Douglas velgen 6x10 met scooterbandjes
Douglas velgen 6x10 met scooterbandjes
Hallo,
Vandaag mijn setje wielen gezien bij mijn leverancier
Douglas red label 10x10 en 10x6
Nu had die voor de voorvelgen maxxis 195-70-10 besteld..(Dit is echt geen gezicht)
Had aangegeven dat ik een platte band wilde...evt scooterband
Welke maat scooterband moet je hebben...130-70-10?
gr,
!Nogmaals de zoekfunctie gebruikt en ben er al uit!
Vandaag mijn setje wielen gezien bij mijn leverancier
Douglas red label 10x10 en 10x6
Nu had die voor de voorvelgen maxxis 195-70-10 besteld..(Dit is echt geen gezicht)
Had aangegeven dat ik een platte band wilde...evt scooterband
Welke maat scooterband moet je hebben...130-70-10?
gr,
!Nogmaals de zoekfunctie gebruikt en ben er al uit!
Laatst gewijzigd door Ferry op wo 20 feb, 2008 15:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Het ligt een beetje aan je rijstijl natuurlijk.ben je een "beest"of net als het gemiddelde hier gewoon een gemiddelde rijder ...
als je "vast " wil verlagen zijn de vervangingsveren prima.
Achter kan je i.p.v. een andere veer ook een verstelbare linkage plaatsen zodat je je kont omlaag en omhoog kan draaien wanneer je maar wilt(vereist wel gereedschap maar is een kwestie van 2-3 minuten)
Ik gebruik hetzelf en ben er tevreden over.
voor heb ik de blokjes in gebruik en het verwijderen hiervan is iets meer werk.
maar al met al... wisselen van supermotard naar cross setting met wisselen van velgen...
20-25 minuten op het gemakje, rap/rap 10 /15 minuten ...
Nu zeg ik niet dat het het beste is maar het bevalt mij in ieder geval.
ik rij ook verlaagd off road (zelfs met de bling bling velgen eronder(oeps ))
en als je een beetje kijkt waar je rijdt is het wel te doen.
tenzij je je machine "plat" maakt dan ben je oof road snel klaar .. .
als je "vast " wil verlagen zijn de vervangingsveren prima.
Achter kan je i.p.v. een andere veer ook een verstelbare linkage plaatsen zodat je je kont omlaag en omhoog kan draaien wanneer je maar wilt(vereist wel gereedschap maar is een kwestie van 2-3 minuten)
Ik gebruik hetzelf en ben er tevreden over.
voor heb ik de blokjes in gebruik en het verwijderen hiervan is iets meer werk.
maar al met al... wisselen van supermotard naar cross setting met wisselen van velgen...
20-25 minuten op het gemakje, rap/rap 10 /15 minuten ...
Nu zeg ik niet dat het het beste is maar het bevalt mij in ieder geval.
ik rij ook verlaagd off road (zelfs met de bling bling velgen eronder(oeps ))
en als je een beetje kijkt waar je rijdt is het wel te doen.
tenzij je je machine "plat" maakt dan ben je oof road snel klaar .. .
Dit zijn de beroemde voor blokjes :
kosten 90 euro bij quadtuning
ik kan de link naar de verstelbare linkage even niet vinden maar zal ze opzoeken voor je.
ik rij zowel met de standaard als met de blingbling velgen ook nog met wheel spacers ...
die kan ik je aanraden.
standaard staat een raptor voor velen net te smal.(kantelgevoeligheid merk je wel met rijden)
de extremeparts wheelspacers werken heerlijk.
90 euro voor een set van 2 dus voor 180,- weet je alles.. .
voor je begint met verlagen e.d. zou ik eerst standaard rijden.
daarna wheelspacers,of de wheelspacers direct monteren.
dan verlagen ...
op die manier bouw je gevoel op voor het rijden met de verschillende settings en kanje vrij makkelijk van het een naar het ander overstappen.
er zit een behoorlijk verschil in het rijden van een verlaagde machine en een standaard machine.
kosten 90 euro bij quadtuning
ik kan de link naar de verstelbare linkage even niet vinden maar zal ze opzoeken voor je.
ik rij zowel met de standaard als met de blingbling velgen ook nog met wheel spacers ...
die kan ik je aanraden.
standaard staat een raptor voor velen net te smal.(kantelgevoeligheid merk je wel met rijden)
de extremeparts wheelspacers werken heerlijk.
90 euro voor een set van 2 dus voor 180,- weet je alles.. .
voor je begint met verlagen e.d. zou ik eerst standaard rijden.
daarna wheelspacers,of de wheelspacers direct monteren.
dan verlagen ...
op die manier bouw je gevoel op voor het rijden met de verschillende settings en kanje vrij makkelijk van het een naar het ander overstappen.
er zit een behoorlijk verschil in het rijden van een verlaagde machine en een standaard machine.
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
hier de achterste volledig in gedraaidt ligt hij hoger dan origineel en dan kun je nog uit maar moet wel nog de draad 1 cm er in laten voor de veiligheid ik zelf heb ooit een langere schroef laten maken voor nog lager
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 238
- Lid geworden op: ma 28 mei, 2007 10:36
- Locatie: West Vlaanderen
- Contacteer:
leuke
Heb er ook al mee rondgelopen om uiteindelijk die blokken te plaatsen.
Hoe meer je het forum afloopt , zie ik door de bomen het bos niet meer.
Zijn die blokjes nu aan te raden of niet , heel wat mensen zijn er niet voor.
Maar uiteindelijk een volledig verlaging dmv veren is best prijzig.
En hoeveel lagen komt bv een Raptor hierdoor te liggen ?
Alvast bedankt
Hoe meer je het forum afloopt , zie ik door de bomen het bos niet meer.
Zijn die blokjes nu aan te raden of niet , heel wat mensen zijn er niet voor.
Maar uiteindelijk een volledig verlaging dmv veren is best prijzig.
En hoeveel lagen komt bv een Raptor hierdoor te liggen ?
Alvast bedankt
Always on the run
hey, hallo,
alles hangt er natuurlijk vanaf wat en hoe je off-road wilt rijden hé,
ik ben afgelopen weekend ook een beetje gaan ploeteren met mijn door KW verlaagde Z400, ik stond zelfs op laag profiel baanbanden , als je vrij goede crossbanden met velg erop legt komt de quad ook al omhoog en heb je zowiezo al meer bodemruimte, als het echt om te springen enz... is zou ik niet verlagen, zeker niet met blokjes... maar recreatief en wat technisch off-road rijden is best wel mogelijk (natuurlijk ook niet te extreem met diepe sporen enz...).
kijk ook volgende topic,
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=22201
om eerlijk te zijn heb ik enkel die bergop niet omhoog gereden en dit omwille dat ik baanbanden op had liggen anders had ik dat ok nogwel gedaan, verlaagd moet je gewoon iets rustiger overal doorploeteren, maar ik blijf erbij neem een 10" velg met redelijk hoge band en uw bodemvrijheid wordt iets ruimer daardoor, ook zijn beschermplaten wel meer aan te raden wanneer je dit doet omdat je als je even niet oplet toch net wat vlugger over de bodem schuurt en omdat voorkomen beter is dan genezen.
grtz
alles hangt er natuurlijk vanaf wat en hoe je off-road wilt rijden hé,
ik ben afgelopen weekend ook een beetje gaan ploeteren met mijn door KW verlaagde Z400, ik stond zelfs op laag profiel baanbanden , als je vrij goede crossbanden met velg erop legt komt de quad ook al omhoog en heb je zowiezo al meer bodemruimte, als het echt om te springen enz... is zou ik niet verlagen, zeker niet met blokjes... maar recreatief en wat technisch off-road rijden is best wel mogelijk (natuurlijk ook niet te extreem met diepe sporen enz...).
kijk ook volgende topic,
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=22201
om eerlijk te zijn heb ik enkel die bergop niet omhoog gereden en dit omwille dat ik baanbanden op had liggen anders had ik dat ok nogwel gedaan, verlaagd moet je gewoon iets rustiger overal doorploeteren, maar ik blijf erbij neem een 10" velg met redelijk hoge band en uw bodemvrijheid wordt iets ruimer daardoor, ook zijn beschermplaten wel meer aan te raden wanneer je dit doet omdat je als je even niet oplet toch net wat vlugger over de bodem schuurt en omdat voorkomen beter is dan genezen.
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;