How to Verspuiten,
How to Verspuiten,
Hoe ik het doe:
Allereerst:
Omdat spuiten met een dunne verflaag gaat, komen alle onregelmatigheden zoals putjes, puntjes en krasjes naar boven, zorg dus dat alles goed geschuurd is! Voorbewerking is al voor 70 % van het resultaat! Zorg ook voor een goed belichte ruimte, En natuurlijk goed geventileerd, van de gassen kun je behoorlijk een avondje hoofdpijn krijgen.
Voor het spuiten:
Het mooiste resultaat krijg je dus, zoals hierboven gezegd word, door alles goed te schuren, en te zorgen dat het er zonder te spuiten eigenlijk al piekfijn uit ziet. Nogmaals: Alles is zichtbaar! op een te glad oppervlak hecht verf slecht, dus te glad is ook niet goed... Ook mag er niks van roest meer te zien zijn, schuur/verwijder dus alle roest, verfresten en intacte verflagen.
Stof-vrij en vet vrij maken:
Ook belangrijk is om stof geen kans te geven, maak dus de ruimte en het voorwerp goed stof-vrij. Neem eerst het te spuiten voorwerp af met een sopje, Draag doktershandschoenen of huishoud-handschoenen om zo ook (huis)vet geen kans te geven. Laat het voorwerp een uurtje staan om zo goed te drogen. Waneer je hem weerpakt kun je hem nog even schoon poetsen met een beetje thinner, dit ontvet goed, Terpentine voldoet anders ook wel. Denk aan oude kleding en zorg dat alle dingen waar je geen verf op wil hebben afgedekt zijn, het is niet alleen het voorwerp wat je spuit namelijk!
Dan beginnen we nu maar met spuiten:
Verdunnen van de verf:
Verdunnen kan, of beter gezegd MOET gebeuren, als de verf te dik is kan het niet door het gaatje van de verfspuit. De hoeveelheid verschilt echter per merk, Sommige merken vereisen terpentine, speciale thinner, water, alcohol of zelfs "celluloseverdunner".
Het spuiten zelf:
Zorg dat je de afstand tussen je spuitpistool of spuitbus altijd gelijk houd, Blijf niet te lang op dezelfde plek spuiten en breng de verf in dunne lagen aan. Beter een paar keer meer spuiten dan dat je lopers krijgt en helemaal overnieuw moet beginnen, Test altijd eerst op een stukje papier of de verspuit goed staat.
Waarschijnlijk merk je dat na het spuiten een soort sinnaasappel textuur te zien is, dit werk je weg door voor de blanke lak aan licht te schuren met een SUPER licht schuurpapiertje (korrel 3000 ongeveer) Nat schuren is het beste. Wees niet te Zuinig met het water en schuur niet te lang op één stukje.
Na het spuiten:
Zorg na het spuiten dat je eventueel afplaktape weg gehaald hebt, om zo te kijken of er niks onder gekropen is.
Maak je spuitpistool goed schoon! Dit zal helpen je spuitpistool nog jaren mee te laten gaan, Spuit hem eerst door met Thinner, haal hem daarna helemaal uit elkaar en laat hem een nacht weken in de thinner, maak alles ook goed schoon met bijvoorbeeld een oude tandenborstel of een klein penceeltje. (pas hierbij wel op voor wondjes in je handen, dit voelt namelijk niet fijn!) Pas ook op dat er niks van plastic (bijvoorbeel het ringetje wat onder de kop zit) in de thinner licht, deze gaat namelijk uit zetten en gaat niet meer passen, ik spreek daarin uit ervaring!
Zet de verspuit in elkaar, leg deze weer in het doosje en klaar is kees of johan of wie er dan ook maar mee aan de gang gaat.
Verf is pas na 14 dagen volledig uitgehard denk erom dat hij dus nog niet bestand is tegen dingen als benzine, krasvast, etc etc
Update:
De verf keuze zelf is ook zeer belangrijk,
Op deze manier: Eerst een goede primer, de eerste laag is namelijk ook gelijk de belangrijkste laag die er is, Voor metaal kan dit gewoon een normale primer zijn omdat in metaal niet veel beweging zit, voor plastiek is het een ander verhaal, hier komt een speciale plastiek primer om de hoek kijken,
De laklaag van metaal wil perfect met een industrielak, dit is in zijdeglans en hoogglans, en in alle ral kleuren te mengen bij de dichtstbijzijnde verfboer. Na de lak lagen (3 of 4) is een blanke lak zeker niet overbodig! Dit brengt meer glans in de kleur.
Echter krijg je het nooit zo mooi voor elkaar als de Profesionele autospuiter, Deze heeft toch al wat meer ervaring in het vak. Maar voor hobby kan je het prima zelf doen!
(gerrit's bericht)
hallo,
Ik heb onlangs men quad volledig herspoten(kappenset),ik werk als carrosier dus heb ik een voordeel over alles te beschikken.
Het beste om kappen te schuren is met een schuurspons(niet voor de krassen),dit gaat makkelijk in de hoekjes en kantjes en liefst met een ontvetter op dit sponsje,zo ben je zeker dat alle siliconen weg zijn.na volledig geschuurd te hebben volledig ontvetten en dan de krassen uitschuren met een P320(ga niet te grof).
Na alles mooi geschuurd te hebben nog eens mooi ontvetten en natuurlijk stof vrij maken.
nu spuit je eerst een plastic hechter op de kappen zodat de verf veel beter houd,dit is juist een neveling dat er op moet komen,leg dit niet te dik.
Heb er bij mij ook een grondlaag op gezet voor zeker te zijn dat alle kleine krassen weg zouden zijn.
als dit goed droog is,spuit je gewoon van ver met een zwarte spuitbus op de kappen,zodat er een lichte zwarte neveling op de kappen te zien word,dan dit schuren met een P800 met water,door de zwarte neveling zie je de oneffenheden en de plaatsen waar er foutjes in zitten,als de grondlaag dik genoeg gelegd is kan men de fouten mss allemaal uit schuren.
als alles is geschuurd nog eens goed ontvetten en ontstoffen,nu kan men met het hoofdkleur beginnen.Je neemt een kleur naar eigen keuze en brengt de eerste laag heel dun aan.laat dit goed drogen en dan breng je een goed dekkende laag aan zodat alles in kleur staat (soms kan het zijn dat de ondergrond er nog wat door komt,zet er dan nog een paar lagen op,maar steeds goed laten uitdrogen tussen de lagen door).
Steeds afsluiten met een lichte neveling en dit is voor de metalisé deeltjes zich mooi op het oppervlak te leggen.
laat dit goed uitdrogen.
De vernis raad ik aan om een flexibiliteitsproduct aan toe te voegen,zo zal deze niet rap scheuren of barsten als de kap geplooid word.
De vernis steeds spuiten in een goede verlichte ruimte,zorg als je de vernis spuit dat ge nen schonen blank achterlaat(niet korrelachtig),wie niet de gwoonte heeft mss eens op een ander stuk proberen voor te testen.
Probeer steeds op dezefde afstand te blijven.probeer te vermijden als het stuk vernist is om nog een plaats te doen,beste is dan om te wachten(10 minuutjes) en dan nog eens volledig over het stuk gaan.
Goed laten drogen en klaar is kees
nog een paar weetjes:
zorg steeds als je spuit met eender wat,da je eerst alle boorden doet,vele vergeten dit,nadien de vlakke stukken
probeer de kappen zo te hangen,zetten dat je overal schoon aan kunt,probeer wel te vermijden dat de kappen niet heen en weer kunnen gaan
als men spuit in een garage of ergens anders,de ondergrond lichtjes bevochtigen,dit gaat al een groot stuk stof tegenhouden
zorg er voor dat er genoeg lucht is,ni da het waait maar frisse lucht moet zeker
na de vernis gezet te hebben,gewoon laten drogen en mss beter alles dicht doen en een paar uurtjes niet meer rond gaan,dit om stof niet op te wekken.
Vraag steeds aan een verkoper van verf wat je precies moet gebruiken als hechting,kan soms verschillend zijn.
ik hoop dat ik hiermee boss Adly zijn tekst vervolledig,
MVG
Idee om dit een stickie te maken?
Allereerst:
Omdat spuiten met een dunne verflaag gaat, komen alle onregelmatigheden zoals putjes, puntjes en krasjes naar boven, zorg dus dat alles goed geschuurd is! Voorbewerking is al voor 70 % van het resultaat! Zorg ook voor een goed belichte ruimte, En natuurlijk goed geventileerd, van de gassen kun je behoorlijk een avondje hoofdpijn krijgen.
Voor het spuiten:
Het mooiste resultaat krijg je dus, zoals hierboven gezegd word, door alles goed te schuren, en te zorgen dat het er zonder te spuiten eigenlijk al piekfijn uit ziet. Nogmaals: Alles is zichtbaar! op een te glad oppervlak hecht verf slecht, dus te glad is ook niet goed... Ook mag er niks van roest meer te zien zijn, schuur/verwijder dus alle roest, verfresten en intacte verflagen.
Stof-vrij en vet vrij maken:
Ook belangrijk is om stof geen kans te geven, maak dus de ruimte en het voorwerp goed stof-vrij. Neem eerst het te spuiten voorwerp af met een sopje, Draag doktershandschoenen of huishoud-handschoenen om zo ook (huis)vet geen kans te geven. Laat het voorwerp een uurtje staan om zo goed te drogen. Waneer je hem weerpakt kun je hem nog even schoon poetsen met een beetje thinner, dit ontvet goed, Terpentine voldoet anders ook wel. Denk aan oude kleding en zorg dat alle dingen waar je geen verf op wil hebben afgedekt zijn, het is niet alleen het voorwerp wat je spuit namelijk!
Dan beginnen we nu maar met spuiten:
Verdunnen van de verf:
Verdunnen kan, of beter gezegd MOET gebeuren, als de verf te dik is kan het niet door het gaatje van de verfspuit. De hoeveelheid verschilt echter per merk, Sommige merken vereisen terpentine, speciale thinner, water, alcohol of zelfs "celluloseverdunner".
Het spuiten zelf:
Zorg dat je de afstand tussen je spuitpistool of spuitbus altijd gelijk houd, Blijf niet te lang op dezelfde plek spuiten en breng de verf in dunne lagen aan. Beter een paar keer meer spuiten dan dat je lopers krijgt en helemaal overnieuw moet beginnen, Test altijd eerst op een stukje papier of de verspuit goed staat.
Waarschijnlijk merk je dat na het spuiten een soort sinnaasappel textuur te zien is, dit werk je weg door voor de blanke lak aan licht te schuren met een SUPER licht schuurpapiertje (korrel 3000 ongeveer) Nat schuren is het beste. Wees niet te Zuinig met het water en schuur niet te lang op één stukje.
Na het spuiten:
Zorg na het spuiten dat je eventueel afplaktape weg gehaald hebt, om zo te kijken of er niks onder gekropen is.
Maak je spuitpistool goed schoon! Dit zal helpen je spuitpistool nog jaren mee te laten gaan, Spuit hem eerst door met Thinner, haal hem daarna helemaal uit elkaar en laat hem een nacht weken in de thinner, maak alles ook goed schoon met bijvoorbeeld een oude tandenborstel of een klein penceeltje. (pas hierbij wel op voor wondjes in je handen, dit voelt namelijk niet fijn!) Pas ook op dat er niks van plastic (bijvoorbeel het ringetje wat onder de kop zit) in de thinner licht, deze gaat namelijk uit zetten en gaat niet meer passen, ik spreek daarin uit ervaring!
Zet de verspuit in elkaar, leg deze weer in het doosje en klaar is kees of johan of wie er dan ook maar mee aan de gang gaat.
Verf is pas na 14 dagen volledig uitgehard denk erom dat hij dus nog niet bestand is tegen dingen als benzine, krasvast, etc etc
Update:
De verf keuze zelf is ook zeer belangrijk,
Op deze manier: Eerst een goede primer, de eerste laag is namelijk ook gelijk de belangrijkste laag die er is, Voor metaal kan dit gewoon een normale primer zijn omdat in metaal niet veel beweging zit, voor plastiek is het een ander verhaal, hier komt een speciale plastiek primer om de hoek kijken,
De laklaag van metaal wil perfect met een industrielak, dit is in zijdeglans en hoogglans, en in alle ral kleuren te mengen bij de dichtstbijzijnde verfboer. Na de lak lagen (3 of 4) is een blanke lak zeker niet overbodig! Dit brengt meer glans in de kleur.
Echter krijg je het nooit zo mooi voor elkaar als de Profesionele autospuiter, Deze heeft toch al wat meer ervaring in het vak. Maar voor hobby kan je het prima zelf doen!
(gerrit's bericht)
hallo,
Ik heb onlangs men quad volledig herspoten(kappenset),ik werk als carrosier dus heb ik een voordeel over alles te beschikken.
Het beste om kappen te schuren is met een schuurspons(niet voor de krassen),dit gaat makkelijk in de hoekjes en kantjes en liefst met een ontvetter op dit sponsje,zo ben je zeker dat alle siliconen weg zijn.na volledig geschuurd te hebben volledig ontvetten en dan de krassen uitschuren met een P320(ga niet te grof).
Na alles mooi geschuurd te hebben nog eens mooi ontvetten en natuurlijk stof vrij maken.
nu spuit je eerst een plastic hechter op de kappen zodat de verf veel beter houd,dit is juist een neveling dat er op moet komen,leg dit niet te dik.
Heb er bij mij ook een grondlaag op gezet voor zeker te zijn dat alle kleine krassen weg zouden zijn.
als dit goed droog is,spuit je gewoon van ver met een zwarte spuitbus op de kappen,zodat er een lichte zwarte neveling op de kappen te zien word,dan dit schuren met een P800 met water,door de zwarte neveling zie je de oneffenheden en de plaatsen waar er foutjes in zitten,als de grondlaag dik genoeg gelegd is kan men de fouten mss allemaal uit schuren.
als alles is geschuurd nog eens goed ontvetten en ontstoffen,nu kan men met het hoofdkleur beginnen.Je neemt een kleur naar eigen keuze en brengt de eerste laag heel dun aan.laat dit goed drogen en dan breng je een goed dekkende laag aan zodat alles in kleur staat (soms kan het zijn dat de ondergrond er nog wat door komt,zet er dan nog een paar lagen op,maar steeds goed laten uitdrogen tussen de lagen door).
Steeds afsluiten met een lichte neveling en dit is voor de metalisé deeltjes zich mooi op het oppervlak te leggen.
laat dit goed uitdrogen.
De vernis raad ik aan om een flexibiliteitsproduct aan toe te voegen,zo zal deze niet rap scheuren of barsten als de kap geplooid word.
De vernis steeds spuiten in een goede verlichte ruimte,zorg als je de vernis spuit dat ge nen schonen blank achterlaat(niet korrelachtig),wie niet de gwoonte heeft mss eens op een ander stuk proberen voor te testen.
Probeer steeds op dezefde afstand te blijven.probeer te vermijden als het stuk vernist is om nog een plaats te doen,beste is dan om te wachten(10 minuutjes) en dan nog eens volledig over het stuk gaan.
Goed laten drogen en klaar is kees
nog een paar weetjes:
zorg steeds als je spuit met eender wat,da je eerst alle boorden doet,vele vergeten dit,nadien de vlakke stukken
probeer de kappen zo te hangen,zetten dat je overal schoon aan kunt,probeer wel te vermijden dat de kappen niet heen en weer kunnen gaan
als men spuit in een garage of ergens anders,de ondergrond lichtjes bevochtigen,dit gaat al een groot stuk stof tegenhouden
zorg er voor dat er genoeg lucht is,ni da het waait maar frisse lucht moet zeker
na de vernis gezet te hebben,gewoon laten drogen en mss beter alles dicht doen en een paar uurtjes niet meer rond gaan,dit om stof niet op te wekken.
Vraag steeds aan een verkoper van verf wat je precies moet gebruiken als hechting,kan soms verschillend zijn.
ik hoop dat ik hiermee boss Adly zijn tekst vervolledig,
MVG
Idee om dit een stickie te maken?
Laatst gewijzigd door boss Adly op do 24 jan, 2008 22:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes thuis!
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Mooi gedaan ! Is wel zeer handig !
Maar ik lees hier nergens over de grondlaag / primer en de blanke lak / vernis ? Moet toch bij metaal spuiten ?
En kan je ( als je dat wilt hé ) het verschil wat uitleggen tussen hoe je metaal het best spuit ( zoals je hieral hebt uitgelegd ) en hoe je plastiek / kappen moet spuiten ?
Thanks !
Maar ik lees hier nergens over de grondlaag / primer en de blanke lak / vernis ? Moet toch bij metaal spuiten ?
En kan je ( als je dat wilt hé ) het verschil wat uitleggen tussen hoe je metaal het best spuit ( zoals je hieral hebt uitgelegd ) en hoe je plastiek / kappen moet spuiten ?
Thanks !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Hoe bedoel je hoe je metaal het beste spuit? Gewoon haaks erop, en elke keer voor de helft overlappen, dun spuiten, en zo het hele oppervlak gelijkmatig spuitenraptor350 schreef:Mooi gedaan ! Is wel zeer handig !
Maar ik lees hier nergens over de grondlaag / primer en de blanke lak / vernis ? Moet toch bij metaal spuiten ?
En kan je ( als je dat wilt hé ) het verschil wat uitleggen tussen hoe je metaal het best spuit ( zoals je hieral hebt uitgelegd ) en hoe je plastiek / kappen moet spuiten ?
Thanks !
Begin nooit te spuiten als je even snel wilt, dit zal je resultaat niet goed doen!
Groetjes thuis!
hallo,
Ik heb onlangs men quad volledig herspoten(kappenset),ik werk als carrosier dus heb ik een voordeel over alles te beschikken.
Het beste om kappen te schuren is met een schuurspons(niet voor de krassen),dit gaat makkelijk in de hoekjes en kantjes en liefst met een ontvetter op dit sponsje,zo ben je zeker dat alle siliconen weg zijn.na volledig geschuurd te hebben volledig ontvetten en dan de krassen uitschuren met een P320(ga niet te grof).
Na alles mooi geschuurd te hebben nog eens mooi ontvetten en natuurlijk stof vrij maken.
nu spuit je eerst een plastic hechter op de kappen zodat de verf veel beter houd,dit is juist een neveling dat er op moet komen,leg dit niet te dik.
Heb er bij mij ook een grondlaag op gezet voor zeker te zijn dat alle kleine krassen weg zouden zijn.
als dit goed droog is,spuit je gewoon van ver met een zwarte spuitbus op de kappen,zodat er een lichte zwarte neveling op de kappen te zien word,dan dit schuren met een P800 met water,door de zwarte neveling zie je de oneffenheden en de plaatsen waar er foutjes in zitten,als de grondlaag dik genoeg gelegd is kan men de fouten mss allemaal uit schuren.
als alles is geschuurd nog eens goed ontvetten en ontstoffen,nu kan men met het hoofdkleur beginnen.Je neemt een kleur naar eigen keuze en brengt de eerste laag heel dun aan.laat dit goed drogen en dan breng je een goed dekkende laag aan zodat alles in kleur staat (soms kan het zijn dat de ondergrond er nog wat door komt,zet er dan nog een paar lagen op,maar steeds goed laten uitdrogen tussen de lagen door).
Steeds afsluiten met een lichte neveling en dit is voor de metalisé deeltjes zich mooi op het oppervlak te leggen.
laat dit goed uitdrogen.
De vernis raad ik aan om een flexibiliteitsproduct aan toe te voegen,zo zal deze niet rap scheuren of barsten als de kap geplooid word.
De vernis steeds spuiten in een goede verlichte ruimte,zorg als je de vernis spuit dat ge nen schonen blank achterlaat(niet korrelachtig),wie niet de gwoonte heeft mss eens op een ander stuk proberen voor te testen.
Probeer steeds op dezefde afstand te blijven.probeer te vermijden als het stuk vernist is om nog een plaats te doen,beste is dan om te wachten(10 minuutjes) en dan nog eens volledig over het stuk gaan.
Goed laten drogen en klaar is kees
nog een paar weetjes:
zorg steeds als je spuit met eender wat,da je eerst alle boorden doet,vele vergeten dit,nadien de vlakke stukken
probeer de kappen zo te hangen,zetten dat je overal schoon aan kunt,probeer wel te vermijden dat de kappen niet heen en weer kunnen gaan
als men spuit in een garage of ergens anders,de ondergrond lichtjes bevochtigen,dit gaat al een groot stuk stof tegenhouden
zorg er voor dat er genoeg lucht is,ni da het waait maar frisse lucht moet zeker
na de vernis gezet te hebben,gewoon laten drogen en mss beter alles dicht doen en een paar uurtjes niet meer rond gaan,dit om stof niet op te wekken.
Vraag steeds aan een verkoper van verf wat je precies moet gebruiken als hechting,kan soms verschillend zijn.
ik hoop dat ik hiermee boss Adly zijn tekst vervolledig,
MVG
Ik heb onlangs men quad volledig herspoten(kappenset),ik werk als carrosier dus heb ik een voordeel over alles te beschikken.
Het beste om kappen te schuren is met een schuurspons(niet voor de krassen),dit gaat makkelijk in de hoekjes en kantjes en liefst met een ontvetter op dit sponsje,zo ben je zeker dat alle siliconen weg zijn.na volledig geschuurd te hebben volledig ontvetten en dan de krassen uitschuren met een P320(ga niet te grof).
Na alles mooi geschuurd te hebben nog eens mooi ontvetten en natuurlijk stof vrij maken.
nu spuit je eerst een plastic hechter op de kappen zodat de verf veel beter houd,dit is juist een neveling dat er op moet komen,leg dit niet te dik.
Heb er bij mij ook een grondlaag op gezet voor zeker te zijn dat alle kleine krassen weg zouden zijn.
als dit goed droog is,spuit je gewoon van ver met een zwarte spuitbus op de kappen,zodat er een lichte zwarte neveling op de kappen te zien word,dan dit schuren met een P800 met water,door de zwarte neveling zie je de oneffenheden en de plaatsen waar er foutjes in zitten,als de grondlaag dik genoeg gelegd is kan men de fouten mss allemaal uit schuren.
als alles is geschuurd nog eens goed ontvetten en ontstoffen,nu kan men met het hoofdkleur beginnen.Je neemt een kleur naar eigen keuze en brengt de eerste laag heel dun aan.laat dit goed drogen en dan breng je een goed dekkende laag aan zodat alles in kleur staat (soms kan het zijn dat de ondergrond er nog wat door komt,zet er dan nog een paar lagen op,maar steeds goed laten uitdrogen tussen de lagen door).
Steeds afsluiten met een lichte neveling en dit is voor de metalisé deeltjes zich mooi op het oppervlak te leggen.
laat dit goed uitdrogen.
De vernis raad ik aan om een flexibiliteitsproduct aan toe te voegen,zo zal deze niet rap scheuren of barsten als de kap geplooid word.
De vernis steeds spuiten in een goede verlichte ruimte,zorg als je de vernis spuit dat ge nen schonen blank achterlaat(niet korrelachtig),wie niet de gwoonte heeft mss eens op een ander stuk proberen voor te testen.
Probeer steeds op dezefde afstand te blijven.probeer te vermijden als het stuk vernist is om nog een plaats te doen,beste is dan om te wachten(10 minuutjes) en dan nog eens volledig over het stuk gaan.
Goed laten drogen en klaar is kees
nog een paar weetjes:
zorg steeds als je spuit met eender wat,da je eerst alle boorden doet,vele vergeten dit,nadien de vlakke stukken
probeer de kappen zo te hangen,zetten dat je overal schoon aan kunt,probeer wel te vermijden dat de kappen niet heen en weer kunnen gaan
als men spuit in een garage of ergens anders,de ondergrond lichtjes bevochtigen,dit gaat al een groot stuk stof tegenhouden
zorg er voor dat er genoeg lucht is,ni da het waait maar frisse lucht moet zeker
na de vernis gezet te hebben,gewoon laten drogen en mss beter alles dicht doen en een paar uurtjes niet meer rond gaan,dit om stof niet op te wekken.
Vraag steeds aan een verkoper van verf wat je precies moet gebruiken als hechting,kan soms verschillend zijn.
ik hoop dat ik hiermee boss Adly zijn tekst vervolledig,
MVG
wat je zegt met de schuurspons is alleen voor kappen/ metaal werk wat nog niet gespoten is.
laat staan je wilt een kap opnieuw spuiten zul je eerst weer een stuk moeten gan schuren met grof ( niet te grof he )naar steeds fijner.
( welke weet ik @ moment niet want zit op school )
maar mooie uitleg gerrit
laat staan je wilt een kap opnieuw spuiten zul je eerst weer een stuk moeten gan schuren met grof ( niet te grof he )naar steeds fijner.
( welke weet ik @ moment niet want zit op school )
maar mooie uitleg gerrit
airwolf schreef:voila se das nog een schone uitleg bij!
zo geraakt het nog voledig uitgelegd!
en voor de vernis moet ik gerrit gelijk geven vernis spuit niet zo makelijk als lak
vele spuiten de vernis dan ook met appelsienhuid!
heb jij in elke laag die je legt weekmaker in gedaan of enkel in de vernis?
Ik doe dit enkel in de vernis,de verf dat wij hier gebruiken is elastisch genoeg.
Toegevoegd na 3 minuten:
heb gewoon uitleg gegeven voor de kappen hé,metaal is iets anders .quad-racerrr schreef:wat je zegt met de schuurspons is alleen voor kappen/ metaal werk wat nog niet gespoten is.
laat staan je wilt een kap opnieuw spuiten zul je eerst weer een stuk moeten gan schuren met grof ( niet te grof he )naar steeds fijner.
( welke weet ik @ moment niet want zit op school )
maar mooie uitleg gerrit
als je kappen wilt terug spuiten die al gespoten zijn is het goe om gewoon te schuren tot de blank er af is.moesten der vragen zijn moogde ze altijd stellen hoor,zal steeds proberen te antwoorden of uitleg te vragen bij onze verf leverancier
MVG
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Inderaad , je hebt mijn vraag ook goed beantwoord gerrit
Zou mooi zijn om de teksten samen te voegen en er een sticky van te maken
Lorenzo had me die foto's van uw gespoten kappen doorgestuurd , mooi resultaatje zne !
Gade nog stickersetje kopen ? tip : opmaat stickers zijn zelf goedkoper dan die originele yamaha stickers !
Zou mooi zijn om de teksten samen te voegen en er een sticky van te maken
Lorenzo had me die foto's van uw gespoten kappen doorgestuurd , mooi resultaatje zne !
Gade nog stickersetje kopen ? tip : opmaat stickers zijn zelf goedkoper dan die originele yamaha stickers !
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
voorlopig nog geen stickers,mss met den tijd da ik er laat makenraptor350 schreef:Inderaad , je hebt mijn vraag ook goed beantwoord gerrit
Zou mooi zijn om de teksten samen te voegen en er een sticky van te maken
Lorenzo had me die foto's van uw gespoten kappen doorgestuurd , mooi resultaatje zne !
Gade nog stickersetje kopen ? tip : opmaat stickers zijn zelf goedkoper dan die originele yamaha stickers !
MVG
En als je het goed doet is dit het resultaat
Laat je goed informeren voor je begint het is niet zo makkelijk als je leest.
Er zijn ook versch soorten plastic hebben allemaal een andere aanpak nodig.
Sommigge soorten zijn gemaakt van vuilafstotend pvc is niet te spuiten!
Het lijkt dat het vast zit maar bij bout gaatjes begind dan de ellende
Vertrouw op een goed spuit bedrijf kan je een hoop ellende besparen en een setje nieuwe kappen
Laat je goed informeren voor je begint het is niet zo makkelijk als je leest.
Er zijn ook versch soorten plastic hebben allemaal een andere aanpak nodig.
Sommigge soorten zijn gemaakt van vuilafstotend pvc is niet te spuiten!
Het lijkt dat het vast zit maar bij bout gaatjes begind dan de ellende
Vertrouw op een goed spuit bedrijf kan je een hoop ellende besparen en een setje nieuwe kappen
yamaha of toch een can-am
Laat je goed informeren voor je begint het is niet zo makkelijk als je leest.
Er zijn ook versch soorten plastic hebben allemaal een andere aanpak nodig.
Sommigge soorten zijn gemaakt van vuilafstotend pvc is niet te spuiten!
Het lijkt dat het vast zit maar bij bout gaatjes begind dan de ellende
Vertrouw op een goed spuit bedrijf kan je een hoop ellende besparen en een setje nieuwe kappen [/quote]
Was ik vergeten te zeggen van de plastic soorten .
Mooi gespoten jep,is da u werk?
MVG
Er zijn ook versch soorten plastic hebben allemaal een andere aanpak nodig.
Sommigge soorten zijn gemaakt van vuilafstotend pvc is niet te spuiten!
Het lijkt dat het vast zit maar bij bout gaatjes begind dan de ellende
Vertrouw op een goed spuit bedrijf kan je een hoop ellende besparen en een setje nieuwe kappen [/quote]
Was ik vergeten te zeggen van de plastic soorten .
Mooi gespoten jep,is da u werk?
MVG