Tuning Bashan 200cc
Tuning Bashan 200cc
Hallo,
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Bashan 200cc en wou graag wat extra vermogen.
Ik wil graag klein beginnen en misschien later meer aanpassingen doen.
Voorlopig.
Tandwiel voor
Tandwiel achter
Sproeier.
Luchtfilter
Scooterbanden voor
Ik kan voor tandwielen 14, 16 of 17 kopen en achter is alleen 39 leverbaar.
Nu zit er 15 en 45 standard op.
Ik zou graag meer trekkracht willen en een hogere top.
Ik vind trekkracht wel belangrijker als een hogere top maar beide is natuurlijk mooi meegenomen
Is het zo als ik voor een kleinere tandwiel zet dat de trekkracht omhoog gaat?
En achter kleiner een hogere top ?
En welke sproeier zou er eigenlijk in mogen?
Ik lees dat er origineel 89 of 95 in zit en dat hij met 105 beter zou lopen.
Iemand ervaring mee?
En ik zag op ebay ook een CDI te koop voor slecht enkele tientjes.
ongeveer 30 euro.
Ik weet het merk er niet van maar ik weet dat het bij een scooter wel veel beter was.
Iemand wel eens een andere CDI erop gelegt ?
Iemand fotos van velgen met scooterbanden in de maat 130/70/10 en 165/70/10 ?
Alvast bedankt
Gr, Tomas
Ik ben sinds deze week in het bezit van een Bashan 200cc en wou graag wat extra vermogen.
Ik wil graag klein beginnen en misschien later meer aanpassingen doen.
Voorlopig.
Tandwiel voor
Tandwiel achter
Sproeier.
Luchtfilter
Scooterbanden voor
Ik kan voor tandwielen 14, 16 of 17 kopen en achter is alleen 39 leverbaar.
Nu zit er 15 en 45 standard op.
Ik zou graag meer trekkracht willen en een hogere top.
Ik vind trekkracht wel belangrijker als een hogere top maar beide is natuurlijk mooi meegenomen
Is het zo als ik voor een kleinere tandwiel zet dat de trekkracht omhoog gaat?
En achter kleiner een hogere top ?
En welke sproeier zou er eigenlijk in mogen?
Ik lees dat er origineel 89 of 95 in zit en dat hij met 105 beter zou lopen.
Iemand ervaring mee?
En ik zag op ebay ook een CDI te koop voor slecht enkele tientjes.
ongeveer 30 euro.
Ik weet het merk er niet van maar ik weet dat het bij een scooter wel veel beter was.
Iemand wel eens een andere CDI erop gelegt ?
Iemand fotos van velgen met scooterbanden in de maat 130/70/10 en 165/70/10 ?
Alvast bedankt
Gr, Tomas
Ontdek de zoekfunctie...
Hallo,
Ik heb sinds kort ook een bashan 200cc, Ik ben ook wat aan het kijken om hem op te drijven, ik heb nu een tandwiel besteld in duitsland van 17 tanden en heb dit weekend een complete uitlaatlijn van HGS gekocht van een crosmotor 250cc. De buis die naar de cilinder gaat is ongeveer hetzelfde maar wel een heel stuk dikker! (hopelijk = meer vermogen) Ik ga die nu volledig aanpassen en dan ook een grotere sproeier steken + luchtfilter. ik hou u op de hoogte!
Ik heb sinds kort ook een bashan 200cc, Ik ben ook wat aan het kijken om hem op te drijven, ik heb nu een tandwiel besteld in duitsland van 17 tanden en heb dit weekend een complete uitlaatlijn van HGS gekocht van een crosmotor 250cc. De buis die naar de cilinder gaat is ongeveer hetzelfde maar wel een heel stuk dikker! (hopelijk = meer vermogen) Ik ga die nu volledig aanpassen en dan ook een grotere sproeier steken + luchtfilter. ik hou u op de hoogte!
Ik kan je héél snel uit je droom helpen, helaas.
Meer trekkracht, én een hogere top gaan nooit samen, zonder serieuze aanpassing van de motor.
Je zal dus voor één van de 2 moeten kiezen. En ndan nog, je hebt een 200cc 4-takt motor, hier kan je niet veel van verwachten. En omdat dit niet een bekend merk is, ga je aan tunig al helemaal niet veel vinden. een CDI voor 30 euro, dat kan niet veel zijn, écht niet. een fatsoenlijke CDI kost al snel 't tien-dubbele van dat...
Wil je hogere top bereiken door andere tandwielen, dit gaat waarschijnlijk niet lukken omdat het vermogen van deze motor dit niet toelaat. hij gaat in de hoogste versnelling de kracht niet meer hebben om je snelheid nog wat op te krikken.
Als je het beperkte vermogen en topsnelheid nu al moe bent, doe 'm weg, en houd die extra uitgaven even bij, en spaar voor een andere quad.
En had je de zoekfunctie gebruikt, zoals Ralph zei, was je ook al bij dit topic uitgekomen :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ing+bashan
@Andyc : Je hebt een uitlaat gekocht van een ander type motor, en je verwacht dat hij daar beter mee gaat werken, omdat de buis dikker is ?
Een uitlaat wordt ontworpen en gemaakt voor én bepaald type motor, met een bepaalde cilinderinhoud. Ga je dit toch op een andere motor aansluiten, ga je zelfs minder vermogen krijgen, in plaats van meer. Zeker omdat je de uitlaat van een 250 op een 200 wil gaan zetten. Ik denk dat je teleurgesteld gaat zijn over het resultaat.
Erwin
Meer trekkracht, én een hogere top gaan nooit samen, zonder serieuze aanpassing van de motor.
Je zal dus voor één van de 2 moeten kiezen. En ndan nog, je hebt een 200cc 4-takt motor, hier kan je niet veel van verwachten. En omdat dit niet een bekend merk is, ga je aan tunig al helemaal niet veel vinden. een CDI voor 30 euro, dat kan niet veel zijn, écht niet. een fatsoenlijke CDI kost al snel 't tien-dubbele van dat...
Wil je hogere top bereiken door andere tandwielen, dit gaat waarschijnlijk niet lukken omdat het vermogen van deze motor dit niet toelaat. hij gaat in de hoogste versnelling de kracht niet meer hebben om je snelheid nog wat op te krikken.
Als je het beperkte vermogen en topsnelheid nu al moe bent, doe 'm weg, en houd die extra uitgaven even bij, en spaar voor een andere quad.
En had je de zoekfunctie gebruikt, zoals Ralph zei, was je ook al bij dit topic uitgekomen :
http://www.quadforumbenelux.com/viewtop ... ing+bashan
@Andyc : Je hebt een uitlaat gekocht van een ander type motor, en je verwacht dat hij daar beter mee gaat werken, omdat de buis dikker is ?
Een uitlaat wordt ontworpen en gemaakt voor én bepaald type motor, met een bepaalde cilinderinhoud. Ga je dit toch op een andere motor aansluiten, ga je zelfs minder vermogen krijgen, in plaats van meer. Zeker omdat je de uitlaat van een 250 op een 200 wil gaan zetten. Ik denk dat je teleurgesteld gaat zijn over het resultaat.
Erwin
heb zelf ook een bashan,is het niet beter om de weg gedrag te verbeteren
dan je druk te maken over een beetje meer vermogen
je kan een heleboel veranderingen maken om dit te verbeteren
probeer ook eens deze site http://www.alg-moto.nl/
ze zitten in zwolle [hele aardige mensen die je wel willen helpen met de onderdelen]
als je meer vragen hebt hoor ik het wel
dan je druk te maken over een beetje meer vermogen
je kan een heleboel veranderingen maken om dit te verbeteren
probeer ook eens deze site http://www.alg-moto.nl/
ze zitten in zwolle [hele aardige mensen die je wel willen helpen met de onderdelen]
als je meer vragen hebt hoor ik het wel
Wat kan je allemaal doen om zijn weggedrag te verbeteren? ik heb al gelezen bij paul snip dat hij de boven a-armen 1 cm korter maakt, maar ik vind dit nogal drastisch om bij mijn nieuwe quad al te schijven en te lassen! ik ben nu aan het kijken om verlagingsblokjes te maken om hem iets lager te zetten en zo het weggedrag te verbeteren! Heb jij nog voorstellen?
ik heb het zelfde gedaan als PAUL SNIP het is een drastiche oplossing,maar werkt erg goed
je veranderd de naspoor er mee
ook moet je de fuseekogels vernieuwen voor die van een auto[betere kwalitijd]
de originele banden weggooien,vernieuwen door wegbanden en ze balanseren
jij wil hem verlagen door verlagings blokjes,is dat alleen voor of ook achter
anders hangt de quad straks helemaal voor over
je veranderd de naspoor er mee
ook moet je de fuseekogels vernieuwen voor die van een auto[betere kwalitijd]
de originele banden weggooien,vernieuwen door wegbanden en ze balanseren
jij wil hem verlagen door verlagings blokjes,is dat alleen voor of ook achter
anders hangt de quad straks helemaal voor over
ja klopt,je zaagt hem af vlak achter de bevesteging aan het frame[precies op de las met een ijzer zaag want als je het met de flex doet slijp je er teveel matriaal weg]
ik zelf heb een stuk draad end door de bevestegings punten gedaan om er zeker van te zijn dat ze weer op de originele plaats vast gelast werden
steeds een klein stukje lassen en dan snel koelen met water
stuur anders een prive bericht met je email adres ,ik heb namelijk nog foto,s van de werkzaam heden
ik zelf heb een stuk draad end door de bevestegings punten gedaan om er zeker van te zijn dat ze weer op de originele plaats vast gelast werden
steeds een klein stukje lassen en dan snel koelen met water
stuur anders een prive bericht met je email adres ,ik heb namelijk nog foto,s van de werkzaam heden
uitlaat zit erop, klein beetje meer trekkracht en ongeveer 6 a 7 km per uur vlugger! Maar wel een super mooi geluid! rijd nu 95 op de kilometerteller en ervoor 88.
en hier kan je even mee luisteren!
http://www.youtube.com/watch?v=Jgkg2-10V68
en hier kan je even mee luisteren!
http://www.youtube.com/watch?v=Jgkg2-10V68