polaris phoenix start niet meer

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
harm1706
Toeschouwer
Toeschouwer

polaris phoenix start niet meer

Bericht door harm1706 »

IK heb een polaris phoenix 200cc automaat met cardan aandrijving bouwjaar maart 2005 en hij heeft 3500km gelopen. Een paar weken geleden stond ik op het strand en ging hij niet meer voor of achteruit achteraf bleek de varioriem en een aandrijfas van de versnellingsbak gebroken te zijn (mag dit bij zo'n kilometerstand?)Met een dikke rekening op zak de garage kon ik weer vooruit. Nu 150km verder staat hij weer stil en wil hij niet meer starten. :x Elektisch geeft hij allleen een klik en als ik de kickstart erop zet is daar geen beweging in te krijgen. Ik ga morgen de garage maar weer bellen maar ik heb geen zin in nog een dikke rekening want dan kan ik onder hand net zo goed voor een nieuwe quad gaan kijken.

hoe denken jullie hier over en zijn zulk soort dingen normaal?
alvast bedankt voor de reacties

Polaris Phoenix 200cc
automaat met cardan aandrijving
bouwjaar maart 2005
kilometerstand 3500
Ralph
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Ralph »

Kan vanalles zijn, is moeilijk te zeggen via een forum. Maar als je de zoekfunctie gebruikt dan kun je wel een aantal tips vinden.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

Dus je krijgt de kickstarter niet meer naar onder gestampt als ik het goed begrijp ?
Dan gok ik op een vastloper of ingelopen krukas (lagers)...
Zat er nog genoeg olie op dat blok ?
harm1706
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door harm1706 »

De olie staat iets boven minimum eigenlijk ook gek als hij net terug komt van de garage dan hoort hij toch gewoon op max te staan?
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Phoenix

Bericht door brumm »

Haal de kap van de CVT er af en kijk of daar alles nog ok is. Kan zijn dat er met de krukas ed niks aan de hand is. Maar dat bijvoorbeeld de start koppeling kapot is. Gebeurt wel met meer quads. Kan ook zijn dat aandrijfriem weer stuk is. Dan kan het ook zijn dat er meer aan de hand is.. Staat de quad wel in neutraal? Rolt de quad wel?
Plaats reactie