SMC 300 kaptain
SMC 300 kaptain
Ik ben van plan een SMC 300 Captain te kopen omdat het een schakel machine is en 15 kw 23 N/m
Deze quad is behoorlijk pittig voor zijn prijs. Toch twijfel ik of de SMC of de tragere Goes 300 s
Kunnen jullie mij helpen?
Deze quad is behoorlijk pittig voor zijn prijs. Toch twijfel ik of de SMC of de tragere Goes 300 s
Kunnen jullie mij helpen?
Ik heb een smc captain, en die bevalt me erg goed. Ik had een barossa cheetah 250cc, maar die vond ik te klein voor mij(formaat) Ik kon deze goed inruilen op de captain die toen 1 jr. oud was. Ik heb de captain nu ruim een half jaar en vind het tot nu een fijne machine. Op de teller is de top 110km p/u, maar dat is niet iets om lang te doen, in het zand kun je ook goed wegkomen(binnenweg) Je moet wel geregeld alles nalopen, maar dat moet bij de meeste quads(lostrillende schroeven e.d.)
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
-
- Quadrider
- Berichten: 374
- Lid geworden op: wo 06 jun, 2007 17:25
- Locatie: sesamstraat
Boncari schreef:Ik heb bij mijn yamaha's nog nooit iets gehad met lostrillende schroeven!Je moet wel geregeld alles nalopen, maar dat moet bij de meeste quads(lostrillende schroeven e.d.)
Yamaha = A kwaliteit.
SMC = B Kwaliteit.
Dan heb je ook nog C en D kwaliteit maarja laten we het daar maar niet over hebben.
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ik zeg niet bij elk ritje..ik ben meer van het voorkomen dan dat je dom doorrijd en niets naloopt. Bij je auto loop je toch ook het oliepeil, water enz. wel eens na. Er zijn type's die voor elk wissewasje naar de garage gaan, ik dus niet.(en enig technische kennis is volgens mij wel een vereiste bij het quad rijden)
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
het is inderdaad slim om je quad af en toe eens goed te bekijken!
technische kennis kan handig zijn, maar is niet noodzakelijk om quad te rijden. Er staat al veel in de handleiding en vaak is even bellen naar de dealer al voldoende om enkele problemen op te lossen.
technische kennis kan handig zijn, maar is niet noodzakelijk om quad te rijden. Er staat al veel in de handleiding en vaak is even bellen naar de dealer al voldoende om enkele problemen op te lossen.
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Quadrunner
- Berichten: 662
- Lid geworden op: di 02 okt, 2007 13:51
moet nu iedereen liggen door te hameren o het feit dat de bouten wel eens los trillen?
en ja dit kan bij alle quads zijn.
maar dit vraagt de persoon die deze topic geopend heeft niet.
6 van de 9 antwoorden zijn waardeloos!
@Tim33
beide quads zijn wel goed. Alleen altijd even alles nalopen en kijken voor een paar proefritjes en de ervaringen van mensen vragen
eventueel eens een afspraak maken met zoon persoon
en ja dit kan bij alle quads zijn.
maar dit vraagt de persoon die deze topic geopend heeft niet.
6 van de 9 antwoorden zijn waardeloos!
@Tim33
beide quads zijn wel goed. Alleen altijd even alles nalopen en kijken voor een paar proefritjes en de ervaringen van mensen vragen
eventueel eens een afspraak maken met zoon persoon
quad racerr..dat bedoel ik..het gaat er om of een smc rijdbaar is..ik vind van wel, om te beginnen en om niet gelijk een berg geld uit te geven als je wilt kijken of het quad rijden iets voor je is, hoevaak zie je advertenties waarbij staat..wegens tijdgebrek of andere hobby of "ik vind het achteraf niet zo leuk.."
had Barossa 250cc, SMC captain 300cc, Bombardier ds 650cc, Can Am Renegade 800cc met Dalton Clutch kit, had een Honda 400trx, heb nu wederom een Bombardier ds 650 Baja en voor de zoon een Polaris outlaw 90
Ik heb geen ervaring met een SMC maar eventueel wel enkele goede tips tegen het lostrillen van de bouten.
1 ). Probreer zoveel mogelijk moeren te vervangen door borgmoeren, die trillen niet los.
2 ). Gebruik eventueel op de andere moeren of bouten een beetje Loctite.
3 ). Boor waar het mogelijk is een klein gaatje in de bout net achter de moer zodat ge er een splitpen in kunt doen zodat de moer of bout niet helemaal weg kan.
De kosten voor dit te doen zijn zo goed als niets en het kan enorm veel helpen en heel nuttig zijn.
Gewoon enkele tips, en gegeven met de beste bedoelingen
1 ). Probreer zoveel mogelijk moeren te vervangen door borgmoeren, die trillen niet los.
2 ). Gebruik eventueel op de andere moeren of bouten een beetje Loctite.
3 ). Boor waar het mogelijk is een klein gaatje in de bout net achter de moer zodat ge er een splitpen in kunt doen zodat de moer of bout niet helemaal weg kan.
De kosten voor dit te doen zijn zo goed als niets en het kan enorm veel helpen en heel nuttig zijn.
Gewoon enkele tips, en gegeven met de beste bedoelingen