het probleemchineesje
gefeliciteerd met je rijbewijs:)
maar je hebt ook wel een heel groot blok gekozen:P
je had ook voor een hondaXL 250cc of 500cc blok kunnen gaan die zijn iets kleiner maar misschien ook weer wat duurder. Hopelijk gaat alles passen.
maarja ik hoop dat je tandwiel he took gaat houden want mijn tandwiel van mijn chineze minibike brak ook snel af. Maargoed we zullen zien het blok is iig een stuk beter als een chineesje:)
greetz
je had ook voor een hondaXL 250cc of 500cc blok kunnen gaan die zijn iets kleiner maar misschien ook weer wat duurder. Hopelijk gaat alles passen.
maarja ik hoop dat je tandwiel he took gaat houden want mijn tandwiel van mijn chineze minibike brak ook snel af. Maargoed we zullen zien het blok is iig een stuk beter als een chineesje:)
greetz
Blok is inderdaad wat aan de grote kant, maar had me ietsiepietsie vergist in het formaat en voor 70 euro hadden we zo iets van, dan nemen we het risico maarScratch schreef:gefeliciteerd met je rijbewijs:)
greetz
hey,sponsje schreef:Blok is inderdaad wat aan de grote kant, maar had me ietsiepietsie vergist in het formaat en voor 70 euro hadden we zo iets van, dan nemen we het risico maarScratch schreef:gefeliciteerd met je rijbewijs:)
greetz
ja voor 70 euro had ik het ook direct gedaan, past het niet raak je hem ook wel weer kwijt voor dat bedrag.
greetz
Mooi project, en proficiat met je rijbewijs ook, ik ben 3 maal geweest voor theorie ( zitten paar strikvragen tussen )sponsje schreef:Thnx, gelukkig 1e keer voor praktijk geslaagd.
Theorie heeft me 4x gekost
En misschien tegen de tijd dat ik dit project klaar heb...kan ik een echte quad kopen
En deze maand word ik 18 mag de 28 ste feb. voor praktijk
Hopelijk lukt dat ook in 1 keer als bij u
Yamaha Banshee 05' & 97'
Werkt dat anders dan hier in nederland dat je zo snel op mag/gaat,of kan je daar al voordat je 18 bent lessen of theorie examen doen?RoBiN schreef:Mooi project, en proficiat met je rijbewijs ook, ik ben 3 maal geweest voor theorie ( zitten paar strikvragen tussen )sponsje schreef:Thnx, gelukkig 1e keer voor praktijk geslaagd.
Theorie heeft me 4x gekost
En misschien tegen de tijd dat ik dit project klaar heb...kan ik een echte quad kopen
En deze maand word ik 18 mag de 28 ste feb. voor praktijk
Hopelijk lukt dat ook in 1 keer als bij u
het is carnaval dus erg veel word er nu even niet gewerkt aan de quad
Maar als ik de quad wil verbreden zal dat al goed uitzien met spoorverbreders of zal ik dan geheel iets anders moeten doen?
bijv andere armen aan de voorkant (maar ik ga er vanuit dat die niet te krijgen zijn voor die wat ik heb).
Er zijn weer wat dingenen gedaan, ophanging van het blok is bijgewerkt en mischien van het weekend dat het bovenframe weer gelast kan worden.
Blok hangt nu zodat het in de toekomst nog eruit te halen is zonder dat alles moet worden open geflext of gebroken ook zijn er wat verstevigingen aangebracht bij het frame/blok zodat alles rondom stabiel blijft.
Moet alleen nog opzoek naar een nieuw tandwiel maar met carnaval zijn alle scooter/motorzaken dicht
Verder is er nog wat gedaan aan de uitlaat, omdat deze de bocht niet haalden (zijn er nu 2 dikkere dan het 1e uitlaatje van het orginele blok).
Probleem is dus omdat er nu ook 2 uitgangen zijn en deze lopen in de vorm van hoe ze onder de motor zaten en dat gaat dus niet werken,nu hebben we de uitlaten dus gesplits ipv alle 2 naar 1 kant gaan ze nu ieder om het blok heen naar achter.
En het bochtje van de uitlaat van het blok naar achter is wat aangepast,deze loopt nu een stuk scherper, ze moeten wel nog worden afgewerkt want ze zijn nog niet zo netjes gelast.
(foto's volgende nog)
Alleen nou moet ik eigenlijk 2 dezelfde uitlaten ergens zien te vinden want nu heb ik 2 verschillende.
Blok hangt nu zodat het in de toekomst nog eruit te halen is zonder dat alles moet worden open geflext of gebroken ook zijn er wat verstevigingen aangebracht bij het frame/blok zodat alles rondom stabiel blijft.
Moet alleen nog opzoek naar een nieuw tandwiel maar met carnaval zijn alle scooter/motorzaken dicht
Verder is er nog wat gedaan aan de uitlaat, omdat deze de bocht niet haalden (zijn er nu 2 dikkere dan het 1e uitlaatje van het orginele blok).
Probleem is dus omdat er nu ook 2 uitgangen zijn en deze lopen in de vorm van hoe ze onder de motor zaten en dat gaat dus niet werken,nu hebben we de uitlaten dus gesplits ipv alle 2 naar 1 kant gaan ze nu ieder om het blok heen naar achter.
En het bochtje van de uitlaat van het blok naar achter is wat aangepast,deze loopt nu een stuk scherper, ze moeten wel nog worden afgewerkt want ze zijn nog niet zo netjes gelast.
(foto's volgende nog)
Alleen nou moet ik eigenlijk 2 dezelfde uitlaten ergens zien te vinden want nu heb ik 2 verschillende.
hoi
mooi project wat je aan het maken bent,ik heb zelf ook zo"n pongel quad en heb ook problemen gehad met het orginele blok.
Ik ben met ongeveer het zelfde project begonnen en ben bijna klaar.
Ik heb namelijk ook het orginele blok er onder uit gehaald en het blok van een suzuki gn400 gemonteerd en na de nodige aanpassingen van bijvoorbeeld achterbrug benzine tank en remsysteem zou hij met een week of twee moeten lopen.
Ik ben erg benieuwd om te zien hoe jij de div problemen die ik heb moeten oplossen te lijf gaat.
Veel succes en ik hoop voor je dat alles goed gaat.
Als je nog vragen hebt mail je maar
gr rob
mooi project wat je aan het maken bent,ik heb zelf ook zo"n pongel quad en heb ook problemen gehad met het orginele blok.
Ik ben met ongeveer het zelfde project begonnen en ben bijna klaar.
Ik heb namelijk ook het orginele blok er onder uit gehaald en het blok van een suzuki gn400 gemonteerd en na de nodige aanpassingen van bijvoorbeeld achterbrug benzine tank en remsysteem zou hij met een week of twee moeten lopen.
Ik ben erg benieuwd om te zien hoe jij de div problemen die ik heb moeten oplossen te lijf gaat.
Veel succes en ik hoop voor je dat alles goed gaat.
Als je nog vragen hebt mail je maar
gr rob
-
- Quadrunner
- Contacteer: