Begrenzer CDI Aeon?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Begrenzer CDI Aeon?

Bericht door Paul Snip »

Weet iemand toevallig of er bij Aeon een toeren begrenzer in de CDI zit? De quad van mijn vriendin, een AMS (Aeon) met een 180 cc Aeon blok begint bij 65 km per uur in te houden. Net of de ontsteking zo nu en dan wegvalt.

Het blok is identiek aan dat van een Aeon Cobra 180 cc. Deze deed hetzelfde. Het zou ook best kunnen want de officiele topsnelheid ligt zo rond de 65. Ik heb het bij die Aeon opgelost door de schroef van het duimgas iets verder in te draaien. Hij haalde dan net die 65 niet meer.

Ik ben benieuwd of deze begrenzer uitgeschakeld kan worden. Of zijn er misschien (universele) niet begrensde CDI units te koop? Voor scooters bestaat zoiets heb ik al op internet gezien.
Dcsvhn
Quadfanaat
Quadfanaat
Contacteer:

Bericht door Dcsvhn »

hallo,

ik heb wel een andere cdi op internet gevonden maar daar staat bij alleen voor aeon cobra 220, maar misschien past hij ook wel op die van u.
http://www.quadonderdelen.nl en dan naar technisch gaan --> dynojet/cdi
De Cross Site Van Het Noorden
Kijk eens op: www.dcsvhn.com

Yamaha Blaster
- van hasselt uitlaat
- spoorverbreders achter
- +2 A-armen
- voor stallenremleiding
- andere schokbrekers rondom
- veerhoezen
- open luchtfilter
- handkappen
- nerfbars
- h-bombsquadbumper
- killswitch
- EML stuur
- DMP stickerset + zadelhoes
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Bedankt voor je antwoord! Als de pinbezetting maar bekend is, dan moet het altijd lukken. Ik vind hem nog wel wat prijzig voor een gokje. Ik zal eens kijken of de stekkers toevallig overeen komen met de Aeon van mijn vriendin.

Er zijn ook universele cdi kastjes. Deze heb ik al gevonden op een Engelse site. Misschien dat zoiets ook in Nederland verkrijgbaar is.

Edit: Ik heb net ff gekeken. En idd heeft de quad van mijn vriendin een identiek kastje. Misschien toch maar eens investeren dan.
Plaats reactie