Hallo,
Ik heb op mijn rappy 700 goldspeed maxxis banden. Maar hoeveel Bar doen jullie in de voorbanden en hoeveel Bar in de achterbanden?
Ik zit hier altijd mee hoeveel moet er nou in? Mijn voorbanden kan ik gewoon induwen zoweinig lucht zit erin. Maarja, ze slijten ook snel.
Hoeveel moet er nou in?
Bandenspanning Goldspeed Maxxis
Bandenspanning Goldspeed Maxxis
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- cyberdrone
- Quadracer

als je de zoek functie gebruikt zul je een pak info vinden
Maar ik zet mijn banden (on-road) op 0.6bar en mijn off-road banden op 0.4bar a 0.5bar valt een beetje te zien van de ondergrond
Je zult zelf een beetje moeten testen denk ik, de ene zet ze zachter, de ander ietsie harder ...
Maar ik zet mijn banden (on-road) op 0.6bar en mijn off-road banden op 0.4bar a 0.5bar valt een beetje te zien van de ondergrond
Je zult zelf een beetje moeten testen denk ik, de ene zet ze zachter, de ander ietsie harder ...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
heb dezelfde banden als gij en ik zet ze nu op 0,6 bar.
vind dat het beste voor op de baan. had ze vroeger harder staan maar is dan niet meer confortabel. als je dan op kassei stenen rijd is da mega hard.
grtz
sebastien
vind dat het beste voor op de baan. had ze vroeger harder staan maar is dan niet meer confortabel. als je dan op kassei stenen rijd is da mega hard.
grtz
sebastien
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
z400_racer
- Quadracer

heb op mijn crossbande onegveer 0.4-0.5 staan
dus da zal voor jou hetzelfde zijn
dus da zal voor jou hetzelfde zijn
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de veiligheidslabels staat wat er in moet, ik zou dit aanhouden omdat de banden bedoeld zijn voor die druk.
Als je het niet fijn vind rijden dan zou ik een andere banden spanning proberen, het is net wat je zelf fijn vindt.
Nu nog even een andere vraag: Waarom moet er bij mijn wolverine voor en achter evenveel spanning op de banden staan, terwijl bij de meeste sportquads er achter meer in moet?
Als je met je quad de weg opgaat kun je beter hardere banden hebben (voor een betere wegligging), dan op de crossbaan.
Op de crossbaan zijn je banden een soort schokdempers.
Als je het niet fijn vind rijden dan zou ik een andere banden spanning proberen, het is net wat je zelf fijn vindt.
Nu nog even een andere vraag: Waarom moet er bij mijn wolverine voor en achter evenveel spanning op de banden staan, terwijl bij de meeste sportquads er achter meer in moet?
Als je met je quad de weg opgaat kun je beter hardere banden hebben (voor een betere wegligging), dan op de crossbaan.
Op de crossbaan zijn je banden een soort schokdempers.
Laatst gewijzigd door Boncari op wo 09 jan, 2008 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Klopt, maar daar staat de bandenspanning in voor de standard banden van de quad. en daar deze niet meer standaard zijn, zullen de waardes ook wel anders liggen (vooral NIET de waardes op de band zelfs aanhouden, dit is de maximale spanning die op de band magBoncari schreef:Op de veiligheidslabels staat wat er in moet, ik zou dit aanhouden omdat de banden bedoeld zijn voor die druk.
Een sportquad heeft vanachter brede banden, en vanvoor hele smalle, daar zal het verschil in zitten.
Je wolverine heeft ook vanvoor vrij grote banden, daardoor zal de spanning vrijwel gelijk moeten zijn.
ik zet trouwens voor en achter ook dezelfde bandenspanning op m'n baanbanden (0,8 )