Tandwielen en ketting weg?
Tandwielen en ketting weg?
Ey mensen,
Wie herkent dit:
Als ik de quad vooruit of achteruit duw hoor ik taktaktaktak (de ketting denk ik). Het lijkt alsof iemand in slowmotion met een mitrailleur aan het schieten is.
Ik kan de ketting naar links en naar rechts bewegen
Als ik 70 rijd en trek de koppeling in, dan voel ik volgens mij de ketting aanlopen
Na het rijden =/- 10 min voelde ik aan de ketting en die was vrij warm..
Ik weet niet of het aan de ketting/tandwielen ligt want ik zie niks vreemds? Kent iemand deze verschijnselen?
Alvast bedankt!
(Raptor 700)
Wie herkent dit:
Als ik de quad vooruit of achteruit duw hoor ik taktaktaktak (de ketting denk ik). Het lijkt alsof iemand in slowmotion met een mitrailleur aan het schieten is.
Ik kan de ketting naar links en naar rechts bewegen
Als ik 70 rijd en trek de koppeling in, dan voel ik volgens mij de ketting aanlopen
Na het rijden =/- 10 min voelde ik aan de ketting en die was vrij warm..
Ik weet niet of het aan de ketting/tandwielen ligt want ik zie niks vreemds? Kent iemand deze verschijnselen?
Alvast bedankt!
(Raptor 700)
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee de speling klopt.JohnBeton schreef:misschien eens iets losser zetten.
Je mag ze gerust 3 cm omhoog en omlaag kunnen doen.
Als je de speling regelt moet je ook rekening houden met je gewicht, als je quad veert kan de ketting wat meer opspannen
Ik weet dat ze niet geheel zonder geluid lopen maar nu valt het echt op dat het echt veel geluid is. Met vooruit en achteruit duwen. Eerst was dat alleen met achteruit duwen eigenlijk.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadracer
- Berichten: 1405
- Lid geworden op: wo 05 sep, 2007 19:53
- Locatie: Aalst
bij mij was dit ook in het 'uitbollen' (op motor)
keb ze gewoon eens extra dik in het smeermiddel gezet & de kettingrol volgedspoten met vet(tmiddelste eh)
nu is het n pak beter,maar da vn u kan mss daarmee niet opgelost wordn
probeer eens zouk zo zeggen
keb ze gewoon eens extra dik in het smeermiddel gezet & de kettingrol volgedspoten met vet(tmiddelste eh)
nu is het n pak beter,maar da vn u kan mss daarmee niet opgelost wordn
probeer eens zouk zo zeggen
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
misschien tandwielen eens controleren,
je hebt overlaatst ook je achteras eens los gehad als ik mij niet vergis, zit deze nog goed vast? draai die anders eens wat vaster, het takken kan ook van je s komen.
grtz
je hebt overlaatst ook je achteras eens los gehad als ik mij niet vergis, zit deze nog goed vast? draai die anders eens wat vaster, het takken kan ook van je s komen.
grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
tandwiel en ketting weg
zou eens mijn kettingroller controleren
Hey,
Ik heb het gevonden. Aan het voortandwiel zijn toch 4 tandjes afgebroken. Ik ging alles checken en kwam toch tot de ondekking dat er een paar tandjes afgebroken waren. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
Ik heb een paar vraagjes.
Nu moet ik dus mijn voortandwiel (kleintje) ketting en achtertandwiel vervangen he? Ook de roller?
En
Dat achtertandwiel moet ik daarvoor mijn as eraf halen? Of alleen die bouten die erop zitten? Dan als ik het zo bekijk, moet ook de as eraf maar dat weet ik niet zeker.
Gr
Ik heb het gevonden. Aan het voortandwiel zijn toch 4 tandjes afgebroken. Ik ging alles checken en kwam toch tot de ondekking dat er een paar tandjes afgebroken waren. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
Ik heb een paar vraagjes.
Nu moet ik dus mijn voortandwiel (kleintje) ketting en achtertandwiel vervangen he? Ook de roller?
En
Dat achtertandwiel moet ik daarvoor mijn as eraf halen? Of alleen die bouten die erop zitten? Dan als ik het zo bekijk, moet ook de as eraf maar dat weet ik niet zeker.
Gr
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
het wiel en de hub aan de kant van de ketting eraf, vervolgens het tandwiel zelf eraf , over de as trekken en het nieuwe erop, terug alles vastzeten en klaar is kees
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadrunner
- Berichten: 782
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 19:16
- Locatie: veendam
- Contacteer:
kees als ik jou was zou ik even naar een garage of iemand die er verstand van heeft gaan weet je zeker dat het luktkees schreef:Hey,
Ik heb het gevonden. Aan het voortandwiel zijn toch 4 tandjes afgebroken. Ik ging alles checken en kwam toch tot de ondekking dat er een paar tandjes afgebroken waren. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
Ik heb een paar vraagjes.
Nu moet ik dus mijn voortandwiel (kleintje) ketting en achtertandwiel vervangen he? Ook de roller?
En
Dat achtertandwiel moet ik daarvoor mijn as eraf halen? Of alleen die bouten die erop zitten? Dan als ik het zo bekijk, moet ook de as eraf maar dat weet ik niet zeker.
Gr
misschien wil dozo je wel helpen?
als iemand iets van brommers/motoren/scooters zoekt pb maar!
Als Kees idd uit Rotterdam zou komen had ik even langs gereden.rappy 700 rijder schreef:kees als ik jou was zou ik even naar een garage of iemand die er verstand van heeft gaan weet je zeker dat het luktkees schreef:Hey,
Ik heb het gevonden. Aan het voortandwiel zijn toch 4 tandjes afgebroken. Ik ging alles checken en kwam toch tot de ondekking dat er een paar tandjes afgebroken waren. Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak.
Ik heb een paar vraagjes.
Nu moet ik dus mijn voortandwiel (kleintje) ketting en achtertandwiel vervangen he? Ook de roller?
En
Dat achtertandwiel moet ik daarvoor mijn as eraf halen? Of alleen die bouten die erop zitten? Dan als ik het zo bekijk, moet ook de as eraf maar dat weet ik niet zeker.
Gr
misschien wil dozo je wel helpen?
Kees, download de manual eens zoals ik je al eerder verteld heb.
je kan hem downloaden bij DQT.
het scheelt al de helft als je weet/ ziet wat je moet doen.
draai eerst je imbusbouten achterop je brug los.
draai je hub naar voren zodat je meer speling op je ketting krijgt en de ketting van het tandwiel kan halen.
draai de bouten los waarmee het tandwiel aan de houder zit.
je moet even kijken hoe maar je kan het tandwiel over de houder heen tillen door hem "door "te steken.
nu ligt het tandwiel aan de andere kant van de houder.
velg erafhalen en tandwiel erafhalen.
nieuwe tandwiel erop , velg erop en bovenstaande in omgekeerde volgorde uitvoeren.
zo je achtertandwiel is vervangen.
voor:
haal je kap los.
tik de slagplaat recht (metale plaat die om je bout gevouwen zit)
bouten verwijderen tandwiel verwijderen.
nieuwe erop plaat erop , moeren vast , plaat omtikken, kap terug monteren.
let op voor je voortandwiel staat een metalen beugeltje die "lastig"in de weg zit ... dit is de kettingbegeleider deze niet verwijderen.
als je ketting breekt zal hij door de geleider je blok uitgaan (als het goed is)
heb je de begeleider verwijderd... dan slaat je ketting waarschijnlijk een gat in je carter.
veel suc6 ...
Groetjes
Dozo
als het goed is kan je je achtertandwiel vervangen door het tandwiel van de houder te halen , je velg te verwijderen.
verder hoef je niets te verwijderen
Thnx voor je reactie! Ik begrijp alles behalve dit:
tik de slagplaat recht (metale plaat die om je bout gevouwen zit)
Slagplaat?
Haal jij nu slagplaat en die bescherming voor als je ketting breekt door elkaar of is dat niet hetzelfde?
Want dat plaatje voor de bescherming zit om je bouw gevouwen. Of zit de slagplaat aan het tandwiel zodat die nooit eraf kan schieten of..?
PS ik kom niet uit rotterdam.
Oja, er moet ook een nieuwe oring ketting op he? 70euro zag is is dat goedkoop? Want ik wil geen goedkope prul ik wil een orginele.
tik de slagplaat recht (metale plaat die om je bout gevouwen zit)
Slagplaat?
Haal jij nu slagplaat en die bescherming voor als je ketting breekt door elkaar of is dat niet hetzelfde?
Want dat plaatje voor de bescherming zit om je bouw gevouwen. Of zit de slagplaat aan het tandwiel zodat die nooit eraf kan schieten of..?
PS ik kom niet uit rotterdam.
Oja, er moet ook een nieuwe oring ketting op he? 70euro zag is is dat goedkoop? Want ik wil geen goedkope prul ik wil een orginele.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
de slagplaat zijn die plaatjes die vooraan en achteraan achter de moeren zitten.
vooraan is dat die grote die tegen de zijkant van je moer is geduwt deze krijg je makkellijk terug geplooit met een schroevendraaier achteraan zijn het plaatjes per twee moeren.
daar doe je juist hetzelfde daarna sla je ze zachtjes plat zodat je met de sleutel goed op je moer kan zetten.
als alles terug in elkaar staan sla je ze terug tegen de moeren en klaar is de kees.
grtz jelle
vooraan is dat die grote die tegen de zijkant van je moer is geduwt deze krijg je makkellijk terug geplooit met een schroevendraaier achteraan zijn het plaatjes per twee moeren.
daar doe je juist hetzelfde daarna sla je ze zachtjes plat zodat je met de sleutel goed op je moer kan zetten.
als alles terug in elkaar staan sla je ze terug tegen de moeren en klaar is de kees.
grtz jelle
raptor 660 power