bredere a-armen + verlagen?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

bredere a-armen + verlagen?

Bericht door JdmhatchR »

Hallo, ik had een vraag...ik heb nog een verlaging liggen van mijn blaster, zo van die blokjes. Ik heb gemeten en deze blokjes passen precies ook op mijn banshee (vooraan dus)

deze bedoel ik
Afbeelding

Is het verantwoord om deze te plaatsen op mijn (bredere) a-armen op de banshee? Hebben deze geen soort hefboom effect zodat men bevestiging, of lasnaad van de bevestigingspunten kan uitscheuren? Of kunnen deze er gewoon tegen?

Hier is een foto van men a-armen, ik heb aangeduid waar volgens mij kracht op komt te staan dan, kan dit dan kwaad of niet?De verlaging wordt natuurlijk enkel geplaatst voor baangebruik...

Afbeelding
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ik weet nie ik zou het nie doen!
met je originele armen heb je een plaat gelast waar je blokje op rust op deze arm rust dat op niks en hangt het enkel aan je steun
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

mja, het rust ook iets of wat langs de bevestiging van die schokdemper (daar waar die pijl op getekent is) daarom zei ik dat van het "hefboomeffect"..Uitscheuren van de lasnaad ofzo?
Maar op de originele a-armen lijkt alles wat steviger, die indruk heb ik toch...
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Ik zou het niet doen, die hebben niet genoeg plaats om te 'rusten'.
Ik zou eerder opteren voor kortere veren, bv. KW.
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

JohnBeton schreef:Ik zou het niet doen, die hebben niet genoeg plaats om te 'rusten'.
Slaan mijn schokdempers dan niet door als ik enkel de veren verander?De veren zijn natuurlijk stijver als de originele dan, maar toch...
Om een heel set te kopen (veren + schokdempers) is me toch iets te kostelijk :chagarijn:
Weet ge soms hoeveel lager hij komt met enkel de veren? Het is de bedoeling dat men a-armen redelijk horizontaal komen te staan...
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

nee want de veer houdt die krachten alleen tegen de schokbreker houd de veer alleen recht en op zijn plaats :wink:
beamer320
Quadrider
Quadrider

Bericht door beamer320 »

tib01 schreef:
JohnBeton schreef:Ik zou het niet doen, die hebben niet genoeg plaats om te 'rusten'.
Slaan mijn schokdempers dan niet door als ik enkel de veren verander?De veren zijn natuurlijk stijver als de originele dan, maar toch...
Om een heel set te kopen (veren + schokdempers) is me toch iets te kostelijk :chagarijn:
Weet ge soms hoeveel lager hij komt met enkel de veren? Het is de bedoeling dat men a-armen redelijk horizontaal komen te staan...
koop dan alleen veren ?
270 - 300 €

dan ligt hij tussne de 5 en de 8 cm lager
bij een ltz is dat toch zo ...

als je die blokjes weg doet

als ze passen op een ltz ben ik wel geinterreseerd ;)

greetz
FreeStylah !

LOUD PIPES SAVE LIFES

THUG LIFE till i Die ! 2pac !

The Hate U Give Littele Infants Fucks Everybody

T H U G L I F E !
JdmhatchR
Quad Master
Quad Master

Bericht door JdmhatchR »

beamer320 schreef:
tib01 schreef:
koop dan alleen veren ?
270 - 300 €

dan ligt hij tussne de 5 en de 8 cm lager
bij een ltz is dat toch zo ...

als je die blokjes weg doet

als ze passen op een ltz ben ik wel geinterreseerd ;)

greetz
Ja dat ga ik ook doen, dat is dan ook de enige oplossing :)
Die blokskes komen vanop een blaster...geen idee als dit op uwe past...
sven80
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door sven80 »

Ik heb ook die blokskes, ma van een raptor 700 onder de banshee :D

en denkt ge nu echt da ge da gaat merken of uw lasnaat scheuren, die arme kunne wel wet verdragen hoor

als ze ertusse gaan zou ik ze toch eens monteren :p

Toegevoegd na 1 minuten:
sven80 schreef:Ik heb ook die blokskes, ma van een raptor 700 onder de banshee :D

en denkt ge nu echt da ge da gaat merken tijdens dat ge rijdt dat dat andere blokskes zijn? maaah jéh :p

of uw lasnaat gaat scheuren betwijfel k ook, die arme kunne wel wet verdragen hoor

als ze ertusse gaan zou ik ze toch eens monteren :p
waar een weg is, is een weelie
Plaats reactie