Qauds verboden in veldwegen Tienen

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Bericht door cyberdrone »

Charger69 schreef:Ben eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn want als die Burgemeester zelf al zegt dat ge van die Shepen Soens weinig respect moet verwachten en dat hij groener dan groen is, vrees ik dat als hij zo een hoop mensen voor zich gaat zien helemaal averechts gaat reageren.

Misschien beter met een delegatie van 3 personen ernaartoe trekken nadat ge een petitiebrief hebt met zoveel mogelijk handtekeningen.

Dus misschien eerst beter een degelijke petitie brief opstellen en dan deze met zoveel mogelijk handtekeningen indienen bij een gesprek na afspraak.

Deze petitie brief zou dan zelfs handig zijn om voor meerdere gemeentes te gebruiken waar het probleem zich begint te stellen.

Is maar een idee hé :wink:
@ Charger, dit vind ik een zeer mooi voorstel, misschien ook wat handtekeningen verzamelen van mensen die in de politiek zitten in en rond Tienen ?
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Castelli
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Castelli »

Dus als er één hond een kind bijt dan gaan we alle honden afmaken?
Als er één vrachtwagen een ongeval heeft gaan we alle vrachtwagens verbieden?
Als er één wandelaar een papiertje op de grond gooit dan verbieden we alle wandelaars want het zijn allemaal sluitstorters.

Veralgemenen is zeer gemakkelijk maar het aanpakken van specifieke overtreders is veel moeilijker.
Ze zouden beter de specifieke overtreders aanpakken (in dit geval de nederlandse firma).

My 2 cents
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Castelli schreef:Dus als er één hond een kind bijt dan gaan we alle honden afmaken?
Als er één vrachtwagen een ongeval heeft gaan we alle vrachtwagens verbieden?
Als er één wandelaar een papiertje op de grond gooit dan verbieden we alle wandelaars want het zijn allemaal sluitstorters.

Veralgemenen is zeer gemakkelijk maar het aanpakken van specifieke overtreders is veel moeilijker.
Ze zouden beter de specifieke overtreders aanpakken (in dit geval de nederlandse firma).

My 2 cents
Idd, t'is altijd makkelijker om iets volledig te verbieden, dan de echte oorzaak of overtreder op te sporen en te straffen ... :muur:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Charger69 schreef:Ben eens benieuwd wat het resultaat gaat zijn want als die Burgemeester zelf al zegt dat ge van die Shepen Soens weinig respect moet verwachten en dat hij groener dan groen is, vrees ik dat als hij zo een hoop mensen voor zich gaat zien helemaal averechts gaat reageren.

Misschien beter met een delegatie van 3 personen ernaartoe trekken nadat ge een petitiebrief hebt met zoveel mogelijk handtekeningen.

Dus misschien eerst beter een degelijke petitie brief opstellen en dan deze met zoveel mogelijk handtekeningen indienen bij een gesprek na afspraak.

Deze petitie brief zou dan zelfs handig zijn om voor meerdere gemeentes te gebruiken waar het probleem zich begint te stellen.

Is maar een idee hé :wink:
Hier ben ik het helemaal mee eens!
Je kunt beter met een klein groepje gaan, anders komt het zo dreigend over en krijg je niets voor elkaar. Ze bedenken zich dan wel 10x voor een volgende afspraak.

Zorg dat je met mensen bent die goed het woord kunnen doen en goed weten waar ze het over hebben, zorg ook dat je van te voren hele sterke argumenten klaar hebt!
Als je een afspraak hebt dan moet je die wel op papier laten ondertekenen!

Nog veel succes en ik hoop dat het lukt! :knikduim:
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
stefvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door stefvv »

acer schreef:
fille schreef:ik zal der volgende dinsdag ook zijn, of binnenkort kan ik hier mijn uitrit nog nimeer buiten met de quad in kumtich of ze staan al te klagen.
ikke en modder zijn een, hou het zo. :mrgreen:
Allé...Dan komen wij ook se! :rock:

Wij proberen er ook nog wa mee te krijgen !

@ Stefvv : Komen jullie ook af ?
Ik zit die dag op seminarie in Genk, als ik op tijd terug ben kom ik af, ook al ben ik niet van Tienen, ik rijd er heel regelmatig rond.
Ik kijk hier verder wat er wordt afgesproken of we al dan niet met meerdere, of maar enkele personen gaan.

grtz
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Ik heb eventueel iemand die zo een on-line formke kan maken, en dan kunnen we al die mailkes uitprinten en voorleggen aan de groene schepen van Tienen :mrgreen:
DaZoe
Quadracer
Quadracer
Contacteer:

Bericht door DaZoe »

doen cyberdrone :knikduim:

Toegevoegd na 1 minuten:

en dan link posten op alle off road forums die we kunnen vinden :wink: denk dat je wel pak papier gaat nodig hebben dan :mrgreen:
~ Yamaha Raptor 2007 700cc R SpecialEdition ~
~ RIP Blaster 2003 200cc ~
brutus32
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door brutus32 »

engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

DaZoe schreef:doen cyberdrone :knikduim:

Toegevoegd na 1 minuten:

en dan link posten op alle off road forums die we kunnen vinden :wink: denk dat je wel pak papier gaat nodig hebben dan :mrgreen:
Ik wil dat best doen, maar dan zou wel iemand me de text moeten bezorgen die op de petitie moet komen.
En wanneer mogelijk niet te lang ermee wachten, hoe meer handtekeningen we hebben hoe beter :knikduim: :knikduim:
fille
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door fille »

mijn handtekenig krijg je.
ik betaal taks op mijn quad, dan wil ik genieten van mijn quad ook :p :x
Moddermietje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Moddermietje »

Zit mss wel iets in van met geen 20 man daar te gaan staan, Maar ne man of 10-15 zie ik toch wel zitten.
k'Heb zowieso een 4 tal groepjes uit de streek hierover gebeld en zij hadden ook het gedacht om naar het stadhuis te gaan. Nu vind ik het dan wel beter dat we ons groeperen en tesamen hiernaartoe gaan. (Dit stelde zij ook voor). Dan kan ook iedereen het horen wat er gezegd wordt. Een petitie akkoord, maar dan moet je wel eerst weten welk voorstel Dhr Soens wil indienen. En daar over zal deze afspraak gaan.
Dus zoals cyberdrone die zich wil bezighouden met de petitie op te stellen (Dan weet hij ook wat een tekst dat hij er kan rond maken. Een paar steunende lids en de aanvoerders van deze groepjes. Zo kan dan ieder met zijn groep hier zich dieper mee bezig houden. Als we maar met 2 of 3 man gaan, dan moet iedereen voortgaan wat deze mensen er van vertellen en mss zo een deel van de details gaan vergeten of op een verkeerde mannier overbrengen. Dit gaat een delicaat onderwerp worden en nu we hier mee begonnen zijn gaan we dit goed moeten aanpakken ook.

grtz Moddermietje.
fille
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door fille »

moddermietje, wij laten kumtich niet in de steek he :duimhoog:
Moddermietje
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door Moddermietje »

Da zal wel zijn fille, hier delen wij de lakens uit (alle als die van mij ni thuis is hé)
cyberdrone
Quadracer
Quadracer

Hey mannen, ik heb wat zitten copy pasten van op het internet, en dat gemengd met een vleugje van mijn eigen inspiratie, en ben tot de volgende text gekomen, wat denken jullie hiervan :?:

================================================================================================

Teken de offroad-petitie!

De beoefenaars van gemotoriseerde sporten in België zitten al veel langer met de handen in het haar. Het ontbreekt in de eerste plaats aan permanente terreinen waar zij hun favoriete sport (enduro, cross, quad, 4x4) kunnen beoefenen.
Ook wat betreft het rijden in publieke gebieden (bos, heide) is het wettelijke kader ontoereikend om de off-roadrijders toe te laten hun passie te beleven en tegelijk maximaal de natuur en de rust van de buurtbewoners te respecteren.

Omwille van ongehoord gedrag van bepaalde individuen die onze hobby & sport een slechte naam geven, geen respect tonen aan omwonenden en verkeersregels overtreden wil men in Tienen een aanvullend politieregelement uitvaardigen om gemotoriseerde voertuigen te weren op veld en verkavelingswegen.

Zulks politieregelement zou velen hun hobby in het gedrang brengen.

In verband met het openstellen van de natuurlijke ruimte vragen wij:

- een constructief overleg tussen alle betrokken partijen;
- wederzijds respect voor alle recreanten, gemotoriseerd of niet;
- om samen met de andere gebruikers de wegen te kunnen delen, en dit met respect voor het milieu en de buurtbewoners.

De meeste recreanten en sporters hebben begrip voor het feit dat offroad tochten en wedstrijden gebonden zijn aan bepaalde spelregels. Respect voor de natuur en buurbewoners? Zeker en vast! Maar ook een redelijk beleid ten aanzien van gemotoriseerde sporten!

==============================================================================================

Als jullie dit goed vinden kan het waarschijnlijk tegen volgende week on-line krijgen. :duimhoog:
T'is niet zeker dat het veel nut gaat hebben, maar dan kunnen ze toch niet zeggen dat we niks gedaan hebben.

Additioneel vraag ik bij deze ook aan iedereen om eens in de spiegel te kijken en u af te vragen of je zelf niks kan doen om dit nog wat te versterken. Zijnde, niet als een gek over straat te vliegen, eventueel een db-killer te steken etc ...

Ik zou dolgraag mijn hobby willen blijven beoefenen :cry: ik weet niet hoe het bij jullie zit...
Laatst gewijzigd door cyberdrone op do 21 feb, 2008 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
den dj
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door den dj »

Voor mij is dit een perfect,daar moet niks meer aan toegevoegd worden! :applaus:
Doen zou ik zeggen! :tongduim:
Grtz Dirk
I miss my RAPTOR YFM 700
Special Edidition (sold)
My New Toy Piaggio MP3 400
Plaats reactie