welke mud banden raden jullie mij aan voor mijn grizzly 600

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
cobby
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1271
Lid geworden op: ma 16 apr, 2007 13:37
Locatie: ( Belgie )

Bericht door cobby »

Ik heb de banden in aktie gezien :shock:
Die dingen zijn formidabel , daar hebt ge nog grip mee in de pure blubber :spieren:
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
verrybert
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 35
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 17:50
Locatie: Antwerpen (omgeving)
Contacteer:

Bericht door verrybert »

Ik zit ook met dat probleem, er is eigenlijk geen enkele band die zowel stabiel rijd op de weg, en ook nog veel grip geeft in de modder... die 2 zijn ook niet echt combineerbaar. voor in de blubber moet je een groffe band hebben, en voor op de baan niet :(
tim1988
Quadrider
Quadrider
Berichten: 251
Lid geworden op: wo 25 jul, 2007 09:14
Locatie: Werchter
Contacteer:

Bericht door tim1988 »

Dat daveren ligt waarschijnlijk tog nog aan het balanceren of de uitlijning.
Let op!
Als je je voetuig uitlijnt met een andere bandenmaat dan zullen ook de uitlijnraporten niet overeen komen met standaard.
De banden moeten echt helemaal anders staan tegenover standaard.
Ik heb mijn patrol ook laten uitlijnen omdat ik van bandenmaat 31" naar 35" ben gegaan en dat uilijningsraport kwam geen zak overeen maa mijn wagen was wel 100% goed uitgelijnt.
Als je wilt zoek ik het wel tussen mijn papieren en post ik het eens.
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

Ik ben ook al aan het rond kijken welke banden ik zal steken als mijn originele dunlops zullen versleten zijn, en denk voor maxxis bighorn's te gaan, ik heb ook al gehoord dat de Innova Mudgears super zijn om te ploeteren, maar enorm veel vibratie geven on-road. Ik doe ook tamelijk wat on-road dus kan die vibi best missen. Qua maat denk ik in de originele maten te blijven omdat ik de motor & assen niet wil overbelasten. Als ik ooit misschien een clutchkit steek kan het zijn dat ik een maatje hoger ga.

De prijzen van de maxxis bighorn's zijn wel vrij hoog, maar naar het schijnt gaan ze dan ook weer super lang mee.
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
samvh
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 11 dec, 2007 07:40
Locatie: Lubbeek
Contacteer:

Bericht door samvh »

Stefke,
waar haal je zo een clutch kit ?

is er iemand die me eens deftig kan uitleggen wat het verschil is en wat er juist veranderd, voordelen ?

thx op voorhand

Sam
Driving the Yamaha Grizzly 700fi with EPS and OnCommand 4x4

Kenda Bear Claw
27x10x12
27x12x12
Quadrax Cargo & Seat
ESH racing USA : Power tip on order
Kolpin Rear Mirrors

WebSite : http://svhconsult.spaces.live.com/
Youtube : http://www.youtube.com/profile?user=Zwijnkonijn
Photo Site : http://zwijnkonijn.myphotoalbum.com
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Hij bedoelt zoiets als dit denk ik:
http://www.highlifter.com/product.php?pk=6748&pname=

Maar je zou 27" zonder problemen moeten kunnen laten draaien.
samvh
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 11 dec, 2007 07:40
Locatie: Lubbeek
Contacteer:

Bericht door samvh »

als ik dit dus lees en goed begrijp,
worden de verhoudingen in je versnellingsbak dus lager waardoor je welliswaar minder snel gaat maar wel een lagere gearing hebt dus niet meer vermogen maar wel meer soepelheid in de motor. zoiets als een lage gearing van een Jeep, maar dan minder extreem en permanent ?

amaai wa nen text :)
Driving the Yamaha Grizzly 700fi with EPS and OnCommand 4x4

Kenda Bear Claw
27x10x12
27x12x12
Quadrax Cargo & Seat
ESH racing USA : Power tip on order
Kolpin Rear Mirrors

WebSite : http://svhconsult.spaces.live.com/
Youtube : http://www.youtube.com/profile?user=Zwijnkonijn
Photo Site : http://zwijnkonijn.myphotoalbum.com
Gebruikersavatar
cyberdrone
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1022
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 20:59
Locatie: meldert

Bericht door cyberdrone »

samvh schreef:als ik dit dus lees en goed begrijp,
worden de verhoudingen in je versnellingsbak dus lager waardoor je welliswaar minder snel gaat maar wel een lagere gearing hebt dus niet meer vermogen maar wel meer soepelheid in de motor. zoiets als een lage gearing van een Jeep, maar dan minder extreem en permanent ?

amaai wa nen text :)
Zo ne specialist ben ik nu ook weer niet :? , maar op een amerikaanse website heb ik gelezen als je van die zware mud banden steekt en dan nog een grotere maat erbij, ze meestal aanraden om een clutchkit te steken om het koppel te verbeteren :duimhoog:

Hier is de link naar de site => http://www.nyrocatv.com/
"Dip me in chocolate and throw me to the lesbians"
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KQ 450 Efi 4x4, 25" Maxxis Ceros , 2.3 Superwinch, EPI Clutchkit, colpin handguards, AXP skidplates
samvh
Quadfanaat
Quadfanaat
Berichten: 50
Lid geworden op: di 11 dec, 2007 07:40
Locatie: Lubbeek
Contacteer:

nieuwe topic open

Bericht door samvh »

Omdat het hier eigenlijk over banden gaat heb ik er een nieuwe topig over geopend.
hopelijk meer info.

het interesseert me namelijk wel als ik de bedoeling van zo een kit goed begrepen heb :)

http://www.quadforumbenelux.com/viewtopic.php?t=22761
Driving the Yamaha Grizzly 700fi with EPS and OnCommand 4x4

Kenda Bear Claw
27x10x12
27x12x12
Quadrax Cargo & Seat
ESH racing USA : Power tip on order
Kolpin Rear Mirrors

WebSite : http://svhconsult.spaces.live.com/
Youtube : http://www.youtube.com/profile?user=Zwijnkonijn
Photo Site : http://zwijnkonijn.myphotoalbum.com
Plaats reactie