Qauds verboden in veldwegen Tienen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
Moddermietje
Quadfanaat
Quadfanaat

Qauds verboden in veldwegen Tienen

Bericht door Moddermietje »

Hallo allemaal, ik heb vandaag gelezen in het Laatste Nieuws dat ze het gaan verbieden om nog met de quad te rijden in de veldwegen van Tienen. Zelf ga ik het initiatief nemen om morgen naar het stadhuis te gaan om informatie hierover te vragen( wat eigenlijk het probleem is en hoe zij dit gaan aanpakken) omdat er op dinsdagavond telkens een vrije vragenavond plaats heeft. Indien er iemand voor geintresseerd is om mij hierin te steunen zijn jullie altijd welkom op 19/02/2008 om 18.45u voor het stadhuis. Hopend op toch een paar quadzielen tot morgen.
gtrz Moddermietje.

:crosser:
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

je kunt eens gaan kijken en luisteren wat ze zeggen maar zou zelf niet te veel in de stront roeren als je begrijpt :wink:

als je roert dan stinkt die
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
Moddermietje
Quadfanaat
Quadfanaat

Da is misschien wel juist, ik ga daar ook beleefd mijn vragen stellen. Maar als je er nie op reageert dan gaan ze weer gewoon hun gang ( wat nu mss ook het geval zal zijn) en wordt het zoals in de streek van Halen-Diest waar ze overal platen gezet hebben dat je nergens meer inmoogt met de quad of crosmotoren. Bijgevolg dat het "probleem" zich gaat verschuiven naar andere dorpen en zij op hun beurt dit ook zo aanpakken. En waar moet je dan op laatst nog gaan rijden. Breng hier dan ook wel verslag op uit wat ze ons morgen gaan antwoorden
grtz Moddermietje.
airwolf
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door airwolf »

ow das een pak minder gaan ze hier nu ook al beginnen belachelijk doen! :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
ik rij enkele nog op straat dus voor mij heeft dat geen belang maar ik vindt dit wel spijtig voor andere mensen die graag in de veldwegskes rijen

neem de fille mee die zal da ook nie graag horen!
karl
Quadrider
Quadrider

Bericht door karl »

Hoi,

Het is in heel België verboden om op veldwegen te rijden :x
Een veldweg mag alleen bereden worden door een boer die langs deze weg zijn veld heeft liggen of door gemachtigde personen.

Maar veldwegen vallen onder bosdecreet en hier moet de boswachter PV opmaken en niet de politie,als ze borden zetten kan de ploitie wel optreden.

Heb dit zelf jammer genoeg al ondervonden.

grt.
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Getverdekke, als ik geen (laat) valentijns dinnerke had met mijn madam was ik zeker mee gegaan, want ik zou ook wel eens willen weten wat ze exact willen doorvoeren :? Ik rijd (lees op mijn duizende gemakskes) regelmatig lang veldwegen rond tienen en omstreken, en zou dat nog graag willen blijven doen :|

Laat ons maar weten wat ze te vertellen hadden, en op voorhand bedankt om er naartoe te gaan :duimhoog:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
stefvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stefvv »

karl schreef:Hoi,

Het is in heel België verboden om op veldwegen te rijden :x
Een veldweg mag alleen bereden worden door een boer die langs deze weg zijn veld heeft liggen of door gemachtigde personen.

Maar veldwegen vallen onder bosdecreet en hier moet de boswachter PV opmaken en niet de politie,als ze borden zetten kan de ploitie wel optreden.

Heb dit zelf jammer genoeg al ondervonden.

grt.
Ne mens ziet door het bos de bomen niet meer, in princiepe volgens onze rechter mag men rijden op elke straat die voorzien is van een straatnaam, en zo zijn er toch vrij veel in Tienen onverhard,als men van de baan afwijkt, zonder naam dus ben je strafbaar. t is om wild van te worden, ze verplichten ne mens om te gaan wildcrossen op den duur :x , jammer voor de sport.

grtz
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Ik zou ook eerst gewoon eens gaan horen en als ze vastberaden zijn om overal borden te zetten dan moet je daar simpelweg je conclusies maar uit nemen he
:wink:
Delux
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Delux »

Ze gaan die borden daar ni zomaar zette, en vind da persoonlijk ook ni slecht, op veel van die wegen komen fietsroutes door en van die toestanden. Dit komt alleen maar de veiligheid van iedereen ten goede.
En om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit ne quad op zijn gemak door een veldbaan zien rijden.
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

@delux hebben fietsers en mountainbikers dan niet genoeg velden/baantjes langs het water en zelfs parcours ter beschikking dat wij quadrijders op "dat beetje " dat we nog hebben moeten gaan toegeven ...
dat is juist het probleem bij de nekken die dat beslissen , de "zwakke" , in dit geval de fietser , word altijd bevooroordeeld .

als dat zo blijft duren word het misshien eens tijd dat wij quadrijders de handen eens in elkaar slagen voor een dikke betoging en eens met de hand op tafel slagen ... :roll:
de fabrieken doen het elke dag waarom zouden wij dat niet mogen dan ;)
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
tim1988
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Wat zegde gij nu.
Slaagde gij thuis ook uw eigen ruiten in? :roll:
Ik ga dikwijls rijden op veldwegen en ik rij grotendeels kalm over die baantjes en zeker als ik alleen ben dan doe ik alles op mijn gemak.
Ik breng nooit een ander in gevaar kom ik iemand anders tegen boer,wandelaar,ruiter,... ik minder altijd snelheid en als het nodig is stop ik en leg ik mijn motor stil en doe ik een goededag naar die mensen.
Maar tegenwoordig krijg je grotendeels alleen maar vieze gezichten terug
Iedereen moet maar delen!
Zo simpel is dat als zij dit niet kunnen dan zijn da allemaal klein kinderkes.
Als zij niet kunnen verdragen dat er iemand met een quad daar rijd dan moeten ze maar op de asfalt blijven!
Wij hebben evenveel rechten als zij denk daar maar eens aan.
Wij worden behandeld als criminele mensen terwijl wij niets misdoen.
Als als ze willen dat de offroaders van die weggeskes wegblijven is er maar 1 oplossing.
meerdere legale terreinen maken op verschillende plaatsen waar je je eens kan uitleven.
Wij hebben niets! enkel onze bossen en veldwegen als ze die dan nog eens proberen af te pakken dan gaat er pas wild gecrost worden op die weggeskes want dan heeft iedereen daar schrik voor gepakt te worden.

Toegevoegd na 1 minuten:
DaZoe schreef:@delux hebben fietsers en mountainbikers dan niet genoeg velden/baantjes langs het water en zelfs parcours ter beschikking dat wij quadrijders op "dat beetje " dat we nog hebben moeten gaan toegeven ...
dat is juist het probleem bij de nekken die dat beslissen , de "zwakke" , in dit geval de fietser , word altijd bevooroordeeld .

als dat zo blijft duren word het misshien eens tijd dat wij quadrijders de handen eens in elkaar slagen voor een dikke betoging en eens met de hand op tafel slagen ... :roll:
de fabrieken doen het elke dag waarom zouden wij dat niet mogen dan ;)

Groot gelijk!
Hoeveel mensen komen hier wel niet op dit forum.
We zullen tog ooit moeten reageren.
En ik denk dat ander offroad fora zeker zullen meedoen.
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

Delux schreef:Ze gaan die borden daar ni zomaar zette, en vind da persoonlijk ook ni slecht, op veel van die wegen komen fietsroutes door en van die toestanden. Dit komt alleen maar de veiligheid van iedereen ten goede.
En om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit ne quad op zijn gemak door een veldbaan zien rijden.
sorry, niet waar dus, Cyberdrone en ik zijn afgelopen weekend nog gaan rijden hier in haasrode, er waren héél veel wandelaars, waren er zelfs tussen die ons op foto hadden gezet en ons de foto's widen doorsturen, en wij rijden altijd rustig off-road, afgelopen weekend bij ons alleen tevreden gezichten, en ons pad kruiste regelmatig een wandelpad, maar als je dat heel voorzichtig en rustig doet is er geen probleem, om te crossen moet ge naar een gesloten parcours, een bospad is voor ons om van te genieten en wat plezier te maken in de modder en technisch wat te ploeteren.

het probleem zit bij de personen die die paden gebruiken om de snelheid van hun quad off-road te testen
Laatst gewijzigd door ICHE op di 19 feb, 2008 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

@tim

nah men ruiten hangen er nog in :wink:
betoging zou er misshien wel iets over zijn maar denk dat een petitie of dergelijke uiteindelijk niet veel uithaald ...

maar wat je zegt klopt als een bus .
als die trend blijft aanhouden rest er binnenkort niets meer voor de modderrijders onder ons ... buiten dan wildcrossen op eigen risico ...

mij kan het niet echt schelen rij zelf enkel op de asfalt , voor zo lang dat nog mag natuurlijk ...

@ICHE
"het probleem zit bij de personen die die paden gebruiken om de snelheid van hun quad off-road te testen"
of bij de mensen die je tegenkomt , niet elke mens is even vriendelijk als de andere heb er ook al veel met een vies gezicht tegengekomen hoor ...
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
Moddermietje
Quadfanaat
Quadfanaat

Voor velen die het laatste nieuws niet gelezen hebben schrijf ik hier er een stuk van over waar het eigelijk over gaat.

"Je komt ze regelmatig tegen met hum tuig op de veldwegen. Graan wordt platgereden, bomen en struiken worden vernield en er is geluidsoverlast voor de mensen in de buurt."
DHR Marcel Jonckers van natuurpunt citeert hier dan ook in "De rust wordt verstoord en veldwegen beschadigd. Ze vernietigen de planten en kijken niet uit of er daar brandnetels staan of zeldzame flora. Al het werk van de vrijwilligers voor het bekomen van waardevolle vegetatie wordt ernstig beschadigd. Zelfs de wandelaars die langs de veldwegen kuieren, worden opgeschrikt en moeten wegspringen."

Het is nu aan jullie om te oordelen over dit artikel. Wel in acht nemen dat dit allemaal samengesteld is door nekken van het natuurbehoud. Ik persoonlijk voel mij hier zeer beledigd over en heb vandaag verscheiden telefoons gehad, die het zelfde gevoel hadden. Er staat zelfs een foto bij van 2 sporen op een berm die in een V lopen (Zeer rare quad).
K'ga nu vertrekken naar het stadhuis om hier polshoogte van te nemen. Weet jullie later wel de uitslag te melden.

gtrz Moddermietje.
Julle
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Julle »

Ik ben eens benieuwd naar hun antwoord !
Waarschijnlijk kan er weer niemand een zinnig antwoord geven en moet je weer een afspraak maken voor een latere datum . Tegen dan hebben ze genoeg zever uit hun duimen kunnen zuigen om u van antwoord te kunnen dienen :x

Het komt er weer maar eens op neer , dat men een ander het plezier niet meer wil gunnen .
Bij deze zijn de gemotorizeerde sporten weer maar eens de dupe :(
Suzuki Z400 geel
Plaats reactie