TGB Blade 250
TGB Blade 250
Hallo,
Weet iemand toevallig de topsnelheid van de TGB Blade 250?
Ik heb er vanmiddag op proefgereden maar niet echt op snelheid geweest.
Wel een fijne machine trouwens.
Ik twijfelde tussen de TGB en een Barossa Cheetah maar aangezien ik huurders van 150CC Quads ga begeleiden lijkt me een schakelquad toch niet heel handig. Voor mezelf zou het voor de fun leuk zijn maar het gaat erom dat ik binnen het bedrijf ook iets praktisch heb, vandaar waarschijnlijk de TGB.
Ik hoor het graag, ook als er iemand nog andere ervaringen heeft en die eventueel wil delen!
Bedankt!
Weet iemand toevallig de topsnelheid van de TGB Blade 250?
Ik heb er vanmiddag op proefgereden maar niet echt op snelheid geweest.
Wel een fijne machine trouwens.
Ik twijfelde tussen de TGB en een Barossa Cheetah maar aangezien ik huurders van 150CC Quads ga begeleiden lijkt me een schakelquad toch niet heel handig. Voor mezelf zou het voor de fun leuk zijn maar het gaat erom dat ik binnen het bedrijf ook iets praktisch heb, vandaar waarschijnlijk de TGB.
Ik hoor het graag, ook als er iemand nog andere ervaringen heeft en die eventueel wil delen!
Bedankt!
Wildness Outdoor Trails, voor alle bedrijfsuitjes op Outdoor-gebied --> vanaf 15 maart ook Quadverhuur
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Ik had een tijdje geleden een Kymco 250 (automaat) en standaard reed die 80km/u, na andere tandwielen had ik 5km/u extra.
Ik weet nu niet of die TGB ook een automaat is, want een 250 met versnellingen kan toch makkelijk 10km/u (misschien meer) sneller zijn.
Ik weet nu niet of die TGB ook een automaat is, want een 250 met versnellingen kan toch makkelijk 10km/u (misschien meer) sneller zijn.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Mijn vorige 250 verbruikte maar 5.5l op 100km, maar als ik ermee off-road ging was het meer 7l.
Ik denk dat dit wel verschilt van machine tot machine, en dan ook nog eens aan de bestuurder...
Ik denk dat dit wel verschilt van machine tot machine, en dan ook nog eens aan de bestuurder...
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Ja, verbruik ligt altijd aan degene die erop zit en hoe die rijdt
Maar bij benadering weet ik nu tenminste een beetje wat ik kan verwachten...
Wat ik trouwens nooit helemaal snap is hoe je met een automaat zuinig kan rijden? Misschien een domme vraag hoor maar zoals ik het bekijk heb je op het toerental al geen invloed en het enige dat ik kan bedenken is niet constant wisselen in snelheid...
Misschien gewoon constant dezelfde snelheid aanhouden?
Maar bij benadering weet ik nu tenminste een beetje wat ik kan verwachten...
Wat ik trouwens nooit helemaal snap is hoe je met een automaat zuinig kan rijden? Misschien een domme vraag hoor maar zoals ik het bekijk heb je op het toerental al geen invloed en het enige dat ik kan bedenken is niet constant wisselen in snelheid...
Misschien gewoon constant dezelfde snelheid aanhouden?
Wildness Outdoor Trails, voor alle bedrijfsuitjes op Outdoor-gebied --> vanaf 15 maart ook Quadverhuur
- cyberdrone
- Quadracer
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
- Locatie: meldert
Met een automaat kan je zuinig rijden, minder snel optrekken, niet constant op topsnelheid rijden, en als je off-road gaat zal hij ook meer verbruiken.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
TGB
IS een modernere machine als de barossa.
Rondom schijfremmen en vloeistof koeling.
Je moet er alleen rekening mee houden dat de accessoires van de tgb prijzig zijn zoals rekken ed. Maar als je moet begeleiden zou ik zeker voor een automaat gaat. veel makkelijker + dat deze ook veel groter is, zodat je ook beter gezien wordt.
mooiste is als deze ook een andere kleur heeft als de andere quads. maakt onderschei duidelijker.
Rondom schijfremmen en vloeistof koeling.
Je moet er alleen rekening mee houden dat de accessoires van de tgb prijzig zijn zoals rekken ed. Maar als je moet begeleiden zou ik zeker voor een automaat gaat. veel makkelijker + dat deze ook veel groter is, zodat je ook beter gezien wordt.
mooiste is als deze ook een andere kleur heeft als de andere quads. maakt onderschei duidelijker.
Helemaal gelijk in Brumm, dat zijn precies de argumenten waarvoor ik uiteindelijk voor de TGB heb gekozen. Zichtbaarheid, automaat, opbergruimte (want de rekken zitten er al op).
Ik denk dat ik daarmee een betere keuze maak dan met de Barossa want ik hoorde van't weekend dat zo'n ding een close-ratio versnellingsbak heeft en dan schakel je je helemaal gek. Ondertussen opletten wat dat tuig allemaal uitspookt op de huur-Quads is dan een beetje teveel gevraagd denk ik...
Een TGB dus...als het goed is wordt vrijdag alles geleverd, spannend!
Ik denk dat ik daarmee een betere keuze maak dan met de Barossa want ik hoorde van't weekend dat zo'n ding een close-ratio versnellingsbak heeft en dan schakel je je helemaal gek. Ondertussen opletten wat dat tuig allemaal uitspookt op de huur-Quads is dan een beetje teveel gevraagd denk ik...
Een TGB dus...als het goed is wordt vrijdag alles geleverd, spannend!
Wildness Outdoor Trails, voor alle bedrijfsuitjes op Outdoor-gebied --> vanaf 15 maart ook Quadverhuur