Ja IK persoonlijk zou geen 5 minuten twijfelen IK zou zeker voor de 350 gaan.
Zoals ATV-freak zegt beginnen met een 350 en dan kan je later nog zien wat je uiteindelijk wilt.
Ik heb persoonlijk ook altijd een voorkeur gehad voor sportquads maar na een tijdje te rijden denk ik toch van naar een utility over te stappen.
Dus ik heb maar 1 raad ga eens naar een quadverdeler waar ze meerdere modellen hebben en neem daar gerust de tijd om eens naar de modellen te kijken en vraag achter een testrit.
Misschien dat je JOUW ideale quad ergens totaal anders in vind.
blaster 200 als 1e quad
- raptor350
- Quadracer
al
Blaster is zeker en vast goed voor eerste quad.
Ik heb een raptor350 ik cross elke woensdag en zondag met wat vrienden ( die ook quads hebben natuurlijk ... ) 1persoon heeft een blaster 200 met fmf uitlaat. En ik moet zeggen dat het zalig is om met zo'n blaster te rijden ! Trekken echt heerlijk op in de powerband.
Wat nadelen van de blaster: het is 2takt en drinkt dus wel merkbaar meer dan de raptor350. ik kan dit zeer goed vergelijken want ze hebben beide een tank van 9liter! Benzine staat ook zeer duur tegenwoordig Blaster klinkt ook zeer rap! Het heeft zeer korte assen... das wel soms gevaarlijk
Dan het allerbelangrijkste, de achterruit , die is echt wel onmisbaar op een quad... Ja voor de competitie niet nee, maar ik veronderstel dat jij niet competitie rijd, dus enkel voor de fun.
Altijd zo afstappen en duwen is echt ambetant
Kortom, kan je een blaster kopen voor een goede prijs, DOE HET GEWOON! ( ik beloof je dat je er geen spijt van zal krijgen ) Koopt wel één jonger dan 2003, want die ouder dan 2003 ( het oude model dus ) zijn echt lelijke blaster en schijfremmen voorraan zijn zeker handig!
ps: ben zelf ook ZEER tevreden over men raptor en ik cross alleen maar, dus geen straat, dus als je toch geld genoeg hebt, kan je ook gaan voor de raptor
Ik heb een raptor350 ik cross elke woensdag en zondag met wat vrienden ( die ook quads hebben natuurlijk ... ) 1persoon heeft een blaster 200 met fmf uitlaat. En ik moet zeggen dat het zalig is om met zo'n blaster te rijden ! Trekken echt heerlijk op in de powerband.
Wat nadelen van de blaster: het is 2takt en drinkt dus wel merkbaar meer dan de raptor350. ik kan dit zeer goed vergelijken want ze hebben beide een tank van 9liter! Benzine staat ook zeer duur tegenwoordig Blaster klinkt ook zeer rap! Het heeft zeer korte assen... das wel soms gevaarlijk
Dan het allerbelangrijkste, de achterruit , die is echt wel onmisbaar op een quad... Ja voor de competitie niet nee, maar ik veronderstel dat jij niet competitie rijd, dus enkel voor de fun.
Altijd zo afstappen en duwen is echt ambetant
Kortom, kan je een blaster kopen voor een goede prijs, DOE HET GEWOON! ( ik beloof je dat je er geen spijt van zal krijgen ) Koopt wel één jonger dan 2003, want die ouder dan 2003 ( het oude model dus ) zijn echt lelijke blaster en schijfremmen voorraan zijn zeker handig!
ps: ben zelf ook ZEER tevreden over men raptor en ik cross alleen maar, dus geen straat, dus als je toch geld genoeg hebt, kan je ook gaan voor de raptor
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
- raptor350
- Quadracer
daar heb je idd een punt! Ik dacht dat ie 16jaar was ofzo ...Fre* schreef:de man is 30jaar en kan dus naar mijn mening beter met een 350 beginnen dan met een blaster.. blaster is toch eerder een kinderquad, niet?
350 of een ltz of kawasaki of honda
maar voor een man van 30j is een blaster iets te klein denk ik
Zou ik ook idd voor een ltz400 gaan fzo, is wel natuurlijk flinke hap uit je budget
Owner van yamaha raptor350