scooterbanden ?
scooterbanden ?
Hallo een vriend van mij heeft op zijn quad scooterbanden gemonteerd in de maat 130/70/10
hij ligt voor nu ongeveer 8 cm lager denk ik
maar de wegligging is nu drastisch veranderd
hij trekt onder het rijden naar links en recht , best gevaarlijk als je hard rijdt,weet iemand mischien waar het aan kan liggen ?
oja achteraan heeft hij nog de originle banden
alvast bedankt
mvg tomas
hij ligt voor nu ongeveer 8 cm lager denk ik
maar de wegligging is nu drastisch veranderd
hij trekt onder het rijden naar links en recht , best gevaarlijk als je hard rijdt,weet iemand mischien waar het aan kan liggen ?
oja achteraan heeft hij nog de originle banden
alvast bedankt
mvg tomas
- yamahakoppel
- Quad GOD
als je vanvoor zakt en achter nog hoog dan komt het draaipunt van de voorste wielen recht boven elkaar waardoor de quad heel raar stuurt en zelfs niet echt bestuurbaar meer is
een optie is vanachter zakken zodat de quad terug plat komt
PS heeft hij enkel de voorste banden gelegt of ook verlagings blokjes op de veren
een optie is vanachter zakken zodat de quad terug plat komt
PS heeft hij enkel de voorste banden gelegt of ook verlagings blokjes op de veren
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
Wat ik me afvroeg, die scooterbanden worden die erop gelegd voor het oog, schoonheid? Of hebben die dingen ook nut? Zijn dat eigenlijk gewoon 2 aparte bandjes die eigenlijk bedoeld zijn om op een scooter klasse B te liggen?
Want wat me opvalt is dat iedereen die wilt beginnen met de uitbouw van zijn quad eerst scooterbanden erop legt, verlaagd en na een paar maanden terug gewone dunne baanbanden erop legt.
Groetjes
Want wat me opvalt is dat iedereen die wilt beginnen met de uitbouw van zijn quad eerst scooterbanden erop legt, verlaagd en na een paar maanden terug gewone dunne baanbanden erop legt.
Groetjes
Het probleem dat die alle kanten trekt is verholpen het lag aan een lagertje in de A armen,maar nu stuurt die zwaarder als voorheen . hoort dat zo?
door de scooter banden is die lager komen te liggen en breder komen te staan, ik weet niet of het daar mee te maken heeft.hij rijd nu wel lekker rechtdoor,maar stuurt veel zwaarder
kan iemand mij hier iets over vertellen
mvg tomas
door de scooter banden is die lager komen te liggen en breder komen te staan, ik weet niet of het daar mee te maken heeft.hij rijd nu wel lekker rechtdoor,maar stuurt veel zwaarder
kan iemand mij hier iets over vertellen
mvg tomas
- yamahakoppel
- Quad GOD
oke lager komt die omdat het profiel van de band lager is maar breder geen mmtomas schreef: door de scooter banden is die lager komen te liggen en breder komen te staan
als de veren nog origineel zijn en nog op de originele plaats staan komt die niet breder
normaal stuurt die lichter omdat het raakvlak van de band kleiner is en dus minder weerstand heeft op de baan
het zwaarder sturen als je ander velgen zet ( met andere off-set) of spoorverbreders komt omdat het punt dat het wiel stuurt en het raakvlak van de band verder komt te staan
maar je zegt dat uw vriend enkel de banden heeft verwisselt dus geen andere velgen geen spoorverbreders of veren of verlagingsblokjes dus normaal moet die lichter sturen
kun je eens een foto posten van de quad en over welke quad gaat het
Laatst gewijzigd door yamahakoppel op ma 12 mei, 2008 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Kris
- yamahakoppel
- Quad GOD
als de A armen van positie veranderdt zijn is er dus meer veranderd dan de banden alleen
en als de A armen horizontaler staan moet het spoor opnieuw geregeld worden
en als de A armen horizontaler staan moet het spoor opnieuw geregeld worden
Groetjes Kris
-
- Pro Quadrider
ligt gewoon aan de banden , zet er gewoone banden op en het probleem is opgelost , of ne stuurdemper
banshee power !
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.demodderberen.be/forum/viewtopic.php?t=19710" onclick="window.open(this.href);return false;
ja ik heb het even na gevragen
en hij heeft de bovenste a armen ook aangepast hij heeft de achterste stang 1 cm ingekort zodat de arm nu naar achter wijst als het ware
zoals Paul Snip van hier
en een stuur demper is toch om de schokken op te vangen niet om lichter te sturen toch
het gaat trouwens om een bashan 200cc
en hij heeft de bovenste a armen ook aangepast hij heeft de achterste stang 1 cm ingekort zodat de arm nu naar achter wijst als het ware
zoals Paul Snip van hier
en een stuur demper is toch om de schokken op te vangen niet om lichter te sturen toch
het gaat trouwens om een bashan 200cc