Geen Dakarrally in 2008?

Foto's en video's gevonden? Deel ze hier
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

quadmanerik schreef:Neehee, niet omheenrijden, maar met die miljoenen het Al Q netwerk aanpakken.

Het vreemdelingenlegioen is er vast wel klaar voor.
daar had ik nog niet over nagedacht :wink: , is wel een goed idee maar ik denk niet dat het ze lukt :(
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

rond Mauritanië rijden lukt niet omdat ze ook al niet meer door Libië en Mali willen rijden voor de veiligheid
daarom waren er 8 rittten gepland in Mauretanië
Randy Yamaha
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Randy Yamaha »

al waaren ze nu teminste tot marokko gereden waaren ze in iedergeval van start gegaan was beter voor de sponsors
R-onald
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door R-onald »

Wat ik niet snap, waarom zijn ze dan niet in marokko gestopt. Ik denk dat er veel meer achter steekt anders zet je zomaar niet zo'n hele rally stop. Ik denk dat we nooit echt meer in afrika zullen rijden.
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

Het heeft ook met de verzekering te maken. Nu krijg iedereen zijn inschrijvingsgeld terug, indien ze gestart zouden zijn en tot bijvoorbeeld in Marokko gereden dan kon niemand zn inschrijvingsgeld terug krijgen. Dat is enkel mogelijk bij een volledige afgelasting. Het inschrijvingsgeld is misschien niet genoeg om de kosten te betalen maar het is toch al iets.
R-onald
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door R-onald »

Matthieu schreef:Het heeft ook met de verzekering te maken. Nu krijg iedereen zijn inschrijvingsgeld terug, indien ze gestart zouden zijn en tot bijvoorbeeld in Marokko gereden dan kon niemand zn inschrijvingsgeld terug krijgen. Dat is enkel mogelijk bij een volledige afgelasting. Het inschrijvingsgeld is misschien niet genoeg om de kosten te betalen maar het is toch al iets.
Daar heb je inderdaad een punt
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

idd maar dit is wss de reden :Zojuist hebben we kunnen vernemen dat de terreurdreiging echt wel serieus diende te worden genomen.

Volgens goede bronnen zijn er bewijzen uitgelekt waarop via satellietbeelden duidelijk zichtbaar is dat terroristische groeperingen bezig zijn zichzelf met hun wapens in te graven langsheen het traject van enkele Dakar etappes. Dit is bevestigd en zou de grond van de redenen zijn waarop de ASO directie heeft beslist om het grootste sport evenement op Afrikaans bodem te annuleren. Natuurlijk rees de vraag vanmiddag in Lissabon reeds waarom ASO zo makkellijk overstag ging voor deze onduidelijke dreiging maar nu stilaan deze geruchten de bovenhand nemen kan de ASO directie niet worden verweten de veiligheid van de deelnemers en volgers ten allen tijde boven de organisatie te stellen, maar ook de naar schatting duizenden illegale volgers die meetrekken met de Dakar karavaan en totaal onbeschermd en dikwijls slecht voorbereid hun eigen avontuur willen beleven. Zelfs indien zich iets zou voordoen bij deze onbesuisde avonturiers zou ASO niet rechtstreeks toch verantwoordelijk worden gehouden en ook de negatieve weerklank ervan ondervinden. :wink:
quadmanerik
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Contacteer:

Bericht door quadmanerik »

Okè,

Maar als ze via satelliet die gasten traceren, is het dan niet raar dat ze ze via die weg ook aan/oppakken ?

De amerikanen zullen dit ook aan kunnen pakken op die manier, waarom doen die dat dan ook niet. Ik denk dat Amerika er misschien ook op de èèn of andere manier politiek bij betrokken is.

Mja, maar focussen op een alternatief. Ik denk dat als ze moskou Beiing gaan rijden we ook hel mooie dingen kunnen verwachten qua omgeving. Niet alleen maar zandduinen.

Zo, who`s next.

Erik,
One life-Live it !
Randy Yamaha
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Randy Yamaha »

dat start geld kost wel wat maar al die sponsors ook dat kost nog 10x meer dus konden ze toch egt beter starten en door gaan tot marokko want de meeste sponsors geefen pas geld als ze van start gaan ..
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

jamaar ik denk dat ze wel hun inschrijving of toch deel ervan zullen terug krijgen nu hé, voor fabrieksrijders maakt dat niks uit maar voor privé rijders wel. als ze vertrekken krijgen ze dat niet meer, en dan nog niet eens de helft rijden, ...
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Matthieu
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Matthieu »

de reden is idd zoals L crosser zegt dat de franse inlichtingendiensten verdachte bewegingen heeft gezien langs het parkoer van de Dakar en dat het te gevaarlijk werd.

de terugbetaling van het inschrijvingsgeld was wss deels de reden om het volledig af te gelasten ipv een verkorte Dakar tot in Marokko of dan in kolonne verder door Mauretanië te rijden om toch nog in Dakar te kunnen finishen.
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

Er doen reeds al een tijdje geruchten de ronde dat de organisatie eigenlijk al een eindje
weg wil blijven van het Afrikaanse continent. Deze actie maakt de weg vrij om zowel
bij rijders/sponsers/geldschieters als bij het grote publiek een overstap naar bv. Zuid-Amerika
aanvaardbaar te maken.
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Zuid-Amerika is wel een stuk anders rijden denk ik. De daders van de aanslag zijn al gepakt.
Verlintje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Verlintje »

Dakar 2009 lijkt nu toch verplaatst te worden naar Zuid-Amerika volgens enkele
nieuwsberichten... .
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door epix no-fear »

ik heb juist gehoord dat 2009 in argentinie word verreden.
CustomCoatingsHelvoirt
Plaats reactie