rijders zone AMOW
-
- Quad Expert
- Contacteer:
rijders zone AMOW
Juistg gehoord op de vrt,radio2 omroep vlaams brabant:
De politie van asse,opwijk,wemmel en merchtem gaat optreden tegen quad en enduro rijders op de landelijke wegen.Min boete van 250euro is den tarief.
Fragment is te beluisteren op radio2.be,bij vlaams brabant.
Het rijden op zondag zal stillekensaan tot het verleden gaan behoren ,gezien de toenemende drukte van zachte recreanten en bijbehorende klagers.
We zullen wat meer s nachts gaan moeten bollen,dan slapen die pipo's.
als ik die blauwtjes tegenkom en men nummerplaat is vuil is het met ellebogen en knieen werken, ik laat men hobby niet afnemen, die wielertoeristen krijgen hun fietsroute en wij worden gebannen... mooi niet!
Overlast door quads en motorcrossers
(PhotoNews)
wo 16/01/08 - In de politiezone AMOW (Asse, Merchtem, Opwijk en Wemmel) gaat de politie binnenkort optreden tegen storende quads en motorcrossers. Ze verstoren vooral de rust en brengen fauna en flora schade toe.
Vooral in het weekend voelen de quadrijders en motorcrossers zich heer en meester op de landelijke wegen en buurtwegen in de vier gemeenten van de politiezone.
Volgens de inwoners verstoren ze de rust, brengen ze de fauna en flora schade toe en komt de veiligheid in het gedrang. De voertuigen razen over de wegen die totaal niet geschikt zijn voor deze vorm van ontspanning en de crossers houden geen rekening met de andere weggebruikers zoals fietsers en wandelaars, klinkt het.
De politie gaat nu optreden met fiets- en motorpatrouilles. Samen met de verkeersdienst en de milieucel zullen die eventuele geluidsoverlast vaststellen.
De agenten rekenen ook op de wandelaars, fietsers en buurtbewoners om problemen te signaleren.
De overtreders kunnen een boete verwachten van maximaal 250 euro.
De politie van asse,opwijk,wemmel en merchtem gaat optreden tegen quad en enduro rijders op de landelijke wegen.Min boete van 250euro is den tarief.
Fragment is te beluisteren op radio2.be,bij vlaams brabant.
Het rijden op zondag zal stillekensaan tot het verleden gaan behoren ,gezien de toenemende drukte van zachte recreanten en bijbehorende klagers.
We zullen wat meer s nachts gaan moeten bollen,dan slapen die pipo's.
als ik die blauwtjes tegenkom en men nummerplaat is vuil is het met ellebogen en knieen werken, ik laat men hobby niet afnemen, die wielertoeristen krijgen hun fietsroute en wij worden gebannen... mooi niet!
Overlast door quads en motorcrossers
(PhotoNews)
wo 16/01/08 - In de politiezone AMOW (Asse, Merchtem, Opwijk en Wemmel) gaat de politie binnenkort optreden tegen storende quads en motorcrossers. Ze verstoren vooral de rust en brengen fauna en flora schade toe.
Vooral in het weekend voelen de quadrijders en motorcrossers zich heer en meester op de landelijke wegen en buurtwegen in de vier gemeenten van de politiezone.
Volgens de inwoners verstoren ze de rust, brengen ze de fauna en flora schade toe en komt de veiligheid in het gedrang. De voertuigen razen over de wegen die totaal niet geschikt zijn voor deze vorm van ontspanning en de crossers houden geen rekening met de andere weggebruikers zoals fietsers en wandelaars, klinkt het.
De politie gaat nu optreden met fiets- en motorpatrouilles. Samen met de verkeersdienst en de milieucel zullen die eventuele geluidsoverlast vaststellen.
De agenten rekenen ook op de wandelaars, fietsers en buurtbewoners om problemen te signaleren.
De overtreders kunnen een boete verwachten van maximaal 250 euro.
Ik ben ALTIJD heel hoffelijk , heb zelf zondag een mountenbiker recht geholpen die gevallen was en niet door mijn fout.
De mens lag reeds op de grond als ik passeerde.
Maar als ze een heksenjacht gaan beginnen kan het anders ook
Ik ben niet van plan om men hobby en ontspanning zomaar op te geven.
Laat iedereen nu eens redelijk blijven en nadenken voor ze van hun oren maken.
Bende alexanders met een fiets.
De mens lag reeds op de grond als ik passeerde.
Maar als ze een heksenjacht gaan beginnen kan het anders ook
Ik ben niet van plan om men hobby en ontspanning zomaar op te geven.
Laat iedereen nu eens redelijk blijven en nadenken voor ze van hun oren maken.
Bende alexanders met een fiets.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quadrider
- Contacteer:
verdomme, waar wij gaan rijden daar zijn het die jeugdbewegingen dat de fauna en flora naar de kl*ten helpen wij volgen mooi het parcour en spitten da grond niet om. die jeugdbewegingen maken in een BOS KAMPVUURTJES=> en dit kan wel
vandaag nog het bewijs gezien=> wij gingen rijden, we komen daar een berg op en wat zien we daar? verbrand hout en vuurpijlen ja het is waar wij maken iets of wat sporen maar dat is belange niet zo erg als vuur, en sommige mountainbikers zijn ons dankbaar want zo maken wij voor hun sporen en daar kunnen zij snel doorrijden. soms zitten, we wel gezillig te praten met die mountainbikers en zeggen zij dit => "er zijn er ni veel zoals jullie maar zolang je niet te veel lawaai maakt is het wel plezant"
vandaag nog het bewijs gezien=> wij gingen rijden, we komen daar een berg op en wat zien we daar? verbrand hout en vuurpijlen ja het is waar wij maken iets of wat sporen maar dat is belange niet zo erg als vuur, en sommige mountainbikers zijn ons dankbaar want zo maken wij voor hun sporen en daar kunnen zij snel doorrijden. soms zitten, we wel gezillig te praten met die mountainbikers en zeggen zij dit => "er zijn er ni veel zoals jullie maar zolang je niet te veel lawaai maakt is het wel plezant"
kzen de snelste hier kem alleen gene quad
Ik rijd niet graag op een parcours met veel jumps, ik rij liever op vlakke delen.
Als ze een recreatie domein kunnen opzetten waar je met de quad een halve dag kan rijden voor +/- 10 euro wil ik daar gerust gaan rijden.
Als ze 1/10de van het geld wat ze weer in de voetbalstadions gaan steken in onze sport zouden investeren zou iedereen tevreden zijn.
Die voetballers meppen mekaar toch maar op hun bek op het veld (kijk maar naar de derby in Brugge laatst leden).
@de jerre: je moet jeugdbewegingen ook niet veralgemenen, dat is net wat ze met quadrijders doen. Ik ben ook bij de jeugdbeweging, en wij letten heel goed op ons terrein, maar het zijn meestal jonge vandalen uit de buurt die de boel bij ons begaaien.
Als ze een recreatie domein kunnen opzetten waar je met de quad een halve dag kan rijden voor +/- 10 euro wil ik daar gerust gaan rijden.
Als ze 1/10de van het geld wat ze weer in de voetbalstadions gaan steken in onze sport zouden investeren zou iedereen tevreden zijn.
Die voetballers meppen mekaar toch maar op hun bek op het veld (kijk maar naar de derby in Brugge laatst leden).
@de jerre: je moet jeugdbewegingen ook niet veralgemenen, dat is net wat ze met quadrijders doen. Ik ben ook bij de jeugdbeweging, en wij letten heel goed op ons terrein, maar het zijn meestal jonge vandalen uit de buurt die de boel bij ons begaaien.
Laatst gewijzigd door JohnBeton op wo 16 jan, 2008 18:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
wat ik vorige week opmerkte is een pad waar 1000 mountainbikers paseren helemaal omzeep is en dat je zelf met een enduro moet oppassen voor niet om op je bek te gaan (kan je tevoet eerlijk gezegd niet door) wat me ook opvalt is dat ze in smalle singletracks ook graag op mensen hun eigendom enzo gaan rijden... dit is dan wel om door de beugel te laten... al eens op nat gras gefietst? je gazon is omzeep...
-
- Easy Quadrider
Het probleem is dat mensen niets kunnen verdragen. Enkele weken terug klaagde een van de buren van het crossen achter onze huizen in het veld. Ik bedoel, ik heb het laatste half jaar geen 10l benzine opgereden.
Maar meneer mag wel met zijn privé helicopter in z'n achterhof landen. Bij mijn weten is dat ook niet zo legaal, de volgende keer krijgt hem zelf de flikken op z'n dak.
Maar meneer mag wel met zijn privé helicopter in z'n achterhof landen. Bij mijn weten is dat ook niet zo legaal, de volgende keer krijgt hem zelf de flikken op z'n dak.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
voor mij ist simpel, een politie te fiets in het veld heeft geen schijn van kans
een combi in het veld nog minder
een zwaantje in het veld nog veel minder
als ze me op straat tegenhouden ben ik 100% in orde
ik heb mijn hobby en respecteer die van een ander ook... moeten ze er mij ook maar bij nemen.
een combi in het veld nog minder
een zwaantje in het veld nog veel minder
als ze me op straat tegenhouden ben ik 100% in orde
ik heb mijn hobby en respecteer die van een ander ook... moeten ze er mij ook maar bij nemen.
-
- Quadracer
die onnozel voetballerkes krijge weer alles..
en dan weer toevalleg da die smurfen da nix anders te doen hebbe weer in de streek kome staan kijke waardak rij
de dingen daze moeten doen kunne ze al ni gaa ze nu tees nog wa meer doen,daze maar is probere te volge ze we zulle is zien
en dan weer toevalleg da die smurfen da nix anders te doen hebbe weer in de streek kome staan kijke waardak rij
de dingen daze moeten doen kunne ze al ni gaa ze nu tees nog wa meer doen,daze maar is probere te volge ze we zulle is zien
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ik citeer ff een colega endurorijder:
Efkes opgezocht wat er staat in het politiereglement:
HOOFDSTUK V - DE GROENE RUIMTEN
Artikel 111
In de zin van dit hoofdstuk verstaat men onder groene ruimten de openbare plantsoenen, parken, tuinen
en alle stukken van de openbare ruimte buiten de rijbaan, die openstaan voor het verkeer van personen en in hoofdorde bestemd zijn voor wandelen of ontspanning.
Artikel 112
Dit hoofdstuk is van toepassing op alle gebruikers van de groene ruimten.
Artikel 116
Behoudens door de bevoegde overheid afgegeven vergunning mag geen enkel motorvoertuig in groene
ruimten circuleren.
Artikel 117
Niet-gemotoriseerde voertuigen, paarden, vee, fietsen, steps, skateboards en rolschaatsen en dergelijke
zijn verboden in groene ruimten, met uitzondering van kinderwagens en rolstoelen voor
mindervaliden, alsook fietsen bestuurd door kinderen jonger dan 11 jaar en in de mate dat hun gedrag
de veiligheid van de andere gebruikers niet in het gedrang brengt. Fietsen, steps, skateboards en
rolschaatsen mogen gebruikt worden op de daartoe bestemde plaatsen.
Dus zouden we in 'principe' er niet meer mogen rijden (art.116),maar de fietsers (ouder dan 11 jaar) mogen in principe ook niet overal rijden (art.117) als men het zo interpreteerd maar daar zijn we vet mee...
Heb nog enkele vragen:
Is een officieel onverhard pad of singletrack (die op stafkaart staat) in hoofdorde enkel bestemd voor het wandelen of ontspanning?
Wie bepaald(e) dit?
Wat zijn voor fietsen daartoe bestemde plaatsen?Alle paden?Mountain-bike routes?
Wat is ontspanning?Als ik na een week werken de zondag met men KTM-eke ga rijden is dit voor mij ook ontspannig...
Besluit:
Men kan dit reglement zo ruim interpreteren als men maar wil in de 2 richtingen,dit is veel te vaag opgesteld.
Efkes opgezocht wat er staat in het politiereglement:
HOOFDSTUK V - DE GROENE RUIMTEN
Artikel 111
In de zin van dit hoofdstuk verstaat men onder groene ruimten de openbare plantsoenen, parken, tuinen
en alle stukken van de openbare ruimte buiten de rijbaan, die openstaan voor het verkeer van personen en in hoofdorde bestemd zijn voor wandelen of ontspanning.
Artikel 112
Dit hoofdstuk is van toepassing op alle gebruikers van de groene ruimten.
Artikel 116
Behoudens door de bevoegde overheid afgegeven vergunning mag geen enkel motorvoertuig in groene
ruimten circuleren.
Artikel 117
Niet-gemotoriseerde voertuigen, paarden, vee, fietsen, steps, skateboards en rolschaatsen en dergelijke
zijn verboden in groene ruimten, met uitzondering van kinderwagens en rolstoelen voor
mindervaliden, alsook fietsen bestuurd door kinderen jonger dan 11 jaar en in de mate dat hun gedrag
de veiligheid van de andere gebruikers niet in het gedrang brengt. Fietsen, steps, skateboards en
rolschaatsen mogen gebruikt worden op de daartoe bestemde plaatsen.
Dus zouden we in 'principe' er niet meer mogen rijden (art.116),maar de fietsers (ouder dan 11 jaar) mogen in principe ook niet overal rijden (art.117) als men het zo interpreteerd maar daar zijn we vet mee...
Heb nog enkele vragen:
Is een officieel onverhard pad of singletrack (die op stafkaart staat) in hoofdorde enkel bestemd voor het wandelen of ontspanning?
Wie bepaald(e) dit?
Wat zijn voor fietsen daartoe bestemde plaatsen?Alle paden?Mountain-bike routes?
Wat is ontspanning?Als ik na een week werken de zondag met men KTM-eke ga rijden is dit voor mij ook ontspannig...
Besluit:
Men kan dit reglement zo ruim interpreteren als men maar wil in de 2 richtingen,dit is veel te vaag opgesteld.
-
- Quadracer
zijn verboden in groene ruimten
daar zie ik ze toch niets aan doen hoor
zijn verboden in groene ruimten
daar zie ik ze toch niets aan doen hoor
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
4 wheels 4 more fun!
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Contacteer:
-
- Toeschouwer
ale das nu toch niet te doen he waarom altijd wij,voor ons is het een hobby en da willen ze ons
ook al afpakken.we hebben zo al bijna nergens de kans om onze hobby te doen en dan gaan ze
nog controleren en boetes uit delen de staat kas moet weer gevuld zaeker?en zo zie je de smurfjes
hebben echt niets beter te doen he...
ik laat mij zomaar toch men hobby niet ontnemen ze da staat vast.
greetz
ook al afpakken.we hebben zo al bijna nergens de kans om onze hobby te doen en dan gaan ze
nog controleren en boetes uit delen de staat kas moet weer gevuld zaeker?en zo zie je de smurfjes
hebben echt niets beter te doen he...
ik laat mij zomaar toch men hobby niet ontnemen ze da staat vast.
greetz
Als ik op plaatsen passeer waar veel paarden voorbijkomen heb ik ook ergernis.
Ze stampen alles kapot met de pootjes en schijten heel de boel vol.
Als ik met de hond ga wandelen MOET ik een zakje bijhebben.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
Hehe is waar bij hebben, maar ikke altijd eerst eens rond kijkencobby schreef:Als ik op plaatsen passeer waar veel paarden voorbijkomen heb ik ook ergernis.
Niets gezien, niets gebeurt
Zal ook zo zijn binnenkort, rijden zonder plak.