Semi-Automaat

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Plaats reactie
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Semi-Automaat

Bericht door Koen Berendsen »

Heej quadkameraden.

Zoals sommige wel weten kan ik door zwakke been spieren niet lopen/schakelen. Toch rijd ik thuis (zandweggetjes of maak ik baantje veel met de quad.

Nou zat ik eens te kijken na een andere quad zou zelf ook graag eens wat hogerop willen mn breeze 125cc is een pracht en prima apperaat.

Ik zag op marktplaats een KSX 300 semi-atuomaat. Is het mogelijk om bij een semiautomaat zo te verbouwen (door een ervaren monteur) dat je met de hand kan schakelen of gewoon vol automaat word? En hoe gaat dat handgeschakeld. Ik zag eens een programma motorvoetbal en daar rijden de motoren met een handgeschakelde (niet eens semi-automaat).

Maar zal dit egwoon mogelijk zijn? en dan bedoel ik gewoon beetje aan prutsen dat gewone ervaren monteur het kan. .

Verder zijn er jammer genoeg ook geen leuke goedkope sportieve automaten-quads. vond die KSF 300 wel een vette quad!

Maar wie weet hier wat van?

Bij voorbaad dank, Groeten Koen

ps: ik ben niet geintereseerd in een andere quad want mijn vader is op zoek na een KFX 700 en die dingen zijn erg duur dus kan toch geen neiuwe quad kopen maar wil t gewoon even vragen.
YAMAHA BREEZE 125cc
trucker choco
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 23 dec, 2007 18:16
Locatie: T'Lin

Bericht door trucker choco »

moet je eens naar een quad-dealer gaan
hij zal je wel wat meer uitleg kunnen geven
raptor 700R
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Welke wil je nou? Een KSX (bestaat niet), KSF (bestaat ook niet) of een KLF 300?
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Bericht door Koen Berendsen »

Ralph schreef:Welke wil je nou? Een KSX (bestaat niet), KSF (bestaat ook niet) of een KLF 300?
Oh excuses KLF:P

Nou ik ga niet na een dealer omdat ik toch (nog) niet een KLF kan veroorloven.

Maar ik dacht vraag ik even wat meer info op het forum.

vragen kan geen kwaad toch?

Zijn misschien idiote vragen maar voor de een voor belang ik baal ook enorm dat een blaster niet lukt vet gave machines maarja ik zal nooit kunnen schakelen. En die nieuwe quads (Access adly goes enz) zijn veel te stijf gebouwd om even lekker mee rond te jagen.

BVD groeten Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
spoor!
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1285
Lid geworden op: do 19 okt, 2006 19:29

Bericht door spoor! »

is er een rede waarom je niet gewoon een orignele automaat koopt?
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Kawasaki 700 is ook een optie.

Was eens een man in Arnhem toen ik aan het trainen was (was al jaar of 4 geleden) en die had een kastje met pookje aan zijn frame zitten. Dat kastje kwam dus een stangetje uit en dat stangetje zat vast aan de schakelpook. Op het stuur bediende hij electronisch en met een redelijk klein knopje de versnellingen. Hij drukte op het knopje, het stangetje bewoog en schakelde over en dus de pook ging op en neer in de juiste versnelling. Geen idee hoe dit heet, en of dit uit de Benelux kwam.
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
Gebruikersavatar
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider
Berichten: 309
Lid geworden op: do 23 jun, 2005 22:10
Locatie: From Holland

Bericht door PeRReWePS »

Een Gear Shifter werkt perfect op elke Quad.
Als je de koppeling in knijpt kun je dmv een knop + en - omhoog en omlaag schakelen zonder je linker voet te gebruiken.. Dit kost natuurlijk wel wat maar dan heb je ook iets uniek. Tevens kan dit helemaal op maat worden gemaakt... Sommige minder valide motorrijders hebben dit ook.
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 685
Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
Locatie: Achterhoekse Halle

Bericht door Koen Berendsen »

Bedankt voor jullie reacties.

Nou voorlopig zit er geen neiuwe quad in maar ik wou gewoon even kijken.

Reden waarom ik niet gewoon een andere automaat koop is vooral dat ik die ulitry's niet zo gaaf vind. En die access sp polaris phoenix en andere van dat soort quads te veel voor op de weg zijn.

Ik zou graag een sportquadje nemen die er gewoon cool uitziet.

Het is maar voor later hoor. Kawasaki KFX 700 gaat mijn vader ook aanschaffen voor zichzelf dan.

Achja wie weet koop ik nooit een schakel die ik handschakel laat zetten maar ik wou gewoon even weten of het allemaal mogelijk is. En dat is het:D

Bedankt voor alle reacties. Groeten Koen
YAMAHA BREEZE 125cc
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Er zijn helaas weinig sportieve automaten. De Polaris Scrambler is wel wat, maar ik weet niet of je die 2e hands vindt en nieuw zijn ze duur.
kees
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 18 nov, 2005 19:26
Locatie: Almere

Bericht door kees »

En is een Yamaha Kodiak niks voor je? Die zijn toch ook automaat en die zitten ook nog eens veel makkelijker vooral voor jou... Lijkt mij echt een geschikte quad.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Bericht door Boncari »

Hij wil een sportieve automaat, dan is de wolverine eerder wat voor hem :!:

Een superquad, naar mijn mening :knikduim:
z400_racer
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1405
Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
Locatie: Aalst

Bericht door z400_racer »

Boncari schreef:Hij wil een sportieve automaat, dan is de wolverine eerder wat voor hem :!:

Een superquad, naar mijn mening :knikduim:
idd,ziet er sportief uit en is het ook
4x4 volledig automaat en heeft behoorlijk wa kracht :tongduim:
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
ericyfz
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 29 okt, 2007 16:09
Locatie: achterhoek

Bericht door ericyfz »

hij wil volgens mij helemaal niks .ik heb hem al een pb gestuurd over een wolvervine en niks weer gehoord. het is blijkbaar allemaal voor de toekomst
Boncari
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 3218
Lid geworden op: do 16 aug, 2007 22:16

Bericht door Boncari »

Hij heeft ook geschreven dat hij helemaal niets wil, anders had ik het wel eerder over de wolverine gehad, maar als anderen over een quad beginnen dan geef ik ook mijn mening :p
Plaats reactie