olie in m,n luchtfilterbakje
olie in m,n luchtfilterbakje
goeden dag mensen
ik heb net een quad gekocht (linhai260cc)uit 2005
en ik wilde wat onderhoud gaan doen omdat hij koud of te wel in de ochtend slecht start ,wat voor weer het is maakt niet uit
bougie oke, kabels oke enz alles oke
nu keek ik in de luchtilterbak en die zat onderin vol olie en water ( raakte de filter net niet)
en de filter was ook doorwenkt en zag er versleten uit
hoe kan dit komen? zoveel olie en water? iemand een idee?
filter eruit en hij start in eens beter , dus vernieuwen!
als de quad loopt doet hij dat ook goed en de rest van de dag start hij dan ook weer goed
iemand wat ideetjes?
bvd oakleyz
ik heb net een quad gekocht (linhai260cc)uit 2005
en ik wilde wat onderhoud gaan doen omdat hij koud of te wel in de ochtend slecht start ,wat voor weer het is maakt niet uit
bougie oke, kabels oke enz alles oke
nu keek ik in de luchtilterbak en die zat onderin vol olie en water ( raakte de filter net niet)
en de filter was ook doorwenkt en zag er versleten uit
hoe kan dit komen? zoveel olie en water? iemand een idee?
filter eruit en hij start in eens beter , dus vernieuwen!
als de quad loopt doet hij dat ook goed en de rest van de dag start hij dan ook weer goed
iemand wat ideetjes?
bvd oakleyz
linhai 260
avond,Ralph schreef:Is het luchtfilter olie of motorolie? Luchtfilter olie is kleverig. Is het filter droog of erg nat van de filterolie?
Ik hoop voor je dat het geen motorolie is...
dank je voor je antwoord maar eerlijk gezegd weet ik het niet zeker
ik zie het verschil niet goed want er zit ook wat water en modder bij
wat het ook weer iets of wat plakkerig maakt
hoort er dan wel luchtfilter olie in te staan?
en jah de filter was nat en vettig van de olie want er staat genoeg in het bakje dat het de filter ieder keer kan dompelen als ik ff rijd
mvg oakleyz
linhai 260
-
- Quadracer
luchtfilterolie hoort er ook niet in te staan maar je filter is ingevet en als daar wat teveel op is kan dat inderdaat er soms een beetje uitlopen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
dankje voor je antwoordPeRReWePS schreef:De Filter van een linhai is droog... deze is van katoen (Geen spons) en er zit een zeefnetje overheen...
Het zou dus andere olie moeten zijn...
erzit inderdaad een zeefnetje om de filter zelf
dus het is waarschijnlijk dan geen filterolie?
wat zou dan de oorzaak zijn? het blok heeft pas 4000km gelopen
mvg oakleyz
linhai 260
-
- Quad Expert
- Contacteer:
avondOpticalNicolas schreef:maak alles eens proper, ook het luchfilter, en rij dan een paar uurtjes en kijk of hij weer vettg is.
alweer bedankt voor de info ...
de vorige eigenaar is een oplichter en zegt van niets te weten!
ik heb zojuist de luchtfilterbak schoon gemaakt en het lijkt erop dat het door een slangetje binnekomt
dat vanaf het blok komt
ik heb ook op internet gelezen dat het versleten zuigerveren kunnen zijn !?
ook als ik de olie vul opening opendraai dan blaast het daar wel erg hard, en dit is volgens mij ook niet goed!>?
hij rijd gewoon goed als hij eenmaal gestart is wat nog steeds moeilijk gaat s'ochtends , misschien een verband?
ik hoop op meer van jullie meningen mensen
vast bedabkt oakleyz101
linhai 260
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ik denk dat ik maar eens een quad werkplaats ga bezoekenRalph schreef:Misschien dat ie door overdruk de olie uit het carter door die slang naar buiten blaast. Je zou inderdaad de compressie kunnen meten, maar dan moet je wel weten wat ongeveer de standaard compressie zou moeten zijn.
want dit kan ik zelf niet die compressie meten
weet iemand een goede werkplaats en of monteur in de buurt van Valkenswaard wit of zwart als het maar goed is
bedankt
oakleyz
linhai 260
-
- Quad Expert
- Contacteer: