banden ? ? ; ?
-
- Quadrider
- Berichten: 374
- Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:25
- Locatie: sesamstraat
banden ? ? ; ?
hey allemaal
als je op een heel modderig terrein gaat rijden moete dan de banden hard of zacht opgepompt worden wat is dan de iedeale bandendruk
groetjes
als je op een heel modderig terrein gaat rijden moete dan de banden hard of zacht opgepompt worden wat is dan de iedeale bandendruk
groetjes
Laatst gewijzigd door blaster007 op vr 08 feb, 2008 21:03, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadracer
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
- Locatie: in de garage
- Contacteer:
Zacht oppompen, hierdoor groter raakvlak met de grond en dus meer grip. tussen de 500 en 1000 gram. daartussen moet je zoeken wat u het beste past en het beste bij uw band past. slechte banden spanning is ook gelijk aan geen mooie of snelle slijtage van de band.
Tuurlijk kun je ook nog lager gaan als je beetje deftige banden hebt maar lager dan 400gram vin ik extreem.
en is de kans groot dat je vroeg of laat de band er is afrijd.
Tuurlijk kun je ook hoger gaan ik ken er die er 1,5 bar inzetten
Tuurlijk kun je ook nog lager gaan als je beetje deftige banden hebt maar lager dan 400gram vin ik extreem.
en is de kans groot dat je vroeg of laat de band er is afrijd.
Tuurlijk kun je ook hoger gaan ik ken er die er 1,5 bar inzetten
Laatst gewijzigd door Lewis op za 09 feb, 2008 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Quadrider
- Berichten: 406
- Lid geworden op: di 19 dec, 2006 19:28
- Locatie: Raptorgem
- Contacteer:
500 tot 1000 gram?Lewis schreef:Zacht oppompen, hierdoor groter raakvlak met de grond en dus meer grip. tussen de 500 en 1000 gram. daartussen moet je zoeken wat u het beste past en het beste bij uw band past. slechte banden spanning is ook gelijk aan geen mooie of snelle slijtage van de band.
Als ik zoveel in mijn banden steek, kan ik niet op mijn quad blijven zitten tijdens een off-road rit. De quad springt van hier naar daar en wordt onbestuurbaar.
Ik steek 300 à 400 gr in mijn banden.
-
- Quadracer
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: ma 23 jul, 2007 22:44
- Locatie: in de garage
- Contacteer:
op en modderig terein zouw ik toch eerder gaan voor hard als je ze zacht laat pak je en grooter opervlak maar bij moder moet je in de grond zaken zodat je de vaste grond onder de modder vind en daar grip op pakt als je ze zacht laat ga je minder inzaken maar meer slippen als je ze hard laat ga je wss sporen trekken en grip pakken (maja ieder zijn iegen mening natuurlijk )
2-takt zal altijd het beste blijven
hangt volgens mijn ervaringen (toen ik nog cross reed) van de band af, mijn origineel cross banden als ik daar maar 300 of 400 indeed liepen die altijd af, ik moest er 500 insteken om ze "vol" te houden
grtz
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
ik steek er 400-600gram op
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
nouw dit is nieuw voor me
ik weet dat een van de achterbande van mij wijniger druk zit, want 1 verslijt supper veel
maar ik heb geen bande meter die percies kan meten
hoe kan ik dat anders dan doen ?
ik weet dat een van de achterbande van mij wijniger druk zit, want 1 verslijt supper veel
maar ik heb geen bande meter die percies kan meten
hoe kan ik dat anders dan doen ?
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
-
- Pro Quadrider
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
- Locatie: Home
- Contacteer:
Als je in de modder juist veel bar in je banden doet, worden de banden ronder ja, maar dat heeft echt geen reet te maken of ze nu wegzakken of niet. Juist door er veel in te doen, gaan de banden bol staan en spinnen ze erg!
Als je bijvoorbeeld rijd op een baan waar veel kleine klipjes inzitten, doe je de bandenspanning iets lager, zodat dat al de ''schokken'' opvangt.
Als je bijvoorbeeld rijd op een baan waar veel kleine klipjes inzitten, doe je de bandenspanning iets lager, zodat dat al de ''schokken'' opvangt.
- sjmallie94
- Quadverslaafde
- Berichten: 4207
- Lid geworden op: vr 13 jul, 2007 11:49
- Locatie: Zuid limburg
- Contacteer:
nouw ik rij het meeste in de modder, en soms eens op een betone wegTom#11 schreef:Gewoon op gevoel doen dan barossa, maar liefst gewoon een metertje aanschaffen..
Kost niet zo heel veel..
Rijd je veel op de inrit ofzo?
We hebben zelf hier een inrit waar ik nogal wat keren op en neer gereden heb en dezelfde bocht nam daarom ging de ene band ook iets sneller op als de andere..
maar waar krijg je die bandedruk meters , want ik ben er heen aant kijken maar de meesten kunnen niet onder de 0.7 bar dus kom ik niet verder
kan me dan iemant een tip geven waar ik die kan kopen ?
Barossa Cheetah 170 cc >>>> Suzuki Ltz 400cc yellow & white .
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!
Suzuki my way of life
Remmen is het omzetten van nuttige energie naar nutteloze warmte !!!