Jetting Z/KFX zonder luchtfilterdeksel

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Thx voor de tip, wist ik niet! Dacht dat die van Dynojet juist iets groter waren dan de standaard.

Dan zal Hans niet veel aan de jetkit hebben want het grootste dat erbij zit is 165 ofzo :S
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Nounou ik heb ook weer eens wat geprobeerd, schroefjes waarmee de vlotterkamer vastzit zitten MUURVAST niet meer normaal....1 losgekregen en de rest verkloot......

Zijn er van die boutjes waar je een sleutel op kunt zetten? (of evt inbus?) Dit is echt 10x nix, zal geweld moeten gaan gebruiken om die nu nog los te krijgen...

Rocky
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Teunie schreef:Nounou ik heb ook weer eens wat geprobeerd, schroefjes waarmee de vlotterkamer vastzit zitten MUURVAST niet meer normaal....1 losgekregen en de rest verkloot......

Zijn er van die boutjes waar je een sleutel op kunt zetten? (of evt inbus?) Dit is echt 10x nix, zal geweld moeten gaan gebruiken om die nu nog los te krijgen...
Ik heb die van mijn Carb ook al zo dikwijls open en dicht gedraaid dat ze ook niks meer waard zijn. Ik heb er nu Inox inbus schroeven ingezet.

:D
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Rocky schreef:
Teunie schreef:Nounou ik heb ook weer eens wat geprobeerd, schroefjes waarmee de vlotterkamer vastzit zitten MUURVAST niet meer normaal....1 losgekregen en de rest verkloot......

Ik heb die van mijn Carb ook al zo dikwijls open en dicht gedraaid dat ze ook niks meer waard zijn. Ik heb er nu Inox inbus schroeven ingezet.

:D
I want those!!!

Rocky
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door Rocky »

Deze kan je normaal wel vinden in een ijzerwaren shop op misschien ook autoshop. Ik heb de mijne van 't werk. M4x16

Die andere schroefjes kan je misschien met een kniptang rechtop loskrijgen???
<-Kawasaki Brute Force 750 4x4i Silver '06->
DYNOJET Kit - Moose Powerbox - 26" Bighorns - Garmin Streetpilot III deluxe

Visit my site:
http://www.henskens-vanmechelen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
TiM.
Quadrider
Quadrider

Bericht door TiM. »

[quote="Teunie"]Nounou ik heb ook weer eens wat geprobeerd, schroefjes waarmee de vlotterkamer vastzit zitten MUURVAST niet meer normaal....1 losgekregen en de rest verkloot......

Zijn er van die boutjes waar je een sleutel op kunt zetten? (of evt inbus?) Dit is echt 10x nix, zal geweld moeten gaan gebruiken om die nu nog los te krijgen...[/quote
die der nu inzitte daar kun je misschien de kope van de schroef boren en dan de deksel er af nemen en de rest van de schroef met een tang of vis schrip of zo der uit draien
en dan zou ik ik ook inoxe boutjes kope
St-service
onderhoud-herstellingen-revisie motor - veering
cross-enduro-supermotard-quad-...
0479 32 46 49
Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

ja ik heb er hier ook liggen: M4x10 in inox. Liefst wel kopervet gebruiken als je ze der in draait. Kheb ze zelf nog niet moeten gebruiken want ik heb hier goeie schroevendraaiers liggen :wink:
Goeie tip van Kenny, maar eigenlijk geldt dat voor iedereen.

Wat betreft jouw andere kapotgedraaide vijsjes: neem een dremel of een boormachine en frees/boor de kapotte koppen er af. Neem het deksel eraf en de overblijfsels van de schroefjes kan je er met de hand uitvijzen.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Rik350
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

Ik heb dat dus ook gehad toen met de dremel met slijpschijfje een sleufje in de kop gemaakt en met een platte schroevendraaier losgemaakt. Toen vervangen.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

anders gaatje boern en torx inkloppen dit lukt soms wel is te zien hoe groot de diameter is.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heb ze er al uitgekregen met de nijptang, maar vraag niet hoe de boutjes eruit zien nu :twisted:

Heb even bij de lokale handel nieuwe schroefjes gehaald, zijn er met kop voor platte schroevendraaier maar weet niet van welk materiaal de schroef gemaakt is.
Voorlopig zal het in ieder geval wel voldoen.

Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Aaarghh er rust een vloek op mij en mn quads!

Heb de Dinojet 155 sproeier erin, ik alles weer in elkaar aan het zetten draai ik het plastic moertje (om choke kabel in carb te houden) kapot.....MILJAAR!!!

Naar Suzuki dealer gegaan en dit onderdeel is onbekend.....nog nooit door iemand besteld blijkbaar. Heeft speciaal met Suzuki gebeld en nu gaan ze het uit Japan!! opsturen.......3 weken levertijd.

Duss.......just my luck.

Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

kan je pa geen provisoir moertje in ertalon of iets dergelijks draaien?

edit: ik laat de choke kabel zitten bij het rejetten. Het enige dat ik los maak is de vacuum darm, de benzine-aanvoer, de rallenti-schroef, rechts van je quad die zwarte doos waar het koelwater door passeert, en dan de 2 spanringen rond de "carb boots". En dan gewoon de carb verdraaien.
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik heb nu de chokekabel losgemaakt, de naald in de carb geduwd , en daarna de overgebleven draad van het afgebroken moertje ertegenaan gedraaid (schroefje ertussen).
Zo zit het wel stabiel (hoop dat het blijft zitten) alleen moet ik dan zonder choke rijden maar dit zal wel niet zo'n probleem zijn.

Fré
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Fré »

enne, hoe rijdt ie met die sproeier?
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Contacteer: