ik heb nu dus mijn quad bij iemand staan die hem afsteldt. maar toen we daar stonden wou hij niet meer in zijn nutraal ( geen schakelen / starten niks meer ) ( wel 1 ophoog en dan weer omlaag )
kan het door de olie komen? heb wd 40/10 ? kan dat?
want als mij dit op school gebeurd ben ik de klos of voor een stoplicht.
dus enige oplossigen ?
PS: ik weet niet in welke versnelling hij stond, maar als ik hem omlaag wou schakelen ging dat niet meer, omhoog wel. dus heb ik gekeken wanneer ik heel langzaam omhoog ga dat het lampje brand maar dat doet ie niet :S ook geen klik ofzo. )
Als je de koppeling inknijpt terwijl de motor stilstaat, zou je hem toch zo zonder problemen moeten kunnen starten? Bij mij heb ik dat lastig schakelen ook, maar zodra ik de motor stil zet krijg ik hem altijd zonder probleem direct in de neutraal. Als je dit niet lukt, misschien eens proberen (bij stilstaande motor) de quad wat in beweging te (laten) duwen en tegelijk in de neutraal schakelen. Als dit ook niet lukt, zou ik toch eens naar (om te beginnen) je schakelwals kijken.
Die 10W40 wat ik denk dat je gebruikt, dat lijkt me het probleem niet. Volgens Yamaha zou je er 20W40 in moeten kiepen, maar jouw 10 betekent alleen maar dat de dikte van de olie minder (vloeibaarder) is bij lage temperaturen.
Succes ermee!
Jarcos schreef:Als je de koppeling inknijpt terwijl de motor stilstaat, zou je hem toch zo zonder problemen moeten kunnen starten? Bij mij heb ik dat lastig schakelen ook, maar zodra ik de motor stil zet krijg ik hem altijd zonder probleem direct in de neutraal. Als je dit niet lukt, misschien eens proberen (bij stilstaande motor) de quad wat in beweging te (laten) duwen en tegelijk in de neutraal schakelen. Als dit ook niet lukt, zou ik toch eens naar (om te beginnen) je schakelwals kijken.
Die 10W40 wat ik denk dat je gebruikt, dat lijkt me het probleem niet. Volgens Yamaha zou je er 20W40 in moeten kiepen, maar jouw 10 betekent alleen maar dat de dikte van de olie minder (vloeibaarder) is bij lage temperaturen.
Succes ermee!
Bij mij juist hetzelfde probleem Als hij niet draait, dan gaat hij zonder problemen in neutraal. Maar zodra hij goed warm is, gaat hij echt zeer moeilijk nog in neutraal. Zet ik de motor dan af, dan schakeld hij onmiddelijk in neutraal.
MVG,
Raptor350
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
raptor350 schreef:
Bij mij juist hetzelfde probleem Als hij niet draait, dan gaat hij zonder problemen in neutraal. Maar zodra hij goed warm is, gaat hij echt zeer moeilijk nog in neutraal. Zet ik de motor dan af, dan schakeld hij onmiddelijk in neutraal.
MVG,
Raptor350
Dit deed hij bij mij dus helemaal niet meer...
ook niet met aan duwen en terug schakelen.
( laat staan ik sta bij een stoplicht in zijn 2 en schakelt niet naar de 1... dan kan je niet gewoon gaan rijden he?.. )
is toch iet ernsstig aan de hand in jouw blokje hoor... enkele keren ferm mis geschakeld... tandje gebroken en dat zit nu ergens vast,of een vorkje krom...
greetz
ja hij is wel weer terug gekomen in zijn vrij ( weet niet hoe hij het gedaan heeft ) maar miss omdat de motor toen weer koud was.
naja als ik wist hoe het moest haalde ik het blok zelf wel uit elkaar om te kijken. maar als hier iets miss gaat is me dat te duur... ( is iets anders dan een mina blokje. )
maar het kan dus zijn dat er een ''defect'' in zit om het maar zo te noemen
ik kon maandag toen ik naar huis reed en op de oprit stil zette gewoon wel in zijn nutraal zette. ( zonder problemen )