Snel dalen oiliepijl ltz, normaal ?
Snel dalen oiliepijl ltz, normaal ?
Ik merkte vandaag op hoe snel mijn oliepijl van men ltz daalt.
Een tweede keer meten gaat bijna niet.
Hoe meet ik misschien belangrijk
1:warm laten draaien
2:een half minuutje wachten
3: pijlstok uitdraaien
4:aflezen
5:soms nog eens pijlen bij onduidelijkheid
Maar stap 5 ging vanmorgen niet meer de oliebak was al leeg.
Er is 5uur geleden 2.1l nieuwe olie opgedaan en de oliefilter heb ik toen vervangen
telkens ik pijlde stond hij goed dus ik ging ervanuit dat een tweede keer niet nodig was.
Maar is het normaal dat na 1minuut de olie al terug in het blok gelopen is ? Ik vond het een beetje raar.
Ik vraag het liever eens dan te veronderstellen dat het normaal is , want mij lijkt het allesinds niet normaal
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Een tweede keer meten gaat bijna niet.
Hoe meet ik misschien belangrijk
1:warm laten draaien
2:een half minuutje wachten
3: pijlstok uitdraaien
4:aflezen
5:soms nog eens pijlen bij onduidelijkheid
Maar stap 5 ging vanmorgen niet meer de oliebak was al leeg.
Er is 5uur geleden 2.1l nieuwe olie opgedaan en de oliefilter heb ik toen vervangen
telkens ik pijlde stond hij goed dus ik ging ervanuit dat een tweede keer niet nodig was.
Maar is het normaal dat na 1minuut de olie al terug in het blok gelopen is ? Ik vond het een beetje raar.
Ik vraag het liever eens dan te veronderstellen dat het normaal is , want mij lijkt het allesinds niet normaal
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Zo moet het:
- Plaats de quad op een horizontale ondergrond
- Zet uw motor stil
- Wacht ongeveer 2 minuten (de olie moet teruglopen naar de carter)
- Trek de peilstok uit de motor
- Maak de onderkant van de peilstok schoon met een niet-pluizende doek
- Steek de peilstok terug in de motor. Let erop dat u hem terugsteekt tot op het steunpunt en dat er geen vuiligheid in de motor komt langs het gat van de peilstok.
- Haal de peilstok opnieuw uit uw motor
- Controleer het oliepeil opnieuw
Bij jou draaide de motor dus nog, en de olie moest dus nog even terug lopen naar je carter
- Plaats de quad op een horizontale ondergrond
- Zet uw motor stil
- Wacht ongeveer 2 minuten (de olie moet teruglopen naar de carter)
- Trek de peilstok uit de motor
- Maak de onderkant van de peilstok schoon met een niet-pluizende doek
- Steek de peilstok terug in de motor. Let erop dat u hem terugsteekt tot op het steunpunt en dat er geen vuiligheid in de motor komt langs het gat van de peilstok.
- Haal de peilstok opnieuw uit uw motor
- Controleer het oliepeil opnieuw
Bij jou draaide de motor dus nog, en de olie moest dus nog even terug lopen naar je carter
Groetjes thuis!

Ik doe het op dezelfde manier als jij beschrijft maar dan zit er geen olie meer in mijn reservoir. Daarom dat ik een beetje ongerust ben
Ik pijl telkens de motor uitstaat.
Op een ltz moet toch niet meer dan 2 liter olie he ?
En na 5 uur kan al de 2 liter toch onmogelijk weg zijn
Ik ben een beetje de wanhoop nabij want ik rijd er niet meer mee tot ik weet wat het is. Voor mijn blok misschien helemaal naar de maan is
Ik pijl telkens de motor uitstaat.
Op een ltz moet toch niet meer dan 2 liter olie he ?
En na 5 uur kan al de 2 liter toch onmogelijk weg zijn
Ik ben een beetje de wanhoop nabij want ik rijd er niet meer mee tot ik weet wat het is. Voor mijn blok misschien helemaal naar de maan is
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
@
Ik heb het gecheckt en lekt niet. maar toch bedankt
Maar ik denk iedereen mijn probleem niet echt begrijpt. Als ik pijl volgens de regels dan zit er geen olie in de oliebak
Als ik na 30seconden - 1 minuut pijl zit er wel 2 liter in maar 10 seconden nadien is hij al terug naar het carter gelopen . Ik vroeg me af of dit normaal was.
Want als ik pijl volgens het boekje zit er echt 0.0 liter in het reservoir. Er zit wel degelijk olie want ik heb de bout onder de carter uitgedraaid (niet aftap plug) en er druppelde olie uit dus dat is wel goed .
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Ik heb het gecheckt en lekt niet. maar toch bedankt
Maar ik denk iedereen mijn probleem niet echt begrijpt. Als ik pijl volgens de regels dan zit er geen olie in de oliebak
Als ik na 30seconden - 1 minuut pijl zit er wel 2 liter in maar 10 seconden nadien is hij al terug naar het carter gelopen . Ik vroeg me af of dit normaal was.
Want als ik pijl volgens het boekje zit er echt 0.0 liter in het reservoir. Er zit wel degelijk olie want ik heb de bout onder de carter uitgedraaid (niet aftap plug) en er druppelde olie uit dus dat is wel goed .
Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Ik heb vanmiddag even naar de dealer gebelt en die zei me dat ik 4-5 min moest wachten
Ik heb het gedaan en de olie zat nog mooi tussen minimum en maximum.
het probleem was dus te danken aan mijn ongeduldigheid.
Ik heb het gedaan en de olie zat nog mooi tussen minimum en maximum.
het probleem was dus te danken aan mijn ongeduldigheid.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider
Nu heb ik nog een laatste vraag , laatste maar misschien we de belangrijkste.
Als er misschien wat te weinig zou hebben ingezeten zou dit erg schadelijk geweest zijn voor het blok ?
En hoe kan ik dit nakijken ? Olie aflaten en kijken of er ijzervijlsel bijzit zoals bij inrijden ? Of iets anders ?
Want ik ben toch een beetje ongerust.
Als er misschien wat te weinig zou hebben ingezeten zou dit erg schadelijk geweest zijn voor het blok ?
En hoe kan ik dit nakijken ? Olie aflaten en kijken of er ijzervijlsel bijzit zoals bij inrijden ? Of iets anders ?
Want ik ben toch een beetje ongerust.
Fox evol dsc kashima, HGS +powerbomb, GPR Stuurdemper,Fasstflexx stuur RMZ blok,....
LTR-450 Rider
LTR-450 Rider



