Mijn ervaringen met een Bashan 200 QSR...ofzo...
-
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 16 aug, 2007 21:05
ik heb er een speciaal plakband voor. dat plakt aan beide kanten, dan slaat het straalgrit er op "dood".
maar je kunt ze misschien ook wel met een ander plakband afplakken. ze hebben mijn draagarmen onderste boven gehangen met het stralen zodat er zo min mogelijk grit nij de balljoints kan komen, maar je moet dat goed schoonblazen na het stralen dan gebeurt er niets. ik had ze afgeplakt omdat ik bang was dat het schroefdraad kapot zal gaan.
Toegevoegd na 7 minuten:
naja ... slecht.. kan ik ook niet zeggen maar naar enkele aanpassingen is het een hele mooie quad. en ik verander toch altijd alles naar mijn smaak, dat zal ik ook vast gedaan hebben met een dure quad. het frame werk en de plastic kappen en het blok zijn goed van de bashan alleen de bevestigingsmaterialen zijn wat minder maar dat kun je simpel vervangen door beter. en je moet de wegligging goed afstellen, dit kun je soms aanzienlijk verbeteren door er een half uur tijd in te steken. ik ben nu bezig met een spoorstang te maken, hiermee meet ik de afstanden tussen de velgen aan de voorkant en achterkant en zit er dan verschil in dan draai ik de stuurstan in of uit. misschien een tip voor anderen.. en zet de voorwielen ook waterpas in de verticale stand en je zult merken dat de quad wegligging veranderd.
gr pieter
maar je kunt ze misschien ook wel met een ander plakband afplakken. ze hebben mijn draagarmen onderste boven gehangen met het stralen zodat er zo min mogelijk grit nij de balljoints kan komen, maar je moet dat goed schoonblazen na het stralen dan gebeurt er niets. ik had ze afgeplakt omdat ik bang was dat het schroefdraad kapot zal gaan.
Toegevoegd na 7 minuten:
naja ... slecht.. kan ik ook niet zeggen maar naar enkele aanpassingen is het een hele mooie quad. en ik verander toch altijd alles naar mijn smaak, dat zal ik ook vast gedaan hebben met een dure quad. het frame werk en de plastic kappen en het blok zijn goed van de bashan alleen de bevestigingsmaterialen zijn wat minder maar dat kun je simpel vervangen door beter. en je moet de wegligging goed afstellen, dit kun je soms aanzienlijk verbeteren door er een half uur tijd in te steken. ik ben nu bezig met een spoorstang te maken, hiermee meet ik de afstanden tussen de velgen aan de voorkant en achterkant en zit er dan verschil in dan draai ik de stuurstan in of uit. misschien een tip voor anderen.. en zet de voorwielen ook waterpas in de verticale stand en je zult merken dat de quad wegligging veranderd.
gr pieter
-
- Toeschouwer
- Berichten: 13
- Lid geworden op: do 13 sep, 2007 14:59
Laatst gewijzigd door SOS-PERFORMANCE op do 17 jan, 2008 20:00, 2 keer totaal gewijzigd.
hallo,
dit is ook het nieuwste type van de bashan quad he, dit type is al weer stukken beter als het vorige..
dat er geen onderdelen verkrijgbaar zijn was vroeger maar dat is nu ook al niet meer zo want ze zijn volop verkrijgbaar.
maar dus als ik het goed begrijp doet uw quad het nog steeds goed?ondanks het water wat in het blok is gelopen?
gr tim
dit is ook het nieuwste type van de bashan quad he, dit type is al weer stukken beter als het vorige..
dat er geen onderdelen verkrijgbaar zijn was vroeger maar dat is nu ook al niet meer zo want ze zijn volop verkrijgbaar.
maar dus als ik het goed begrijp doet uw quad het nog steeds goed?ondanks het water wat in het blok is gelopen?
gr tim
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Ik heb vandaag nog wat aanpassingen gedaan. Het luchtfilter zat al gemonteerd. Voor de duidelijkheid nog een fotootje:
Een grotere sproeier erin gedaan. Standaard is het een 98. Nu zit er een 118 in. Dat was volgens de eigenaar van Quadstore het grootste wat er in kon. Ik heb namelijk bij hem ook nog een sportuitlaat gekocht. Hij trekt veel beter nu. En het geluid is machtig mooi. De bougie, type merkloos, heb ik vervangen door een NGK.
Nog een paar fotootjes van de uitlaat:
Als laatste heb ik dat kleine pijpje naast de uitlaat nog dichtgestopt. Dit is een mileumaatregel. Nergens voor nodig, dus.
Een grotere sproeier erin gedaan. Standaard is het een 98. Nu zit er een 118 in. Dat was volgens de eigenaar van Quadstore het grootste wat er in kon. Ik heb namelijk bij hem ook nog een sportuitlaat gekocht. Hij trekt veel beter nu. En het geluid is machtig mooi. De bougie, type merkloos, heb ik vervangen door een NGK.
Nog een paar fotootjes van de uitlaat:
Als laatste heb ik dat kleine pijpje naast de uitlaat nog dichtgestopt. Dit is een mileumaatregel. Nergens voor nodig, dus.
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Oh, bij mij zijn ze wel gewoon zichtbaar. Ik zal ze eens proberen op een andere manier te posten:
Hier nog een link naar de Chineze Bashan fabriek. Dan kun je zien dat ze steeds mooiere en betere quads gaan produceren.
http://www.chinabashan-atv.com/en/
http://www.chinabashan-atv.com/en/news/ ... aspx?ID=57
http://www.chinabashan-atv.com/en/compa ... rowse.aspx
Hier nog een link naar de Chineze Bashan fabriek. Dan kun je zien dat ze steeds mooiere en betere quads gaan produceren.
http://www.chinabashan-atv.com/en/
http://www.chinabashan-atv.com/en/news/ ... aspx?ID=57
http://www.chinabashan-atv.com/en/compa ... rowse.aspx
-
- Toeschouwer
- Berichten: 4
- Lid geworden op: do 16 aug, 2007 21:05
-
- Quadfanaat
- Berichten: 53
- Lid geworden op: zo 01 jun, 2008 14:05
- Locatie: De Wilgen (Friesland)
- Contacteer:
ben ook stellig van plan een aan te schaffen maar is het wel zo verstandig? het word of deze quad of geen quad. denk datik dus toch maar voor deze ga. op kenteken uiteraard.. en aangezien de laatste postings uit 2007 komen neem ik aan dat de kwaliteit ook ietsie verbeterd is.. wat is jullie mening hierover?
Never drive faster then your gardianangels can fly