voortandwiel + achtertandwiel + een nieuwen ketting.
-
- Quadrunner
- Berichten: 662
- Lid geworden op: di 02 okt, 2007 13:51
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
-
- Quadrunner
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
- Locatie: veendam
- Contacteer:
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Wij waren vroeger heel tevreden van Regina... tot we vorig jaar slechte levering hadden en in Touquet drie kettingen braken.
Nu overgeschakeld op Tsubaki X-ring en heel tevreden over.
In grote lijnen heb je drie soorten :
- klassieke ketting zonder O-ringen, voor cross, minder weerstand, goedkoper maar vaker te vervangen
- O-ring ketting, gaat langer mee, zeker in zand en modder
- X-ring, verbeterde versie van O-ring met nog betere afdichting
Nog even duidelijk stellen waar je ketting moet invetten. Zie er velen maar wat in het rond spuiten... Buitenplaatjes moet je in principe NIET invetten, zit niets van bewegend aan, enige wat je kan doen is wat olie op doen omdat ze niet zouden roesten.
Waar wel : vooral links en rechts van de rollertjes, en best met een goed indringende kettingspray. Punt is dat de olie tussen rolletje en pin (die in het rolletje zit) moet gaan. Met een klevende kettingspray lukt dat nooit. Ook de X of O-ring zelf inspuiten zodat die soepel blijft.
Nog een misverstand : ook in zand moet ketting ingeolied worden, maar met een niet vette kettingspray of siliconespray zoals ZEP 45 met teflon.
Nu overgeschakeld op Tsubaki X-ring en heel tevreden over.
In grote lijnen heb je drie soorten :
- klassieke ketting zonder O-ringen, voor cross, minder weerstand, goedkoper maar vaker te vervangen
- O-ring ketting, gaat langer mee, zeker in zand en modder
- X-ring, verbeterde versie van O-ring met nog betere afdichting
Nog even duidelijk stellen waar je ketting moet invetten. Zie er velen maar wat in het rond spuiten... Buitenplaatjes moet je in principe NIET invetten, zit niets van bewegend aan, enige wat je kan doen is wat olie op doen omdat ze niet zouden roesten.
Waar wel : vooral links en rechts van de rollertjes, en best met een goed indringende kettingspray. Punt is dat de olie tussen rolletje en pin (die in het rolletje zit) moet gaan. Met een klevende kettingspray lukt dat nooit. Ook de X of O-ring zelf inspuiten zodat die soepel blijft.
Nog een misverstand : ook in zand moet ketting ingeolied worden, maar met een niet vette kettingspray of siliconespray zoals ZEP 45 met teflon.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadrunner
- Berichten: 662
- Lid geworden op: di 02 okt, 2007 13:51
@ no limit: welk merk gebruik jij voor je ketting in te smeren?
Raptor 700 =>veerhoezen,verlengde grabbar,Dobeck TFI,powermadd,goldspeed bumper,douglas red label,trailtech stuur+houder met logo,pro grip handvaten,pro armor radiator grill,tusk red polished tankdop,costum made warning labels,A-arm bescherming AXP...Mijn garage
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Alles hangt af van kwaliteit. Een voortandwiel van S-Steel kost 8.75 €, een Renthal meer dan het dubbele, maar gaat ook 5 keer zo lang mee. Zelfde voor ketting, ik heb hier kettingen van zelfde merk die variëren van 50 naar 160 €, afhankelijk van type.Randy Yamaha schreef:ik had 2 dagen terug een setje gehaald voor tand wiel - achter tandwiel en ketting ik was 160 euro kwijt weet niet iemand een goedkoper verkoop punt?
want volgens mij was die een beetje boven de normaale prijs ik betaalde al 50 euro voor het achtertandwiel
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Denicol, ZEP, Elf...Sebastien schreef:@ no limit: welk merk gebruik jij voor je ketting in te smeren?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Dan rijd je waarschijnlijk met verkeerde type. Ik rijd met Tsubaki Sigma al meer dan half jaar zonder probleem. Wat noem jij versleten, op wat baseer je je ?vanpee jelle schreef:daar rijden wij nu ook mee rond tervoren met tsubaki maar die waren zeer rap versleten vind ik een vriend van me deed er amper 3 maand mee nu gaan we zien wat DID geeft gisteren juist er op gestoken.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Gewoon chain lubricant
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond