het probleemchineesje
het probleemchineesje
Omdat mn vorige topic in het te koop gezocht gedeelte staat, begin ik hier een nieuw topic.
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19568 << link naar oude topic
Een tijd geleden heb ik een jawel...HSUN 200S gekocht en zoals het hoort bij deze machines was deze al vrij snel kapot
Door m'n gebrek aan kennis met quads heb ik deze gekocht en ga ik er dus niet meer over praten wat voor rot ding dit wel niet is.
Heb er een tijdje mee kunnen rondrijden todat die BOEM zij en het blokje kapot was, blijkt dat er geen onderdelen weer worden gemaakt is mij verteld(en als n00b geloof ik dat best).
Ondertussen stond deze dus een tijd stil, maar heb ik besloten om voor 70 euro ergens een honda sloopmotor te kopen waarvan het blokje nog redelijk in orde zou zijn(of dit zo is zullen we nog moeten afwachten).
Heb hem wel gister avond al horen brullen maar dat was op een haarlak achtig spul
De bedoeling is nu om het blok van die honda in het frame van die hsun te plaatsen
Ik zal hier een verslag met foto's bijhouden over hoe het project verder loopt.
En oja ; ik weet ondertussen wel dat hsun slecht is enz enz dus zn dingen hoef je niet meer hier te gaan posten want dat heeft toch geen zin, ik zie dit als een leuk project omdat anders het frame er toch maar staat en waardeloos is
Hier volgen wat foto's van de quad, motor, onderdelen enz.
Frame van de quad zoals die er nu bijstaat
Blok en rest van de honda
En dan de pakkingen die erin zaten bij de carburateurs, ga er btje vanuit dat deze stuk waren omdat ze nogal lekte (heb deze uit elkaar gehad om schoon te maken) schroefjes heb ik meteen vervangen omdat deze gaar waren.
Hebben vloeibare pakking gehaald alleen ging de tube kapot en kregen we het niet meer echt mooi erin dus dan maar zo
en dan maar even laten drogen (let ff niet op de verwarming)
Dat was het alweer voor zover, wish me luck..i'll need it
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19568 << link naar oude topic
Een tijd geleden heb ik een jawel...HSUN 200S gekocht en zoals het hoort bij deze machines was deze al vrij snel kapot
Door m'n gebrek aan kennis met quads heb ik deze gekocht en ga ik er dus niet meer over praten wat voor rot ding dit wel niet is.
Heb er een tijdje mee kunnen rondrijden todat die BOEM zij en het blokje kapot was, blijkt dat er geen onderdelen weer worden gemaakt is mij verteld(en als n00b geloof ik dat best).
Ondertussen stond deze dus een tijd stil, maar heb ik besloten om voor 70 euro ergens een honda sloopmotor te kopen waarvan het blokje nog redelijk in orde zou zijn(of dit zo is zullen we nog moeten afwachten).
Heb hem wel gister avond al horen brullen maar dat was op een haarlak achtig spul
De bedoeling is nu om het blok van die honda in het frame van die hsun te plaatsen
Ik zal hier een verslag met foto's bijhouden over hoe het project verder loopt.
En oja ; ik weet ondertussen wel dat hsun slecht is enz enz dus zn dingen hoef je niet meer hier te gaan posten want dat heeft toch geen zin, ik zie dit als een leuk project omdat anders het frame er toch maar staat en waardeloos is
Hier volgen wat foto's van de quad, motor, onderdelen enz.
Frame van de quad zoals die er nu bijstaat
Blok en rest van de honda
En dan de pakkingen die erin zaten bij de carburateurs, ga er btje vanuit dat deze stuk waren omdat ze nogal lekte (heb deze uit elkaar gehad om schoon te maken) schroefjes heb ik meteen vervangen omdat deze gaar waren.
Hebben vloeibare pakking gehaald alleen ging de tube kapot en kregen we het niet meer echt mooi erin dus dan maar zo
en dan maar even laten drogen (let ff niet op de verwarming)
Dat was het alweer voor zover, wish me luck..i'll need it
Op de verpakking van die vloeibare pakking stond dat deze bestand was tegen benzine etc en hij word niet helemaal hard, voelt net als de pakking die erop zat.
Ik zie dit nu even als een nood oplossing, voordat we alles gaan uitbouwen en de flex in de quad zetten wil ik eerst zeker weten dat het blokje loopt zonder al te veel problemen.
Tegen de tijd dat ik dit zeker weet gaat alles nog eens uit elkaar, blokje helemaal schoonmaken en mooi laten blinken frame spuiten van de quad enz enz..
Zal nog behoorlijk wat tijd in gaan zitten, maar gelukkig krijg ik veel hulp aangeboden van motorgekken die dit ook wel interessant vinden.
Morge de carburateurs eens terug onder de motor en kijken wat die doet.
Heb inderdaad echt veel pech met dit ding,hoe meer frustratie hoe harder ik eraan ga werken..dat kreng zal ooit weer rijden
Ik zie dit nu even als een nood oplossing, voordat we alles gaan uitbouwen en de flex in de quad zetten wil ik eerst zeker weten dat het blokje loopt zonder al te veel problemen.
Tegen de tijd dat ik dit zeker weet gaat alles nog eens uit elkaar, blokje helemaal schoonmaken en mooi laten blinken frame spuiten van de quad enz enz..
Zal nog behoorlijk wat tijd in gaan zitten, maar gelukkig krijg ik veel hulp aangeboden van motorgekken die dit ook wel interessant vinden.
Morge de carburateurs eens terug onder de motor en kijken wat die doet.
Heb inderdaad echt veel pech met dit ding,hoe meer frustratie hoe harder ik eraan ga werken..dat kreng zal ooit weer rijden
Dit gaat een mooi project worden om te volgen. Een klein budget en lekker sleutelen.
Vind ik persoonlijk veel mooier dan die projecten waarbij er veel geld wordt uitgegeven aan allerlei onzin en er alleen maar een beetje onderdeeltjes worden gemonteerd.
Vind ik persoonlijk veel mooier dan die projecten waarbij er veel geld wordt uitgegeven aan allerlei onzin en er alleen maar een beetje onderdeeltjes worden gemonteerd.
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
- FLIPmode
- Quadracer
- Berichten: 1196
- Lid geworden op: vr 10 jun, 2005 08:57
- Locatie: DE maaskant
- Contacteer:
Amen to thatSlOoT schreef:Dit gaat een mooi project worden om te volgen. Een klein budget en lekker sleutelen.
Vind ik persoonlijk veel mooier dan die projecten waarbij er veel geld wordt uitgegeven aan allerlei onzin en er alleen maar een beetje onderdeeltjes worden gemonteerd.
vallen en opstaan, komt wel goed
Wild & Wicked
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Air is for coolin & boostin!
Speed doesn't kill, mistakes do!
Laatste tijd nogal druk gehad dus niet zo gigantisch veel kunnen doen, maar toch weer wat dingen kunnen doen.
Omdat ik gek werd van die carburateurs (lekken, onderdelen missend etc etc) heb ik ergens voor 45 euro een compleet setje vandaan kunnen halen.
Deze binnen gekomen bleek dat er veel meer onderdelen op die carbs zaten dan dat ik had bij me eigen, bevestigingsbeugels buisjes om benzine te verdelen etc,etc.
Meteen erop gezet starten en hij loopt super 1x kicken en hij is aan, alleen wat een kabaal, hij lekt aan 1 poort bij de uitlaat, dit deze week fixen.
Versnellingen doen het ook, alles werkt dus ja... dan word het nu slopen he
Heb de kabelboom al volledig van de motor gehaald foto;s gemaakt & beschrijvingen dus dat moet in orde komen.. (pfffff wat een kabels zeg )
Met een btje geluk gaat deze week nog de flex in de quad, we willen een deel van de ophangen wat op de motor zit rechtstreeks in het frame van de quad lassen zodat het blokje mooi gaat zitten, maar hoe dat verder gaat lopen laat ik jullie nog weten met wat foto;s etc
Omdat ik gek werd van die carburateurs (lekken, onderdelen missend etc etc) heb ik ergens voor 45 euro een compleet setje vandaan kunnen halen.
Deze binnen gekomen bleek dat er veel meer onderdelen op die carbs zaten dan dat ik had bij me eigen, bevestigingsbeugels buisjes om benzine te verdelen etc,etc.
Meteen erop gezet starten en hij loopt super 1x kicken en hij is aan, alleen wat een kabaal, hij lekt aan 1 poort bij de uitlaat, dit deze week fixen.
Versnellingen doen het ook, alles werkt dus ja... dan word het nu slopen he
Heb de kabelboom al volledig van de motor gehaald foto;s gemaakt & beschrijvingen dus dat moet in orde komen.. (pfffff wat een kabels zeg )
Met een btje geluk gaat deze week nog de flex in de quad, we willen een deel van de ophangen wat op de motor zit rechtstreeks in het frame van de quad lassen zodat het blokje mooi gaat zitten, maar hoe dat verder gaat lopen laat ik jullie nog weten met wat foto;s etc
hey,sponsje schreef:Laatste tijd nogal druk gehad dus niet zo gigantisch veel kunnen doen, maar toch weer wat dingen kunnen doen.
Omdat ik gek werd van die carburateurs (lekken, onderdelen missend etc etc) heb ik ergens voor 45 euro een compleet setje vandaan kunnen halen.
Deze binnen gekomen bleek dat er veel meer onderdelen op die carbs zaten dan dat ik had bij me eigen, bevestigingsbeugels buisjes om benzine te verdelen etc,etc.
Meteen erop gezet starten en hij loopt super 1x kicken en hij is aan, alleen wat een kabaal, hij lekt aan 1 poort bij de uitlaat, dit deze week fixen.
Versnellingen doen het ook, alles werkt dus ja... dan word het nu slopen he
Heb de kabelboom al volledig van de motor gehaald foto;s gemaakt & beschrijvingen dus dat moet in orde komen.. (pfffff wat een kabels zeg )
Met een btje geluk gaat deze week nog de flex in de quad, we willen een deel van de ophangen wat op de motor zit rechtstreeks in het frame van de quad lassen zodat het blokje mooi gaat zitten, maar hoe dat verder gaat lopen laat ik jullie nog weten met wat foto;s etc
succes als het wat word ben ik van plan om dit ook te gaan doen. Gewoon voor de lol een oude honda XL 250 of 500cc blok opscharrleen en dan ook een Frame van een china quad want die staan wel op internet om dat er zoveel van die blokjes kapot gaan:P
marja laat maar keer wat foto's zien als hij eronder ligt:)
greetz
We zijn weer aan het werk geweest dus ik heb weer wat foto's etc...
Hier het laatste blik waar het blok nog onder de honda ligt
Netjes alle bekabeling bestikkerd,daarna alles in een bak gegooit,hopen dat ik daar nog wijs uit kom met erop zetten
Een paar pics van het blok en het frame word nog een hele opgave om dat goed passend te krijgen.
Ja en dan...dan gaat die eraan had die maar niet zo vervelend moeten zijn...
De hele bovekant zo ongeveer eraf gehaald,de bedoeling is om alles een paar cm te verhogen omdat anders het blok er niet tussen gaat passen,maar wel op een manier dat strax de kappen nog mooi erop passen.
Het blokje een beetje erin gezet voor te passen en wat nu waar moet komen.
Ondertussen zijn er al weer wat dingen weg geflext die in de weg zaten maar dat is bij deze pic nog niet te zien, nou gaat het spannend worden om alles mooi passend te krijgen
Maar het gaat er wel leuk uitzien denk ik zo,ben benieuwt wat het uiteindelijk gaat worden.
Het word allemaal krap,uitlaat moet er nog bij de carburateurs nog enz enz en zoveel plek hebben we niet dus dat moet ook allemaal aangepast worden.
Derest komt volgende keer weer.
Dingen waar we nu even mee zitten is de tanwielen,ketting enz (deze passen niet dus zal andere op moeten komen) en hoe deze gemonteerd gaan worden,de uitlaat moeten we nog wat leuks op verzinnen want de bochten moeten korter en voor luchtfilters moet ook wat op gevonden worden (carburateurs passen wel goed op hun plek).
Der zullen nog een zooi andere zaken zijn maar die komen later wel, al met al vind ik dat we vandaag goed vooruit zijn gekomen.
Oeh, trouwens... ben vandaag geslaagd voor me rijbewijs
Hier het laatste blik waar het blok nog onder de honda ligt
Netjes alle bekabeling bestikkerd,daarna alles in een bak gegooit,hopen dat ik daar nog wijs uit kom met erop zetten
Een paar pics van het blok en het frame word nog een hele opgave om dat goed passend te krijgen.
Ja en dan...dan gaat die eraan had die maar niet zo vervelend moeten zijn...
De hele bovekant zo ongeveer eraf gehaald,de bedoeling is om alles een paar cm te verhogen omdat anders het blok er niet tussen gaat passen,maar wel op een manier dat strax de kappen nog mooi erop passen.
Het blokje een beetje erin gezet voor te passen en wat nu waar moet komen.
Ondertussen zijn er al weer wat dingen weg geflext die in de weg zaten maar dat is bij deze pic nog niet te zien, nou gaat het spannend worden om alles mooi passend te krijgen
Maar het gaat er wel leuk uitzien denk ik zo,ben benieuwt wat het uiteindelijk gaat worden.
Het word allemaal krap,uitlaat moet er nog bij de carburateurs nog enz enz en zoveel plek hebben we niet dus dat moet ook allemaal aangepast worden.
Derest komt volgende keer weer.
Dingen waar we nu even mee zitten is de tanwielen,ketting enz (deze passen niet dus zal andere op moeten komen) en hoe deze gemonteerd gaan worden,de uitlaat moeten we nog wat leuks op verzinnen want de bochten moeten korter en voor luchtfilters moet ook wat op gevonden worden (carburateurs passen wel goed op hun plek).
Der zullen nog een zooi andere zaken zijn maar die komen later wel, al met al vind ik dat we vandaag goed vooruit zijn gekomen.
Oeh, trouwens... ben vandaag geslaagd voor me rijbewijs