Ik wil een hardere sound!
Jongens luister eens. Dat is onzin. Waarom mensen tegen quads zijn is dat ze de bossen enz ingaan en alles kapot rijden. Dat is het enigste probleem. Niet lawaai? :S Jullie rijden toch ook met andere uitlaat enz rond dat maakt toch ook meer lawaai? Ik vind om dat nou zo neer te zetten "denk eens aan je buren" een beetje overdreven. Ken je de motor Harley davidson? Dat is lawaai. Zijn mensen ertegen? Nee want ze blijven netjes op de weg. Er zijn genoeg motors die veeeeeeeel lawaai maken. Niet veel maar veeeeeeel.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- cyberdrone
- Quadracer
Ik ga daar niet mee akkoord, harley, bromfiets, auto, als dat lawaai maakt is dat storend . Als ik een tocht maak en moet een tijd achter een quad rijden met open uitlaat dan ben ik tegen het eind van de tocht (als het al zo lang duurt) gek van de hoofdpijn. Te luid is te luid, en er bestaan uitlaten genoeg met een keuring, die nog een acceptabel geluid maken.kees schreef:Jongens luister eens. Dat is onzin. Waarom mensen tegen quads zijn is dat ze de bossen enz ingaan en alles kapot rijden. Dat is het enigste probleem. Niet lawaai? :S Jullie rijden toch ook met andere uitlaat enz rond dat maakt toch ook meer lawaai? Ik vind om dat nou zo neer te zetten "denk eens aan je buren" een beetje overdreven. Ken je de motor Harley davidson? Dat is lawaai. Zijn mensen ertegen? Nee want ze blijven netjes op de weg. Er zijn genoeg motors die veeeeeeeel lawaai maken. Niet veel maar veeeeeeel.
Ik geef wel toe dat de klachten tegenover quads en crossmotoren niet enkel op het geluid gegrond is, maar dat is wel één veel voorkomende argumenten.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Een quad dan ook. Dan is het net zo storend als al die andere. Misschien nog wel minder omdat het eigenlijk zo hoort. Alleen met die keuringen enz is yamaha verplicht wat aan het geluid te doen. En harleys rijden wel met een open uitlaat. Trike's maken ook veel lawaai. Zelfde verhaal.cyberdrone schreef:Ik ga daar niet mee akkoord, harley, bromfiets, auto, als dat lawaai maakt is dat storend . Als ik een tocht maak en moet een tijd achter een quad rijden met open uitlaat dan ben ik tegen het eind van de tocht (als het al zo lang duurt) gek van de hoofdpijn. Te luid is te luid, en er bestaan uitlaten genoeg met een keuring, die nog een acceptabel geluid maken.kees schreef:Jongens luister eens. Dat is onzin. Waarom mensen tegen quads zijn is dat ze de bossen enz ingaan en alles kapot rijden. Dat is het enigste probleem. Niet lawaai? :S Jullie rijden toch ook met andere uitlaat enz rond dat maakt toch ook meer lawaai? Ik vind om dat nou zo neer te zetten "denk eens aan je buren" een beetje overdreven. Ken je de motor Harley davidson? Dat is lawaai. Zijn mensen ertegen? Nee want ze blijven netjes op de weg. Er zijn genoeg motors die veeeeeeeel lawaai maken. Niet veel maar veeeeeeel.
Ik geef wel toe dat de klachten tegenover quads en crossmotoren niet enkel op het geluid gegrond is, maar dat is wel één veel voorkomende argumenten.
Hoofdpijn als je constant erachter rijd geloof ik je graag. Maar dan moeten harley rijders ook constant klachten krijgen over geluid. Want dat is nog erger vind ik. Ik hoor liever een crossmotor geluid dan zoiets.
Daarbij zei ik al, ik wil geen open uitlaat of een FP ofzo. Ik wou alleen db killer eruit zodat die meer lawaai maakte en niet z'n geknepen geluid. Gewoon het orginele raptor geluid. En geen andere uitlaatjes enz. Maar zonder db killer loopt die dan ook te arm? Want dat heb ik er niet voor over.
- cyberdrone
- Quadracer
Idd een quad ook, begrijp me niet verkeerd Kees, het enige wat ik wil aanhalen is het feit dat we hier in de streek al genoeg protest krijgen dat onze hobby in het gedrang brengt. Deze klachten gaan over roekeloos rijgedrag maar ook over geluids overlast. Dus ik hoop dat het bij jullie niet zo ver komt .. Mijn excuses moest je het anders begrepen hebben..
Nee nee nee ik begrijp je niet verkeerd hoor.. Maar goed, als bij jullie zo is dat mensen al gaan protesteren dan moet er toch veel aan vooraf zijn gegaan denk ik. Want om geluid kan je niet protesteren in mijn ogen. Kijk mensen weten niet dat daar een db killer op hoort te zitten. Voor hun is een quad een crossmotor en het bekende geluid. En als jij elke dag 2x langs iemand zijn huis rijd denk ik niet dat mensen gaan protesteren. Wel als je bijv constant heen en weer blijft rijden, oke dan zou het nog kunnen. Ik denk toch dat het probleem ligt dat er mensen bij zijn die door de natuurgebieden alles kapot rijden. Ja dat gebeurd heel snel ik weet hoe groot de verleiding is. Daarna gaan mensen zeuren en zoeken ze nog wat extra's zoals geluid geluid geluid dit en dat. Maar, ik houd er rekening mee, 75% van de mensen op aarde zijn ZEIKERS. Dus als jij 1x in de maand langs komt (5sec herrie) dat ze dan gaan zeuren.cyberdrone schreef:Idd een quad ook, begrijp me niet verkeerd Kees, het enige wat ik wil aanhalen is het feit dat we hier in de streek al genoeg protest krijgen dat onze hobby in het gedrang brengt. Deze klachten gaan over roekeloos rijgedrag maar ook over geluids overlast. Dus ik hoop dat het bij jullie niet zo ver komt .. Mijn excuses moest je het anders begrepen hebben..
Maar hier is het gelukkig nog niet zo ver en komt het hopelijk ook nooit. Ik ben van mening als ik zonder db killer rijd, netjes aan de snelheid houd en geen wheely's enz ga maken of crossen (in natuurgebieden) dat er niks aan de hand is.
- cyberdrone
- Quadracer
Tja, van het één komt het ander he, en om den duur beginnen ze op het minste te vitten ..
laten we hopen dat jullie er van gespaard blijven
laten we hopen dat jullie er van gespaard blijven
ik ben ook zo hoor,hoe meer geluid hoe beter,ik heb nu al 2jaar volledige doma uitlaatlijn, en maak ook genoeg lawaai,maar mag nog harder voor mij,ik heb 1keer geprobeert met db killer en trok op niks,
ik heb ook geen buren ofzo,ik ben wel zo als ik in een dorp of stad ben,hou ik mij altijd in met geluid, en snelheid ook he.
maar als je op de grote baan rijd dan vind ik het wel eens fijn voor goed lawaai te maken.
ik heb ook geen buren ofzo,ik ben wel zo als ik in een dorp of stad ben,hou ik mij altijd in met geluid, en snelheid ook he.
maar als je op de grote baan rijd dan vind ik het wel eens fijn voor goed lawaai te maken.
mja jongens...
je kunt niet protesteren om het geluid van de quads.
tevens kan je ze ook niet verbieden.
de protesten zullen gaan omdat er te hard gereden worden.
of zoals kees al zegt alles kapot gereden wordt.
want een harley maakt al heeel veel kabaal.
en hier in de buurt rijden er een paar rond zelfs mijn quad is er niks tegen.
wanneer je geluid onder de 92 db blijft heb je geen problemen met politie.
en kunnen de mensen dus ook niks.
PS: lawaai overlast komt gewoon door mensen die domweg ergens in een veld zitten te crossen ofzo. want ff door een straatje rijden krijg je egt geen geluidsoverlast van hoor...
je kunt niet protesteren om het geluid van de quads.
tevens kan je ze ook niet verbieden.
de protesten zullen gaan omdat er te hard gereden worden.
of zoals kees al zegt alles kapot gereden wordt.
want een harley maakt al heeel veel kabaal.
en hier in de buurt rijden er een paar rond zelfs mijn quad is er niks tegen.
wanneer je geluid onder de 92 db blijft heb je geen problemen met politie.
en kunnen de mensen dus ook niks.
PS: lawaai overlast komt gewoon door mensen die domweg ergens in een veld zitten te crossen ofzo. want ff door een straatje rijden krijg je egt geen geluidsoverlast van hoor...
als er het om geluidsoverlast ging werden de dempers allang aangepast wat niet wil zeggen dat je met een oerendhard geluid om 6 uur smorgens op en af kunt gaan crossen maar die overlast gaat gewoon om roekeloos rijgedrag en vernieling anders kunnen ze ook over die uitgebouwde karren gaan zeiken enzo
-
- Quadrunner
- Contacteer:
ga s op 50 of 100 meter van een voorbijrijdende groep quads staan..
zo een 6 a 7 quadjes met FP 's en Doma's..
en toch nog verwondering als de mensen zagen
aanvaard gewoon dat de maatschappij zuurder en zuurder aan het worden is...
ben ook nie gewoon van lo-profile te gaan maar sometimes you gotta do what you gotta do
zo een 6 a 7 quadjes met FP 's en Doma's..
en toch nog verwondering als de mensen zagen
aanvaard gewoon dat de maatschappij zuurder en zuurder aan het worden is...
ben ook nie gewoon van lo-profile te gaan maar sometimes you gotta do what you gotta do
engine-addicted - Yamaha Rhino - RRC - www.vlaanderen4x4.be -
Als ik zonder db killer rijd, zonder motorische aanpassingen loopt mijn motor dan te arm? Zoja wat is hieraan te doen bij een raptor 700 dan.