Gevaren voor beginners...?
Gevaren voor beginners...?
Als je een kenner zegt: Ik ben een leek op het vlak van quads. Maar ik zou graag de raptor 700 willen kopen. Dan krijg je vaak als antwoord: voor beginner is ie TE zwaar, ga maar een paar cc's lager.
Ik vraag me dan af:
Waarom nu een lichtere kopen en achter X aantal jaar een zwaardere, en waarom niet van in het begin een zwaardere?
Met welke gevaren kan je nueigenlijk als beginner in aanraking komen? Ge kunt de quad wel testen maar eenmaal je hem gekocht hebt en ge komt op de weg, wat kan er gebeuren? Kan me daar niet zoveel bij voorstellen. Iemand die me kan helpen?
Groetjes
Ik vraag me dan af:
Waarom nu een lichtere kopen en achter X aantal jaar een zwaardere, en waarom niet van in het begin een zwaardere?
Met welke gevaren kan je nueigenlijk als beginner in aanraking komen? Ge kunt de quad wel testen maar eenmaal je hem gekocht hebt en ge komt op de weg, wat kan er gebeuren? Kan me daar niet zoveel bij voorstellen. Iemand die me kan helpen?
Groetjes
het ligt aan jouw rijgedrag
hij is idd wel zwaar voor een beginner maar je hebt een vriendin en je wil op straat rijden dus dan ben je toch al 18+ hebt wss een auto
en dus kun je je gas wss de eerste tijd wel wat inhouden en daarom moet het wel lukken
ontdek hem gewoon door rustig te rijden en niet de wilde joyrider uit te hangen en dan komt het wel in orde
hij is idd wel zwaar voor een beginner maar je hebt een vriendin en je wil op straat rijden dus dan ben je toch al 18+ hebt wss een auto
en dus kun je je gas wss de eerste tijd wel wat inhouden en daarom moet het wel lukken
ontdek hem gewoon door rustig te rijden en niet de wilde joyrider uit te hangen en dan komt het wel in orde
ATV-FReaK schreef:het ligt aan jouw rijgedrag
hij is idd wel zwaar voor een beginner maar je hebt een vriendin en je wil op straat rijden dus dan ben je toch al 18+ hebt wss een auto
en dus kun je je gas wss de eerste tijd wel wat inhouden en daarom moet het wel lukken
ontdek hem gewoon door rustig te rijden en niet de wilde joyrider uit te hangen en dan komt het wel in orde
Ik ben 23 en heb idd een auto.
Okee, maar ik zal bijvoorbeeld niet van mijn quad liggen alsk een bocht neem? of moet ik dan echt meeleunen in de richting van de bochten ofzo
Greetz
dat ligt aan je snelheid volle gas door de bocht gaat het waarschijnlijk mis en dat is geen pretje die 180 kilo op je als je rustig rijdt is het allemaal geen probleem je kan met je lichaam naar de bochten toe leunen maar dat moet je leren voelen als het nodig is bij lage snelheid is het niet nodig dat leer je allemaal wel voelen zo een dingen moet je zelf ondervinden
idd.
niet meteen menen dat je hem de baas bent en vol het gas maar open gooien.
nee rijd liever gewoon eerste week(en) rustig en trek hem soms een wat door en voel zelf hoe stabiel hij rijdt.
probeer ook wat bochten voordat je lekker volgas de baan op gaat en je ligt bij de eerste bocht al meteen bij iemand in de tuin.
opzich zou het wel kunnen. maar zorg dan dat je het rustig aan doet.
niet meteen menen dat je hem de baas bent en vol het gas maar open gooien.
nee rijd liever gewoon eerste week(en) rustig en trek hem soms een wat door en voel zelf hoe stabiel hij rijdt.
probeer ook wat bochten voordat je lekker volgas de baan op gaat en je ligt bij de eerste bocht al meteen bij iemand in de tuin.
opzich zou het wel kunnen. maar zorg dan dat je het rustig aan doet.
Dat ben ik dus ook van plan.
Sinds ik 6 ben is een quad een droom, nu werk ik en ben ik 23.
Ik ga denk ik ook rechtstreeks een 660 of 700 kopen.
Ik ben beheerst genoeg om zeer rustig te beginnen; ik kan immers nog niet eens schakelen.
Wat ik me nu afvraag: stel dat ik een nieuwe 700 koop en zo rustig wil beginnen rijden (eventueel met begrenzer op de gas), verneuk je je quad dan niet een beetje? Je leest hier immers veel over het 'inrijden' van een nieuwe quad.
Sinds ik 6 ben is een quad een droom, nu werk ik en ben ik 23.
Ik ga denk ik ook rechtstreeks een 660 of 700 kopen.
Ik ben beheerst genoeg om zeer rustig te beginnen; ik kan immers nog niet eens schakelen.
Wat ik me nu afvraag: stel dat ik een nieuwe 700 koop en zo rustig wil beginnen rijden (eventueel met begrenzer op de gas), verneuk je je quad dan niet een beetje? Je leest hier immers veel over het 'inrijden' van een nieuwe quad.
bij het inrijden moet je volgens het boekje rustig aan doen!, maar ik heb dat nooit gedaan en nooit echte problemen mee gehad.
Ik zou als ik jou was sowieso het gas terugdraaien en gewoon rustig aan doen, een raptor 700 is echt wel snel !
Heb je al veel motor gereden?, want dan moet je helemaal rustig aan doen! omdat een quad zo anders reageert!
Goed van je dat je eerst ff het forum heb nagezocht , daar kunnen sommigen nog wat van leren!
Ik zou als ik jou was sowieso het gas terugdraaien en gewoon rustig aan doen, een raptor 700 is echt wel snel !
Heb je al veel motor gereden?, want dan moet je helemaal rustig aan doen! omdat een quad zo anders reageert!
Goed van je dat je eerst ff het forum heb nagezocht , daar kunnen sommigen nog wat van leren!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Easy Quadrider
- Berichten: 158
- Lid geworden op: di 27 jun, 2006 22:18
- Locatie: Regio Mechelen
Mijn eerste quad is een renegade 800
Je moet inderdaad je in het begin inhouden en de quad goed leren kennen en dat is van toepassing op verschillende dingen zoals bochten nemen, hoeveel gas je mag geven in bochten, remmen en de remafstand, noodstop, etc en dit op de baan en offroad want dat id een aanzienlijk verschil.
De kunst is inderdaad rustig beginnen en de machine niet volledig open draaien en ook als je in groep rijdt je eigen tempo rijden en niet boven je kunnen gaan rijden.
Ik ben nog steeds aan het leren en maar af en toe benut ik alle power van mijn quad maar langzaam aan komt het wel.
Castelli
Je moet inderdaad je in het begin inhouden en de quad goed leren kennen en dat is van toepassing op verschillende dingen zoals bochten nemen, hoeveel gas je mag geven in bochten, remmen en de remafstand, noodstop, etc en dit op de baan en offroad want dat id een aanzienlijk verschil.
De kunst is inderdaad rustig beginnen en de machine niet volledig open draaien en ook als je in groep rijdt je eigen tempo rijden en niet boven je kunnen gaan rijden.
Ik ben nog steeds aan het leren en maar af en toe benut ik alle power van mijn quad maar langzaam aan komt het wel.
Castelli
of je een auto hebt of niet, dat maakt niets uit hoor
ik heb er geen en ik rijd met een quad alsof het niets is, mijn zus daarintegen is 25 en die heeft al van haar 18 een auto, maar ze kan er helemaal niet mee rijden. dat ligt aan uzelf, of je genoeg durf hebt om ermee te rijden.
voor de rest, je begint ook niet meer een R1 als je een moto koopt he je bent beter dat je met een niet al te zware begint. je mag toch maar max 90 of 100 op sommige banen, op de meeste mag je hoogstens 70... en als je hem dan sneller wil laten optrekken dan doe je wat kosten aan de tandwielen ofzo of aan de motor.
het prijsverschil tussen een raptor 350 en een 700 is ongeveer 2000€ dus je kan tot dat bedrag je motor opvoeren en u tandwielen veranderen.
ik bekijk het toch zo... voor u eigen veiligheid denk ik da je beter met iets lichters begint... en als je daar echt 200% goed mee kan rijden dan kan je overstappen op iets zwaarder. tenzij je genoeg feeling en rijtalent hebt uiteraard.
ik heb er geen en ik rijd met een quad alsof het niets is, mijn zus daarintegen is 25 en die heeft al van haar 18 een auto, maar ze kan er helemaal niet mee rijden. dat ligt aan uzelf, of je genoeg durf hebt om ermee te rijden.
voor de rest, je begint ook niet meer een R1 als je een moto koopt he je bent beter dat je met een niet al te zware begint. je mag toch maar max 90 of 100 op sommige banen, op de meeste mag je hoogstens 70... en als je hem dan sneller wil laten optrekken dan doe je wat kosten aan de tandwielen ofzo of aan de motor.
het prijsverschil tussen een raptor 350 en een 700 is ongeveer 2000€ dus je kan tot dat bedrag je motor opvoeren en u tandwielen veranderen.
ik bekijk het toch zo... voor u eigen veiligheid denk ik da je beter met iets lichters begint... en als je daar echt 200% goed mee kan rijden dan kan je overstappen op iets zwaarder. tenzij je genoeg feeling en rijtalent hebt uiteraard.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 19
- Lid geworden op: vr 21 dec, 2007 19:01
- Locatie: torhout (west-vlaanderen)
gevaren voor beginners
hallo,
ik ben van hetzelvde gedacht als jij,wat ik daarmee wil bedoelen is dat ik ook de raptor 700 heb gekocht als eerste quad,maar ook eerst geinformeerd heb hier op het forum.ik wilde direct een zeer goede en degelijke quad en heb het mij nog geen seconde beklaagd.je moet hem gewoon leren kennen en in het begin op je eigen ritme rijden,niet anderen proberen na te doen want daar komen dan zeker ongelukken.heb hem nu zo'n 5 maanden en is een plezier om mee te rijden?als je iets koopt,doe het met verstand en doe het rustig aan zoals ze ook hier allemaal zeggen.veel succes met je zoektocht
mvg rappie
ik ben van hetzelvde gedacht als jij,wat ik daarmee wil bedoelen is dat ik ook de raptor 700 heb gekocht als eerste quad,maar ook eerst geinformeerd heb hier op het forum.ik wilde direct een zeer goede en degelijke quad en heb het mij nog geen seconde beklaagd.je moet hem gewoon leren kennen en in het begin op je eigen ritme rijden,niet anderen proberen na te doen want daar komen dan zeker ongelukken.heb hem nu zo'n 5 maanden en is een plezier om mee te rijden?als je iets koopt,doe het met verstand en doe het rustig aan zoals ze ook hier allemaal zeggen.veel succes met je zoektocht
mvg rappie