Temperatuur te hoog gelopen!!! (kleine paniek,dringend info)
Temperatuur te hoog gelopen!!! (kleine paniek,dringend info)
Vanmorgen ben ik gaan rijden met de quad. Bij het naar huis terug gaan keek ik op mijn dashbord en zag ik het lampje branden dat de temperatuur te hoog is. Nu weet ik niet hoelang ik alzo heb gereden (
kfx-400). Ben aan de kant gegaan en ff de motor nog laten draaien en ik zag dat het peil van het reservoir van het water omhoog ging toen heb ik hem direct afgelegd en contact op 1 gezet zodat die ventilator draait. Heb dan gekeken naar de radiotor en die zat vol maar eens vol met slijk. Ze hebben mij komen depaneren en heb de radiotor uit gespoten zodat ik er terug kon doorkijken.
Nu zou ik graag weten wat er zoal kapot zou gaan nu. Of heb ik al ernstige schade eraan toegericht aan het motorblok. Hij rijdt nog zoals vroeger, heeft nie beginnen in haperingen rijden. Gelieve zo snel mogelijk antwoordt voor degene die er meer van weten want voor de moment ben ik niet op mijn gemak.
En nog iets is dit normaal dat het oliereservoir warm heeft?? Ik denk van wel maar ben het niet zeker.
greetzzz
kfx-400). Ben aan de kant gegaan en ff de motor nog laten draaien en ik zag dat het peil van het reservoir van het water omhoog ging toen heb ik hem direct afgelegd en contact op 1 gezet zodat die ventilator draait. Heb dan gekeken naar de radiotor en die zat vol maar eens vol met slijk. Ze hebben mij komen depaneren en heb de radiotor uit gespoten zodat ik er terug kon doorkijken.
Nu zou ik graag weten wat er zoal kapot zou gaan nu. Of heb ik al ernstige schade eraan toegericht aan het motorblok. Hij rijdt nog zoals vroeger, heeft nie beginnen in haperingen rijden. Gelieve zo snel mogelijk antwoordt voor degene die er meer van weten want voor de moment ben ik niet op mijn gemak.
En nog iets is dit normaal dat het oliereservoir warm heeft?? Ik denk van wel maar ben het niet zeker.
greetzzz
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
tijdens de cross kan da ook wel paar keer gebeuren: de radiator koelt niet meer omdat de modder in de weg zit!!
indien hij geen haperinge vertoont, denkik niet dat er iets aan de hand is... bij een vastloper zou je het direct gevoelt hebbe, dat ie stilvalt en niet meer te starten is!!
maak je geen zorgen, zolang ie nu nog normaal rijd, is er niets aan de hand! kijk in het vervolg wel meer naar je dashboard!!
greetz,
Sam
indien hij geen haperinge vertoont, denkik niet dat er iets aan de hand is... bij een vastloper zou je het direct gevoelt hebbe, dat ie stilvalt en niet meer te starten is!!
maak je geen zorgen, zolang ie nu nog normaal rijd, is er niets aan de hand! kijk in het vervolg wel meer naar je dashboard!!
greetz,
Sam
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Door de hitte zet je zuiger uit en kan je dus slijtage veroorzaken aan je zuiger dan wel cilinderwand. Dit zal je wel merken enige is check je vloeistoffen ook ff dus je koelvloeistof en je motorolie die kan verbrand zijn mss mooie kans het gewoon te vervangen heb je dat ook een keer gedaan.
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Niet hetzelfde jij had een te arm mengsel waardoor je een te hete verbranding kreeg. sg6 heeft alleen zijn radiator vuilgemaakt waardoor de motertemp hoger is opgelopen maar dit is niet perse te hoog geweest
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
Wat ik wel zag dat is dat de er een klein beetje water uitliep van de radiator, waarschijnlijk doordat de druk te groot werd in de radiator. Normaal gezien op welke temp schakeld da lampje eigenlijk?? Op het moment dat het juist kantje boord is of op het moment da ie te warm heeft en nog mss 5min er tegen kan zonder enige schade eraan te verrichten.
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quadracer
- Berichten: 1413
- Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
- Locatie: Hagestein
- Contacteer:
Ik denk zodra die boven de optimale werktemperatuur komt dat zal rond de 90 liggen Bij 100 gaat water koken en verhoogd de druk in je koelsysteem ik denk dat daar ergens ook het lampje inschakelt ik zal me niet te veel zorgen maken. En check gewoon ff alle vloeistoffen enreinig je radiator even grondig heb je dat gedaan heb je alles gedaan wat je kon om erger te voorkomen is er toch een probleem (onwaarschjnlijk) dan is dat al geweest en kan je dat toch niet meer veranderen.
succes
succes
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
-
- Quad GOD
- Berichten: 7138
- Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
- Locatie: Beselare
- Contacteer:
Is een beetje een Kawa ziekte die warmteproblemen. Zeker de KVF650-700 en KFX700 hebben er last van omdat hun radiator zeer slecht geplaatst is en alle modder vangt. Herinner het me niet goed meer bij de KFX400.
Iedere keer goed reinigen is de boodschap. Hogedrukreiniger kan, maar niet van te dicht en niet met grote druk. Werken volgens principe nat maken-laten intrekken-proper spuiten en telkens herhalen tot alles eruit is. Je moet er idd geod kunnen doorkijken.
Er zijn nu al verschillende merken van radiatoren op de markt die de lamellen iets verder van elkaar zetten zodat ze niet zo vlug dichtkoeken. Door een ander design gaat het koelwater een paar keer door de radiator zodat toch zelfde koelvermogen bereikt kan worden. Enig nadeel : kosten rond de 500 €...
De Raptor is trouwens ook gevoelig voor dit probleem. Er zijn echter voor de Raptor beschermplaten te koop in de handel die het probleem sterk verminderen.
Moet zeggen dat YFZ weinig of geen problemen heeft door de goede plaatsing en de zijbescherming. Al kan een extra roosterje zoals bij mij geen kwaad.
Iedere keer goed reinigen is de boodschap. Hogedrukreiniger kan, maar niet van te dicht en niet met grote druk. Werken volgens principe nat maken-laten intrekken-proper spuiten en telkens herhalen tot alles eruit is. Je moet er idd geod kunnen doorkijken.
Er zijn nu al verschillende merken van radiatoren op de markt die de lamellen iets verder van elkaar zetten zodat ze niet zo vlug dichtkoeken. Door een ander design gaat het koelwater een paar keer door de radiator zodat toch zelfde koelvermogen bereikt kan worden. Enig nadeel : kosten rond de 500 €...
De Raptor is trouwens ook gevoelig voor dit probleem. Er zijn echter voor de Raptor beschermplaten te koop in de handel die het probleem sterk verminderen.
Moet zeggen dat YFZ weinig of geen problemen heeft door de goede plaatsing en de zijbescherming. Al kan een extra roosterje zoals bij mij geen kwaad.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team