte. Ja , nu begin ik toch te twijfelen. heb geen zin om men tandwielverhouding enzo aan te passen hoor ! Ik wil gewoon nieuwe goede achterbanden :D :crossercool:

Dan ga ik misschien toch maar beter voor die innova's. Tenzij er andere 20*10-9 modderbanden bestaan met nog groffer profiel. Dus nog meer / betere noppen ?
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
rappy 700 rijder
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 782
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
Locatie: veendam
Contacteer:

Bericht door rappy 700 rijder »

als je ook nog de bagger in wilt duiken en toch 20 inch band wil zou ik voor de kenda claw xcr gaan heb ze zelf en zijn overal goed voor vind ik
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Probeer ook eens de Titan Fast Trekker, die bestaat ook in die maat & werkt uitstekend vind ik!
Gebruikersavatar
raptor350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1455
Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
Locatie: herne , vlaams-brabant

Bericht door raptor350 »

Mika schreef:Probeer ook eens de Titan Fast Trekker, die bestaat ook in die maat & werkt uitstekend vind ik!
ja , ik denk dat het deze dan word. Want in de echte modderbanden kan ik niets vinden van mijn maat : 20*10-9

Dus nu aan het twijfelen tussen die innova's en de titan fast trekker. Prijsverschil niet zo groot.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie