Sg6 schreef:wat is dit en wat doet het waar bevindt het zich???? veel vragen ineens dan weet ik het direct allemaal
greetzzz
dat is een roostertje vanachter in je uilaatpot en dat houdt gensters (of vonken) tegen zodat je geen bossen in de fik gaat steken bij droog weer.
MAAR deze rooster houdt niet alleen de vonken tegen, helaas houdt hij ook t vermogen van je machine tegen dus ik zou zeggen eruit met die handel
wel met een gatzaag, of hoe heet je dat (zo'n zaag die je op je boor steekt), kan je dat tuitje (enkel bij de 2003 versie, de 2004 versie heeft dat niet meer) eruit boren, en eventueel je spark arrestor netje ook. Met diezelfde zaag kan je dan ook nog je laatste baffle eruit boren, dan zou je een klein beetje power moeten winnen volgens de meesten op z400central. Maar das bijlange niet te vergelijken met een aftermarket uitlaat. Persoonlijk zou ik dat nu niet direkt doen, tenzij je geen probleem maakt van de extra decibels.
Spark arrester hoeft niet altijd minder vermogen te geven hoor. Dempt ook het geluid een klein beetje. Ik heb er een op m'n Toomey, maar eigenlijk is het best nutteloos
Ralph schreef:Spark arrester hoeft niet altijd minder vermogen te geven hoor. Dempt ook het geluid een klein beetje. Ik heb er een op m'n Toomey, maar eigenlijk is het best nutteloos
En ziet dom uit
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Spark arrestor op een toomey is een soort van kapje dat je buitenop de demper zet om vonken te vangen, maar in de normale dempers zit dit in de demper zelf verwerkt.
DQT -Dangerous Quadracing Team-
"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Dit is een Toomey spark arrester, zo te zien nog een oud model. Voor de nieuwe moet je het kapje met korte stukje pijp er af halen en dan deze er in zetten.