Vooreerst mij effe voorstellen,ik ben één v/d intiatiefnemers van de aktie te merchtem.zelf ben ik endurorijder in hart en nieren.
Mijn dank gaat in eerste instantie al uit naar robby en alle andere quad rijders voor julie steun.
Spijtig genoeg is het in asse al 15 na 12,zie vervolg.
hierbij zien we weer eens wat een gegeven woord betekent in de politiek.
Geen quads meer op buurtwegen
ASSE - Quads en motoren mogen voortaan niet meer op buurtwegen in Asse. De maatregel hing al een tijdje in de lucht, maar de politieverordening werd pas deze week goedgekeurd op de gemeenteraad. Inbreuken kunnen worden gesanctioneerd met een administratieve boete tot 250euro. Het verbod geldt eveneens voor 4x4-terreinwagens. Onder een buurtweg wordt elke weg verstaan die niet werd ingericht voor algemeen voertuigverkeer. Enkel wie om beroepsredenen een quad of 4x4 gebruikt, zoals een landbouwer of krantenverkoper, mag nog op deze wegen. Raadslid Yoeri Vastersavendts (OpenVLD) vindt een volledig verbod te drastisch. Hij pleitte voor routes waar wel nog mag worden gereden, maar daar had de meerderheid geen oren naar. (rds) bron:
www.nieuwsblad.be
Hopelijk houdt de burgemeester van merchtem er zich wel aan.
wordt vervolgd ,wij het hier niet bij.Alle juridische mogelijkheden zullen uitgezogd worden om dit laten nietig te verklaren.
grtz,
stefaan