Tuning Bashan

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
elfer964
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 feb, 2008 21:35

Tuning Bashan

Bericht door elfer964 »

Hee luitjes,

Ik rijd zelf op een Suzuki 250cc crossQuad (tweetakt) en mijn broertje heeft een Bashan 200 cc viertakt quad met autokenteken. Een leuk ding maar in mijn ogen ook niet meer dan dat. Hij heeft nu zo`n 250 kilometer gelopen. Nogmaals leuk voor in het zand maar er zit geen gang in.

Nu was ik laatst aan het raggen bij ons in de afgraving en daar kwam een gozer op dezelfde Bashan quad aan die mijn broertje heeft: ook een EXTreme uitvoering, 200 cc viertakt etc. Maar dit ding ging...niet te geloven, wat een power..! Niet dat ie mijn quad bij kon houden maar hij ging als de brandweer.

Nu ben ik helemaal vergeten aan die gozer te vragen wat hij hier aan gedaan heeft want ik moet zeggen dat ik zo`n quad (naast mijn suzuki) er wel bij zou willen hebben: zonder aanhanger naar de baan rijden, gewoon over de openbare weg: ideaal...!

Weet iemand hier wat er aan dat ding gedaan kan zijn? Hij moet getuned zijn maar hoe? Kijk, als het simpel is dan probeer ik het eerst op de bashan van mijn broertje en is dat iets dan haal ik zelf zo`n ding...

Weet iemand hier antwoord op?

Alvast bedankt.


Groeten Edwin.
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Re: Tuning Bashan

Bericht door epix no-fear »

zou je een foto van je suzuki hier neer wille zetten?
zoals je het daar beschrijft gaat het om een suzuki lt250.
er zijn hier een aantal members die nogal fan zijn van dat soort quads
CustomCoatingsHelvoirt
elfer964
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 feb, 2008 21:35

Bericht door elfer964 »

Ja, het is, volgens mij, een LT250. Het is een kleinere uitvoering (qua hoogte vergelijkbaar met de bashan) maar ik heb helaas geen foto`s van de quad. Hij staat nu met een kapot carter te wachten op reparatie (afgelopen ketting en sloeg dus een gat in het carter; beschermkap van de ketting compleet weggeslagen).

Zodra ik foto`s heb zal ik ze plaatsen.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

miss ander blok erin gegooit?
andere uitlaat?
andere tandwielen?
elfer964
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 3
Lid geworden op: di 26 feb, 2008 21:35

Bericht door elfer964 »

Nee, toevallig heb ik wel gevraagd of het een 200cc was of een 250cc...het was een 200cc. Een andere uitlaat zit ook op die van mijn broertje: een rvs open demper en open luchtfilter en een grotere sproeier. Hij is hem nog aan het inrijden en daar is ie heel voorzichtig mee (uiteraard) maar ik voel gewoon dat die kracht er niet in zal zitten. Hij rijdt (nog) met de originele tandwielen dus dat gaat ook nog veranderen maar dan nog zal ie niet zo snel zijn als die andere Bashan.

Nu weet ik dat dit niet de duurste (lees: beste) quads zijn maar voor chinees spul schijnen ze toch wel goed te zijn...vraag me dan ook af of er aftermarket spullen (snelle nokkenas..?) voor dit ding te koop zijn...want hoe komt dat andere ding dan zo snel? Iemand ervaring met de Bashan?
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Het enige wat je zal vinden is een demper en misschien een filtertje.

Een Suzuki LT200 bestaat niet...
Gebruikersavatar
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
Locatie: Een
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Laat je in ieder geval níet verleiden tot de aanschaf een zogenaamd 22 pk blok. Deze zijn 250 cc. Ze passen er zo in. Deze luchtgekoelde zilverkleurige blokken zijn beduidend slechter dan de groene watergekoelde blokken die er standaard in zitten. De groene blokjes zijn nagenoeg onverwoestbaar. Wel gelijk even goeie olie erin doen.

Ik heb zelf zo'n Bashan gehad en veel plezier mee gehad.

Ik had er een sportuitlaat (quadstore.nl 150 euro) onder, een grotere sproeier (113 ipv de standaard 89) en een goed luchtfilter van Twinair. Dan heb je een super geluid en veel meer trekkracht.

Een stap verder zou zijn om de inlaatkanalen van de motor te gaan bewerken en een grotere carburateur te gaan monteren. Of het blokje dan ook nog heel blijft weet ik niet.

Tja en wat tandwielen betreft. Ze zijn van zichzelf vrij kort gegeard. Dat is om te crossen wel goed denk ik. Als je meer snelheid op de weg wilt, dan kun je een langere overbrenging kiezen. Is gewoon een kwestie van andere tandwielen monteren.

Ik snap niet dat iedereen hier zo afgeeft op deze quads. Om wat mee te crossen en korte stukjes over de weg te rijden zijn ze prima. Ik heb nu zelf een Sym 200cc trackrunner. Puur omdat deze wat geschikter is om mee te toeren. Ik ben niet zo'n crosser namelijk.

Kijk ook ff op het forum van www.bashan.de anders
Scratch
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 802
Lid geworden op: do 05 jul, 2007 17:49

Bericht door Scratch »

hey,
deze bashan wil ook wel vooruit :applaus:

http://youtube.com/watch?v=3GYmauphqg4

eronder staat bij het commetaar wel wat hij er aan gedaan heeft.

greetz
Gebruikersavatar
quadfun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 03 mar, 2008 21:25
Locatie: Egem
Contacteer:

Bericht door quadfun »

Bashan ?

Ik heb daarvoor wieladadapters voor vooraan.

Het zijn een soort spoorverbreders van 45mm dit.

Met deze wieladapters kan je dan suzuki velgenset monteren.

Bashan heeft een steekmaat van 88mm vooraan , met deze wiel adapter ga je naar 144mm

Achteraan heeft een bashan 110mm , je kan daar standaard spoorverbreders voor krijgen.

zie foto:

Toegevoegd na 2 minuten:

Ik weet nie hoe ik foto moet uploaden , enfin als je deze wil moet je maar mailen.
Gebruikersavatar
Haagje
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 6465
Lid geworden op: wo 08 mar, 2006 14:29
Locatie: Limburg

Bericht door Haagje »

quadfun schreef:Bashan ?

Ik heb daarvoor wieladadapters voor vooraan.

Het zijn een soort spoorverbreders van 45mm dit.

Met deze wieladapters kan je dan suzuki velgenset monteren.

Bashan heeft een steekmaat van 88mm vooraan , met deze wiel adapter ga je naar 144mm

Achteraan heeft een bashan 110mm , je kan daar standaard spoorverbreders voor krijgen.

zie foto:

Toegevoegd na 2 minuten:

Ik weet nie hoe ik foto moet uploaden , enfin als je deze wil moet je maar mailen.
dus hij moet ook andere velgen kopen... ?
Gebruikersavatar
quadfun
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 136
Lid geworden op: ma 03 mar, 2008 21:25
Locatie: Egem
Contacteer:

Bericht door quadfun »

Ik heb dit speciaal laten maken , voor de mensen die andere velgen willen.

Er zijn anders geen velgen te verkrijgen met steekmaat 88.

En achteraan zit een bashan met 110mm (suzuki-maat).

Daarom heb ik een wieladapter gemaakt van 88mm -> 144mm.

Deze adapter is ineens 45mm dik ook net als een spoorverbreder.

Dus als hij die wieladapter vooraan zet , en achteraan een standaard spoorverbreder kan hij
alle suzuki velgen monteren.

Dit was is de bedoeling van deze wiel adapter.
Dozo
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 10 mei, 2006 00:00

Bericht door Dozo »

quadfun schreef:Ik heb dit speciaal laten maken , voor de mensen die andere velgen willen.

Er zijn anders geen velgen te verkrijgen met steekmaat 88.

En achteraan zit een bashan met 110mm (suzuki-maat).

Daarom heb ik een wieladapter gemaakt van 88mm -> 144mm.

Deze adapter is ineens 45mm dik ook net als een spoorverbreder.

Dus als hij die wieladapter vooraan zet , en achteraan een standaard spoorverbreder kan hij
alle suzuki velgen monteren.

Dit was is de bedoeling van deze wiel adapter.

Wat heeft dit te maken met dit toppic ?
buiten dat het voor een bashan is ... ?
Deze man wil een bashan wat meer "pit"geven ...
:duimlaag:
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

hij denkt dat hij met die velgen sneler is :lol: :lol: :crossercool:
2017 raptor 700 SE
Gebruikersavatar
hardcorechaam
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1110
Lid geworden op: za 04 apr, 2009 18:52
Locatie: Chaam
Contacteer:

Re: Tuning Bashan

Bericht door hardcorechaam »

niet sneller maar wel meer controlen, en als je een bashan sneller wilt hebben zul je die controlen hard nodig hebben :D
Plaats reactie