Gisteren reed ik een toerke met mijn banshee. Na een lang recht stuk goed doorgereden te hebben, reed ik terug ff op het gemak. Ik voelde mijn rechter voorwiel precies trillen. Nog even doorgereden toen ie toch hevig begon te trillen. Op het moment dat ik mij langs de kant wil zetten, schiet mijn ophanging los, ik vloog net niet over mijn quad, en belande met quad in de gracht...
Ik had de wielnaaf van het rechtervoorwiel vervangen (omdat deze was kromgetrokken) en ik had alles mooi terug geinstalleerd, maar zonder de borgpinnen erin te steken.de wielnaven zijn dmv kroonmoeren vasgedraaid aan de bovenste en onderste A-arm, ik dacht dat dez trillingsvrij waren en niet konden loskomen, waardoor ik die borgpinnen niet opnieuw erin had gestoken omdat deze volledig roest waren.
mijn vraag is nu, of alle bouten en moeren van het wielgedeelte best geborgd zijn, aangezien deze zomaar zijn losgetrild. Gelukkig reed ik nog maar 20 km per uur, net ervoor reed ik 120... als het dan was losgeschoten, dan zat ik nu niet dat bericht te typen denk ik
grzz
michel
kroonmoer ophanging altijd borgen?
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 129
- Lid geworden op: zo 16 dec, 2007 18:59
- Locatie: melle
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
tuurlijk ! , als der voorheen al een borgpen zat moet je die trug steke..
aléé een nieuwe dan wel.
aléé een nieuwe dan wel.
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...