verlichting...

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
marvin
Toeschouwer
Toeschouwer

verlichting...

Bericht door marvin »

hoi...aaangezien ik binnenkort mijn quad moet laten keuren voor een kenteken, ben ik bez
ig met het aansluiten van de verlichting...wie kan mij helpen :applaus: het is moeilijker als ik gedacht had...
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

wat voor quad heb je?
misschien kan dit je helpen

http://manuals.dqt.be/
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
marvin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marvin »

eeen yamaha blaster uit 2000...
z400_racer
Quadracer
Quadracer

marvin schreef:eeen yamaha blaster uit 2000...
in de manuals staat dan zeker en vast wat je nodig zult hebben
(bij deze het elektrisch schema)
veel succes
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
marvin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marvin »

thnx for de manual... heb je misschien ook een stroomschema hoe je alles moet aansluiten...bijv, waar sluit ik mijn knipperlichten op aan?

alvast bedankt
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Als je dat niet weet dan lijkt het me niet verstandig als je dat allemaal zelf gaat doen... :|
marvin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marvin »

wie zou er misschien zo vriendelijk willen zijn om een paar fotos te plaatsen, hoe het bij jullie is aangesloten op een blaster!

zou het een stuk makelijker maken...
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

marvin schreef:wie zou er misschien zo vriendelijk willen zijn om een paar fotos te plaatsen, hoe het bij jullie is aangesloten op een blaster!

zou het een stuk makelijker maken...
hey,
voor wat voor kenteken wil je je blaster laten keuren?
want voor autokenteken wil neit meer aangezien hij 2takt is.

geetz
marvin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marvin »

ik heb navraag gedaan bij rdw, als ik de papieren erbij heb, kan ik hem nog laten keuren!
denk je dan dat ik er problemen mee ga krijgen? blaster komt uit belgie!

greetz
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

marvin schreef:ik heb navraag gedaan bij rdw, als ik de papieren erbij heb, kan ik hem nog laten keuren!
denk je dan dat ik er problemen mee ga krijgen? blaster komt uit belgie!

greetz
Volgensmij krijg je daar geen problemen mee maar het is wel duurder als normaal maar dat weet ik niet heel zeker.
als je frame-nr en je papieren in orde zijn en de verlichten etc van je quad dan moet het geen probleem zijn.

ik hoor graag van je als het kan want dan zit ik er ook nog wel over te denken om blastertje op kenteken te late zetten.

verder ben ik eigenlijk wel bieniewd van je hoort de laatste tijd veel dat quads worden gestolen kun je je quad ook verzekeren tegen diefstal? zo ja, krijg je dan je aankoopbedrag terug als je quad gejat word?

greetz
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Is het in Nederland of in België?
Daar is geen foto van te maken. Je moet gewoon weten hoe je zoiets moet aansluiten, anders kom je er nooit uit.
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door Robby »

de gele (soms met rode lijn in) kabel die naar je schakelaar op het stuur loopt is de gene die stroom geeft... vandaar kan je alles aftappen...
vergeet niet dat je voor homologatie ook een ce gekeurd voorlicht moet hebben, je originele licht moet afgedekt zijn (tenzij je nog een ouder type blaster hebt,deze zijn wel reglementair) ook opletten met welk type pinkers je monteerd, als je te zware steekt gaat je hele lichtboel meepinken,zelfde als je een te zware voorlamp steekt gaat alles veel minder licht geven... zou hier zomaar niet aan beginnen op je eentje, aan je vraag aleen weet ik dat je niet echt elektrisch aangelegd bent, een ander persoon had een multimeter in de hand genomen en alles uitgemeten.
Een blaster geeft juist genoeg stroom om voorlamp,achterlicht en stoplicht te doen branden, hou er dus echt wel rekening mee dat je zo een licht mogelijke lampen gebruikt overal, batterij steken is dan een enige optie en dat is een heel geklungel waar achteraf eigenlijk nog mizerie van komt indien je veel off road doet.
weet niet of 4pinkers (noodpinker of hoe noem je het) verplicht zijn?
moest ik jou zijn sprak ik eens met iemand die op de hoogte is van kitjes te plaatsen en je eventueel helpt en ook hoe het zit met de juiste reglementering in nederland. beter 1keer goed dan enkele keren moeten terug te gaan.
greetz
marvin
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door marvin »

mijn a.licht, remlicht en koplamp heb ik werkend gekregen, alleen nu nog de knipperlichten, heb schakelaar gekocht voor het stuur...alleen het aansluiten, lukt me nog nie, heb je een relais nodig?

greetz
z400_racer
Quadracer
Quadracer

marvin schreef:mijn a.licht, remlicht en koplamp heb ik werkend gekregen, alleen nu nog de knipperlichten, heb schakelaar gekocht voor het stuur...alleen het aansluiten, lukt me nog nie, heb je een relais nodig?

greetz
een pinkdoos
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
boss Adly
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door boss Adly »

of ook wel :arrow: Knipper automaat! :lol:
Groetjes thuis!

:D
Plaats reactie