Off-Road petitie voor het behoud van onze hobby

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
sven80
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 132
Lid geworden op: do 04 okt, 2007 13:47
Locatie: Limburg, BE

Bericht door sven80 »

getekend jongens ! hoop dat de inspanningen wat uithalen.

Dat idee van er op uit te trekken en ergens te gaan staan waar veel volk komt en te laten tekenen vind ik een heel goed idee !

Succes :buig:
waar een weg is, is een weelie
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

getekend
grtz jelle
raptor 660 power
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Mensen, we zitten aan 365 handtekeningen :duimhoog:

Maar ik zou er nog bij willen ! dus rondsturen naar jan en alleman :!:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
fille
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 22:12
Locatie: tienen[kumtich}

Bericht door fille »

kommaan, iedereen op de forum tekenen aub, waar zijn de grote mannen zoals alfa enzo :applaus: :applaus:
acer
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 97
Lid geworden op: do 07 dec, 2006 10:01
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht door acer »

Kan er mij es iemand de petitie doormailen om af te printen en rond te delen ? :duimhoog:
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Gasten ik denk dat we binnenkort ook eens bij de burgemeester van Hoegaarden gaan moeten passeren, ik vond dit artikel in het nieuwsblad (on-line) http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... D=UF1ORK3K

Landbouwers ergeren zich aan motoren en quads
Crossers beschadigen wintergerst op velden

HOEGAARDEN - Motorcrossers maken er in Hoegaarden een gewoonte van rond te toeren op de velden. Ze beschadigen wintergraangewassen. Landbouwer Fernand Fillé uit Sint-Katrien-Hauthem diende klacht in bij de politie. Die belooft een oogje in 't zeil te houden.


'Het fenomeen komt al een paar jaar voor', vertelt Fernand Fillé. Vorige zondagnamiddag zag hij tijdens een wandeling langs ruilverkavelingswegen drie jonge kerels, die met hun bromfiets toertjes uithaalden op zijn veld vol wintergerst. 'Ze reden in kringen, zodanig snel dat de grond omhoog spatte. Losgereden graan groeit niet meer vast. Het gebeurt niet alleen op mijn velden, maar niemand durft die kerels aanpakken uit vrees voor een pak slaag. Je kunt ze bovendien niet herkennen. Ze hebben immers een helm op en rijden zonder nummerplaat, want hun brommer is van het lichte kaliber. Als ze iemand zien afkomen, poetsen ze de plaat. Je hebt er geen verhaal tegen.'

Hij vermoedt dat de crossers aangelokt zijn door de oude zandgroeve nabij de watertoren. 'Crossers kwamen daar op af, maar na een tijdje vonden ze dat klaarblijkelijk niet avontuurlijk genoeg. Ze zochten de ruilverkavelingswegen en vervolgens de velden op. Ja, ze mogen crosstoeren uithalen, maar dat men dan zorgt voor een afgebakend gebied. Sportclubs krijgen terreinen, verenigingen lokalen en zelfs subsidies. Maar crossers mogen onze vruchten kapot rijden.'

De zandkuil is een niet afgesloten privéterrein. De eigenaar kreeg een vergunning om ze vol te storten met goede grond, maar dat duurt jaren. Fillé maakte eerder zijn beklag bij de gemeente. 'Het bleef bij de belofte om maatregelen te treffen.'

Zopas nam hij contact op met de provincie en kreeg te horen dat men werkt aan een reglement om crossers uit velden weg te houden. 'Ook de ombudsman van het Vlaamse Gewest bracht ik op de hoogte, maar overal stuurt men me wandelen. Ik hoop nu dat de politie optreedt. Crossers jagen ook wandelaars de stuipen op het lijf en wild slaat op de vlucht.'

Schepen van Landbouw Jean-Pierre Taverniers (CD&V) is zelf landbouwer in Hauthem. Hij heeft weet van het probleem. 'We plaatsten aan ruilverkavelingswegen verkeersborden, waardoor alleen wandelaars, fietsers en landbouwvoertuigen mogen passeren', zegt hij. 'Vooral tijdens de weekends dagen de crossers op in velden. Ze op heterdaad betrappen, is moeilijk en permanent toezicht is onmogelijk. Ik merk dat ook meer en meer quads in velden rondsnorren. Draaien op smalle verkavelingswegen kunnen ze niet. Dus rijden ze maar over akkers. Als iemand van hen ooit betrapt wordt, zal hij er niet goedkoop van afkomen.'
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
smevie
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 110
Lid geworden op: wo 05 jul, 2006 22:32

Bericht door smevie »

Zopas nam hij contact op met de provincie en kreeg te horen dat men werkt aan een reglement om crossers uit velden weg te houden
IK DENK DAT WE DAN EERDER NAAR DE PROVINCIE MOETEN GAAN :x
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

smevie schreef:
Zopas nam hij contact op met de provincie en kreeg te horen dat men werkt aan een reglement om crossers uit velden weg te houden
IK DENK DAT WE DAN EERDER NAAR DE PROVINCIE MOETEN GAAN :x
Mij niet gelaten, maar k'zou geen idee hebben wie we daar moeten aanspreken :?
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Julle
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 84
Lid geworden op: di 16 aug, 2005 10:26
Locatie: Kortenaken
Contacteer:

Bericht door Julle »

Daarnet een link naar de petitie geplaats op een ander favoriet forum met BMW liefhebbers die hun wagens graag gebruiken waar hij voor dient .
Deze mensen gaan regelmatig spelen op de nurnburgring en weten wat het betekend om overal vies te worden bekeken . Langs deze weg post ik dan ook graag even de link :tongduim:

De link van de petitie op Bimmerboard
Suzuki Z400 geel
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Julle schreef:Daarnet een link naar de petitie geplaats op een ander favoriet forum met BMW liefhebbers die hun wagens graag gebruiken waar hij voor dient .
Deze mensen gaan regelmatig spelen op de nurnburgring en weten wat het betekend om overal vies te worden bekeken . Langs deze weg post ik dan ook graag even de link :tongduim:

De link van de petitie op Bimmerboard
Mercie Julle :buig:
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Zwijnkonijn
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 sep, 2007 20:08

Niet vergeten

Bericht door Zwijnkonijn »

Quad vrienden en Forum Bezoekers ...

We zijn goed bezig, we hebben al 486 online handtekeningen... :applaus:

Maar... NIET GENOEG Hé :muur:

Komaan, ALLES GEVEUU !!!! :rock:

iedereen er tegenaan en hopelijk binnenkort ook een massa handtekeningen op papier !
alle voorstellen en initiatieven zijn meer dan welkom :idea:
fille
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 22:12
Locatie: tienen[kumtich}

Bericht door fille »

wou het net zeggen, zoveel quadfanaten op deze forum en zo weinig handtekeningen.
dan zou je zelf achteraf ook is beginnen nadenken als der ergens anders petities zijn.
maarja, iedereen is niet zoals sommige bedreven in zijn hobby.
tof voor al degene die al getekend hebben en de rest , aub teken ook even het kost geen moeite.
voor alle quadliefhebbers in belgie.
:buig: :buig:
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Voila, vermits ik niet veel van de politiekers hoor :verymad: is het volgens mij tijd voor een andere aanpak :chagarijn:
Dus ik heb een brief naar het nieuwsblad, het laatste niews , VTM en ROB gestuurd waarin ik hun vraag om ons te steunen in het behoud van onze hobby. Ik heb al antwoord van ROB-TV & 'Het Laatse Nieuws' gehad :duimhoog:

Mijn voorstel zou zijn om ergens een plaats te verkrijgen (ergens een grote parking) waar we kunnen samenkomen (Quads, Jeeps, crossmotoren allen met DB killer) en de burgemeester(s) en commisaris (en media) uit te nodigen om onze petitie kunnen daar te overhandigen. Persoonlijk zou ik het niet in het stad willen doen om eventuele verkeers overlast te voorkomen en zo ook weer een negatief beeld gaan scheppen :?

Dit is slechts een voorstel, en ik sta open voor alle feedback :wink: maar ik wil dan wel duidelijke afspraken maken om te voorkomen dat we daar zouden afgaan als ne gieter.

Ik heb ook nog geen datum vastgelegd, dus dat is ook nog open voor discussie.

Dus nogmaals, voor diegene die de petitie nog niet getekend hebben :arrow: nu is het de moment
Voor diegene die er hebben uitgeprint en zijn rond gegaan om handtekeningen te verzamelen zou ik het waarderen om ze naar me thuis te posten of langs te brengen. PM me voor mijn adres of af te spreken.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Hallo iedereen,

Ik heb net naar de verkeerscommisaris van Tienen gebeld om te vragen of we op 18 mei dit mogen doen, en hij ging me terug bellen om me dan ook te laten weten met hoeveel we daar mogen komen opdagen. Als dit aantal te klein is zou ik het ergens anders willen organiseren, maar dat zie ik later dan wel.

Wie wil er met mij mee gaan ? Ik zou toch minstens met 20 quads (met db-killer) daar willen opdagen.


Ondertussen zou ik nog iedereen eens willen vragen om zoveel mogelijk mensen de petitie te laten ondertekenen ! En diegen die nog ondertekende petities bij hun thuis hebben, gelieve ze aan mij te bezorgen.
Laatst gewijzigd door cyberdrone op wo 16 apr, 2008 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
vanpee jelle
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1401
Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
Locatie: in een huis op een stuk grond

Bericht door vanpee jelle »

daar wil ik wel bij zijn als ik kan op de dag van de meeting ik vraag het aan joachim ook wel dan zijn we al met drie
raptor 660 power
Plaats reactie