Schakelen met raptor350
-
- Toeschouwer
- Berichten: 1
- Lid geworden op: di 05 feb, 2008 17:09
- Locatie: West-Vlaanderen
Schakelen met raptor350
Kan er mij iemand zeggen of het eigenlijk wel gezond is voor mijn Quad om te schakelen zonder de ambryage te gebruiken? Snelle Slijtage? Het is gemakkelijker zonder te schakelen indien offroad maar is schadeloos voor moter?
Raptor 350 rules!
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
denk niet dat dat voor veel goeds zorgt
op parcour en op plaatsen waar ik moeilek bij de koppeling kan doe ik
wel gewoon zonder gewoon steeds het gas lossen!
op parcour en op plaatsen waar ik moeilek bij de koppeling kan doe ik
wel gewoon zonder gewoon steeds het gas lossen!
Laatst gewijzigd door z400_racer op di 05 feb, 2008 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
hierover zijn de meningen verschillend.
Normaal schakel ik op en neer alles met koppeling.
Zo af en toe haal ik het niet om en te koppelen en te sturen en dan schakel ik op zonder te koppelen,Het terugschakelen doe ik altijd met koppeling.
al moet ik er wel bij zeggen dat ik al heel wat jaartjes versnellingsbak rijden gewoon ben en er gevoelsmatig een soort van ritme in voel.
ik schakel gewoon netjes rustig (je kan hem ook in zijn versnelling stampen) op het moment dat er geschakeld moet worden en dat kan de bak zonder problemen aan.(wel aan je gas denken en niet vol in toeren janken als je schakelt)
ga je "stampen"dan ben je snel klaar en zal je een paar tanden afbreken in je bak die je waarschijnlijk naderhand ergens tussen terug vindt waar je die stukje echt niet wil vinden.
volgens mij schakelen de echte crossers vaker zonder koppel dan ik maar ook die zullen hun ervaring hier waarschijnlijk posten...
Normaal schakel ik op en neer alles met koppeling.
Zo af en toe haal ik het niet om en te koppelen en te sturen en dan schakel ik op zonder te koppelen,Het terugschakelen doe ik altijd met koppeling.
al moet ik er wel bij zeggen dat ik al heel wat jaartjes versnellingsbak rijden gewoon ben en er gevoelsmatig een soort van ritme in voel.
ik schakel gewoon netjes rustig (je kan hem ook in zijn versnelling stampen) op het moment dat er geschakeld moet worden en dat kan de bak zonder problemen aan.(wel aan je gas denken en niet vol in toeren janken als je schakelt)
ga je "stampen"dan ben je snel klaar en zal je een paar tanden afbreken in je bak die je waarschijnlijk naderhand ergens tussen terug vindt waar je die stukje echt niet wil vinden.
volgens mij schakelen de echte crossers vaker zonder koppel dan ik maar ook die zullen hun ervaring hier waarschijnlijk posten...
Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
er is een groot verschilkees schreef:Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee
2017 raptor 700 SE
Kan echt niet zoveel kwaad..kees schreef:Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
Bij het goede toerental lukt dit perfect..
Moet je wel niet verwachten dat je 10 jaar met dezelfde bak zal rondrijden
Hoi,
Ik gebruik nooit een koppeling bij mijn KQ
Nu even serieus.
Ik heb al tal van motorfietsen gehad,en als ik een beetje vlot reed gebruikte ik zelden of nooit mijn koppeling bij het opschakelen,
zowel bij mijn GSX 750 als bij men DR650.
Mijn DR had meer dan 50.000km gelopen en nooit problemen met met versnellingen gehad en ook niet bij mijn andere motoren.
Als je op je dooie gemak rij gebruik dan je koppeling
Je moet ook een beetje kunnen rijden en gevoel hebben dan schakel je met of zonder koppeling zonder probleem
Ik denk dat je na meer dan 200.000km met motorfietsen te hebben gereden je wel weet wat goed of slecht is voor je versnellingsbak.
Grt. Karl
Ik gebruik nooit een koppeling bij mijn KQ
Nu even serieus.
Ik heb al tal van motorfietsen gehad,en als ik een beetje vlot reed gebruikte ik zelden of nooit mijn koppeling bij het opschakelen,
zowel bij mijn GSX 750 als bij men DR650.
Mijn DR had meer dan 50.000km gelopen en nooit problemen met met versnellingen gehad en ook niet bij mijn andere motoren.
Als je op je dooie gemak rij gebruik dan je koppeling
Je moet ook een beetje kunnen rijden en gevoel hebben dan schakel je met of zonder koppeling zonder probleem
Ik denk dat je na meer dan 200.000km met motorfietsen te hebben gereden je wel weet wat goed of slecht is voor je versnellingsbak.
Grt. Karl
Als je toch een beetje logisch nadenkt, waarom zit er een koppeling op? Of bedoel je geen ervaring met schakelen zonder koppeling? Ja dan heb je gelijk, anders wil ik het nog wel eens zien:Pbanshee rijder #222 schreef:er is een groot verschilkees schreef:Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee
Geen ervaring? Jij rijd dus niet op de weg neem ik aan, zit je er wel elke dag op?
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
bij cross uitvoering is het niet nodig om te ontkoppelen, 't is niet altijd simpel om de bocht in te vliegen klippen te nemen en te ontkoppelen, bij de juiste toeren en gevoel kan het geen kwaad, dus kees Banshee heeft gelijk en hou het vriendelijk aubkees schreef:Als je toch een beetje logisch nadenkt, waarom zit er een koppeling op? Of bedoel je geen ervaring met schakelen zonder koppeling? Ja dan heb je gelijk, anders wil ik het nog wel eens zien:Pbanshee rijder #222 schreef:er is een groot verschilkees schreef:Laat ik het zo zeggen: Ik zou jouw quad nooit willen kopen/hebben. Hopelijk weet je nu genoeg. Slechtste wat je kan doen!
Het verbaasd mij echt dat zoveel mensen geen koppeling gebruiken. Mensen, wat denk je waar die koppeling voor is, op je quad, in de auto en op de motor? Voor de sier? Of om eens af en toe te gebruiken? Doe toch normaal man en gebruik dat ding! Je wilt de schade die je ermee aanricht niet ervaren...
tussen op je dooie gemak als een opa over de weg rijden
of enkel op de crossbanen rijden maar blijkbaar aan je verhaal te zien heb jij hier geen ervaring mee dus ik zou zegge rij lekker op de weg verder
zelfde als jou comentaar over de raptor 700 het was toch alemaal 3 keer niks en waar rijd meneer nu mee
Geen ervaring? Jij rijd dus niet op de weg neem ik aan, zit je er wel elke dag op?
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;