Probleempje met koppeling
-
- Quadrider
- Contacteer:
Probleempje met koppeling
Ik vind dat de hendel van de koppeling bij mijn Raptor nogal stroef gaat.
Wanneer ik de quad in 1ste plaats en de hendel inhoud, dan kan ik hem niet met de hand verduwen. De wielen blokkeren.
Wanneer ik tijdens het achteruit rijden de hendel intrek blijven mijn wielen nog draaien.
Ik heb dit proberen te regelen met de regelmoer die op de hendel staat. Maar het betert niet.
Iemand enig idee of dit kwaad kan en hoe ik dit kan regelen?
Wanneer ik de quad in 1ste plaats en de hendel inhoud, dan kan ik hem niet met de hand verduwen. De wielen blokkeren.
Wanneer ik tijdens het achteruit rijden de hendel intrek blijven mijn wielen nog draaien.
Ik heb dit proberen te regelen met de regelmoer die op de hendel staat. Maar het betert niet.
Iemand enig idee of dit kwaad kan en hoe ik dit kan regelen?
gaat de kabel stroef !
Der zal zeerzeker vuil in zitten, een vervolgje van zondag vermoed ik
Ik heb ook eens dergelijke verschijnsels gehad en heb toen een nieuwe
kopelingkabel gestoken en het was opgelost .
Bij lammes 16 € dacht ik betaald te hebben voor de kabel.
Is 5 Min werk.
Probeer er anders eens kruipolie in te spuiten en als het betert is het dat.
En dan vervangt ge, anders niet.
De snelste manier is : haal hem er af en duw hem heen en weer ge zult het snel weten.
Der zal zeerzeker vuil in zitten, een vervolgje van zondag vermoed ik
Ik heb ook eens dergelijke verschijnsels gehad en heb toen een nieuwe
kopelingkabel gestoken en het was opgelost .
Bij lammes 16 € dacht ik betaald te hebben voor de kabel.
Is 5 Min werk.
Probeer er anders eens kruipolie in te spuiten en als het betert is het dat.
En dan vervangt ge, anders niet.
De snelste manier is : haal hem er af en duw hem heen en weer ge zult het snel weten.
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quad Expert
- Contacteer:
kan aan 2dingen liggen, een plakkende koppeling door niet de juiste olie te gebruiken of een ingekapte koppelingsklok, of inderdaad zoals cobby vermeld een versleten koppelingskabel die ergens doorplooit bij het inknijpen of totzelfstoe rekt en aan het uitvezelen is.
@tom, voor zover ik weet valt er bij een standaard blaster niets te regelen binnenin
greetz
@tom, voor zover ik weet valt er bij een standaard blaster niets te regelen binnenin
greetz
-
- Quadrider
- Contacteer:
Bij mijn weten wel
Als je onderdeel 18, dat staafje verder naar binnen draait dan gaat ie stroever en als je hem verder naar de buitenkant van het blok draait dan gaat ie losser.. Kan ook andersom zijn want dat weet ik niet helemaal meer zeker maar het is wel zo naar mijn weten..
Als je onderdeel 18, dat staafje verder naar binnen draait dan gaat ie stroever en als je hem verder naar de buitenkant van het blok draait dan gaat ie losser.. Kan ook andersom zijn want dat weet ik niet helemaal meer zeker maar het is wel zo naar mijn weten..
Zoals het klokje thuis tikt, tikt ie waarschijnlijk bij de buren ook.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
-
- Quad Expert
- Contacteer:
das een die inderdaad gewoon de speling verandert hneeft niets te maken met druk te veranderen op je koppelingsplaten,daarvoor moet je je veertjes veranderen...
ik weet uit ervaring dat quads soms meer last hebben met duwen dan een motor en raptor blokjes hebben vaak last van plakkende koppeling, maar denk dat je probleem gaat liggen toch bij de kabel, je hendel gaat niet zo zeer opeens stroever gaan omdat er iets mis is met je koppeling. dus kabel eens nakijken en eventueel doorsmeren, maar raad aan van een nieuwe te steken.
greetz
ik weet uit ervaring dat quads soms meer last hebben met duwen dan een motor en raptor blokjes hebben vaak last van plakkende koppeling, maar denk dat je probleem gaat liggen toch bij de kabel, je hendel gaat niet zo zeer opeens stroever gaan omdat er iets mis is met je koppeling. dus kabel eens nakijken en eventueel doorsmeren, maar raad aan van een nieuwe te steken.
greetz
Moorverken,
Ik ben het volledig met Robby eens, hij heeft me die raad indertijd ook gegeven en alles is goedgekomen.
Daarom dat ik over deze wijsheid beschik.
En het goedkoopst kunt ge uw stukken bestellen bij lammes omdat die de hoofdverdeler is.
Maar mischien hebben ze bij sds eentje binnen en ben je der zo ook uit.
Veel scheelt dit niet daar ben ik zeker van.
Grts
Hier een link naar mijn topic van indertijd.
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
Ik ben het volledig met Robby eens, hij heeft me die raad indertijd ook gegeven en alles is goedgekomen.
Daarom dat ik over deze wijsheid beschik.
En het goedkoopst kunt ge uw stukken bestellen bij lammes omdat die de hoofdverdeler is.
Maar mischien hebben ze bij sds eentje binnen en ben je der zo ook uit.
Veel scheelt dit niet daar ben ik zeker van.
Grts
Hier een link naar mijn topic van indertijd.
http://www.demodderberen.be/forum/viewt ... highlight=
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quadrider
- Contacteer:
Robby en Cobby hebben gelijk! Maar het blijft een mysterie...
Quad 1 zijn koppelingshendel gaat moeilijk. Bij quad 2 gaat deze gemakkelijk.
Ik demonteer de koppelingskabel van quad 1 en plaats deze op quad 2. De kabel van quad 2 plaats ik op quad 1. En raar maar waar, beide quads zijn terug in orde.
Maar helaas hebben beide quads nog steeds het probleem dat ik ze zeer moeilijk kan verduwen met hendel ingetrokken. Wanneer de quad draait is dit probleem weg.
Dus ik vermoed dat ik mij hierover geen zorgen hoef te maken. Of vergis ik mij?
Quad 1 zijn koppelingshendel gaat moeilijk. Bij quad 2 gaat deze gemakkelijk.
Ik demonteer de koppelingskabel van quad 1 en plaats deze op quad 2. De kabel van quad 2 plaats ik op quad 1. En raar maar waar, beide quads zijn terug in orde.
Maar helaas hebben beide quads nog steeds het probleem dat ik ze zeer moeilijk kan verduwen met hendel ingetrokken. Wanneer de quad draait is dit probleem weg.
Dus ik vermoed dat ik mij hierover geen zorgen hoef te maken. Of vergis ik mij?
Volgens mij hoeft ge u daar geen zorgen over te maken.
En in neutral gaat die makkelijker of is hetzelfde ?
En in neutral gaat die makkelijker of is hetzelfde ?
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quadrider
- Contacteer:
-
- Quad Expert
- Contacteer:
-
- Quad Expert
- Contacteer:
is niet meer dan een plakkende koppeling. wat het betreft dat je die oude kabel op je andere quad gezet hebt kan gewoon zijn omdat de kabel nu in een iets andere bocht ligt waardoor ie soepeler is. heb je hem is goed doorgesmeerd? je hebt kabelspray en anders iets op basis van teflon doet ook goed zen werk. best 1st is leegspoelen met brake cleaner ofzo.