yamaha raptor 660RR

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
rikky

yamaha raptor 660RR

Bericht door rikky »

Hallo allemaal,

Ik volg jullie forum al een tijdje en ik moet de moderators een proficiat toewensen met de mooie site en het verzorgde forum.

Nu even iets over mezelf, ik ben zopas de trotse eigenaar geworden van een Yamaha raptor, zwart,rood bwj. 2003, dus een nieuwe.
Mijn eerste quad was een suzuki 500 cc full cross, niet gehomologeerd.
Dus ik heb er weinig plezier aan gehad, en weinig ervaring met op de baan rijden.

Nu de vraag: Geven jullie wat tips om met zo een raptor op de baan te rijden?
rikky

raptor

Bericht door rikky »

Nog 1 ding misschien:

Het hoeven natuurlijk niet allemaal tips te zijn om op de baan te rijden, ik weet ook wel dat je natuurlijk de wegcode, enz moet volgen.

Wat ik wil zeggen is: gewoon algemene info ivm het rijden met een raptor.
Eventueel tips over onderhoud, accesoires die nuttig zijn, baanbanden of niet?, ...

Ik wil het allemaal weten.

Greetz,
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Als je veel op de baan rijdt is een set baanbanden wel handig. Anders verslijten je banden die erop liggen als sneeuw voor de zon. Met baanbanden kun je gerust een tand groter tandwiel vooraan steken. Zal aangenamer rijden en nog iets vlugger.

Kettingbeschermplaat en nerfbars zou ik er ook wel opzetten. Voor de rest zit je wel goed zou ik zeggen.

Een paar handbeschermers zijn ook niet slecht, ziet er goed uit, kost niet zo veel en als je eens op je een ongevalletje hebt bieden ze de handen toch wat bescherming.

In de Supra Bazar hebben ze trouwens mooie kleine verstralers om extra op je quad te zetten. Ziet er goed uit en geven echt veel licht volgens dat ze klein zijn, kosten 29 € geloof ik.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
rikky

Bericht door rikky »

Alvast bedankt voor de snele reactie, met deze info ben ik al even zoet.
Ik had ook al gedacht aan die nerfbars, de rest vind ik zeker geen slechte suggesties.

Beschermhoezen voor over je vering is dat iets?
Of is dit enkel voor de show?
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Beschermhoezen zijn zeker niet slecht. Houden modder en vuil tegen zodat je minder kuiswerk hebt. Kost maar een 25 €, die heb je zo terug als je je quad verkoopt want die ziet er weer wat beter uit.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Van waar ben je Rikky ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
rikky

Bericht door rikky »

Ik woon in Lier, kun je mij eventueel ook wat info doorsturen om lid te worden van jullie club?

Dan kan ik is een tochtje meerijden.

Greetz,

Erik
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Rikky, alle info staat op de site, als je nog meer info nodig hebt laat je maar iets weten.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Heb nog 1 tipje voor je, de Raptor is nogal "tippy" dat wil zeggen dat ie helt in de bochten of snel kiept (heb je zowieso al met een quad om wille van de starre as) dus ik zou ook aanraden hem wat breder te maken. (spoorverbreders, evt voorbanden omdraaien, als je veel geld hebt A-armen en achteras)

Verder inderdaad goede bandenkeuze maken, mijn Shredders zie ik elke dag weer slijten op de baan.....(ik rij ze dus echt gewoon op, nu al bijna geen profiel meer, glijdt wel beter door de bochten vooral als je ze hard oppompt! Alleen bij regen....dan lig ik constant te driften in bochten. Gaaf, maar wel gevaarlijk)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Heb recent veel goede reacaties gelezen op de Kenda Klaw (K533 en K532), 6 ply band dus weinig kans op lek rijden, en zeer hard rubber, verslijt bijna niet. Kenda staat wel bekend voor hun lang meegaand rubber. Kenda Bear Claw gaat ook lang mee. Deze banden werden speciaal voor de Baja rally raids ontwikkeld.
En de prijs is goed te doen, vergeleken bij Maxxis +/- 70 € + btw
http://www.kendausa.com/atv/sport.cfm?p=05
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Freewheel

re

Bericht door Freewheel »

gewoon op het goeie vak gaan staan en gasse opentrekken
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

Hallo, hoe bevalt die raptor ???
Gebruikersavatar
zion
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 117
Lid geworden op: wo 14 jan, 2004 15:04
Locatie: limburg/ lummen

Bericht door zion »

ik zelf rij ook met een raptor 660 op de baan al een maand of zo ik gebruik die aleen maar daar voor ( ik zie die veel te graag om er mee in de modder te gaan rijden ) ik moet zeggen ik heb er baanbanden op laten leggen ,nurfbars,hoesbescherming vering, pinker set ,snelheidsmeter .
En hij is voor de rest zo uit de winkel , van het kantelen in de bocht heb ik ook nog geen last gehad ik denk natuurlijk ook dat het licht aan de rijstijl he ik let wat op in de bocht en dan gaat het heel goed , in de verdere toekomst ga ik hem wel wat laten verbreden maar nu rustig aan eerst wat leren kennen , ik ben er heel blij me en hij rijd supper :twisted:

dus rikky ik denk dat je voor de rest goed zit heb je ook een foto ?? ik ben ook nog aan het zien om die van mij bij de foto's te zetten hier op het forum :!:
in de toekomst .....
Rikkyraptor

Bericht door Rikkyraptor »

Yo gasten,

De raptor bevalt me inderdaad, al moet ik eerlijk toegeven dat ik er nog niet zo veel mee gereden heb.
Hij is nog nieuw en ik wil hem nog wat sparen voor als het beter weer wordt.

Ik heb er ondertussen bij Marco al wel een snelheidsmeter, nerfbars, spoorverbreders, pinkers, stofhoezen laten opzetten.
Ik moet zeggen het resultaat mag er zijn.

Hij rijdt wel anders met die spoorverbreders moet ik zeggen, maar ik vind het beter zo.
Die KM-teller is ook wel handig want je rijdt snel te rap als je niet oplet.

Misschien nog 1 ding: Met de originele banden op de baan is toch niet alles, als je 70 km/uur rijdt krijgt hij serieuze jimmy.
Maar ik denk dat dit met een setje baanbanden opgelost moet zijn.

Ik zal er is een paar foto's van maken en ze hier posten.

Greetz,
michelk

Bericht door michelk »

hoe hard kan z'n standaart raptor op top snelheid ben daar wel benieuwt naar

gr michel
Plaats reactie