hey, ik heb maandag een vastloper gehad, was aan het rijden en opeens begon die te stotteren en daarna blokkeerde de wielen, kon hem niet meer starten. heb hem toen in 5de gezet en proberen te duwen dat ging niet meer, volledig vast! bij mijn thuis begonnen met wat los te halen hier en daar. starter eens afzonderlijk geprobeert, dat ging. toen de starter er terug opgezet en nog eens geprobeert zonder uitlaat,benzinetank en bougie (bougie zag er wit uit! zou niet mogen zijn) maar een kleine druk op de knop en hij schoot terug los.
daarna alles terug gemonteerd en geprobeert hem te starten. wat hij zonder problemen deed. maar op geluid te horen is er toch nog iets mis denk ik. hoor af en toe presies ijzer op ijzer schuren.
heb de quad een maand geleden nog binnen gedaan bij een quaddealer (ga de naam niet zeggen) voor te laten afstellen op mijn tm36 en nu dit!
nu zou ik mijn motorblok willen laten reviseren. wat zou er allemaal zeker gereviseerd moeten worden, waar zou ik hiervoor het best gaan en wat gaat mij dit ongeveer kosten in totaal met werkuren?
zou dit zelf te doen zijn ? heb namelijk een kameraad die in een garage werkt maar moet hem de manual nog bezorgen, hij ging kijken als hij dat zou kunnen heeft dit nog nooit gedaan.
mvg simmy
motorblok reviseren? z400
is moeilijk te zeggen wat er misgelopen is, maar het zou kunnen dat die toch te arm afgesteld stond.
Ik zou zeggen haal de cilinder er eens af en trek foto's van piston, cilinder, en eventueel krukas en drijfstang, dan zien we al wat meer.
Qua revisie, cilinder boren en nieuwe piston zal je sowieso wel nodig hebben, en ik zou ook in een keer krukas lagers, eventueel drijfstang of hele krukas vervangen.
En alle andere lagers inspecteren en waar nodig vervangen.
Ik zou zeggen haal de cilinder er eens af en trek foto's van piston, cilinder, en eventueel krukas en drijfstang, dan zien we al wat meer.
Qua revisie, cilinder boren en nieuwe piston zal je sowieso wel nodig hebben, en ik zou ook in een keer krukas lagers, eventueel drijfstang of hele krukas vervangen.
En alle andere lagers inspecteren en waar nodig vervangen.
als dit een vastloper was zou ik hem eneens al niet meer gestart hebben. Ben er zeker van dat je het van kwaad naar erger hebt gebracht op die manier.
Jah dealers die afstellen geloof ik al niet meer in. Enkel bepaalde mensen heb ik vetrouwen in en de rest zijn kloefkappers! Lezen teveel handleidingskes die meegeleverd worden die totaal niet bedoeld zijn voor Europa na mijn gedacht.
Ik kan mij herinneren dat er in het verleden nog iemand geweest was met een tm 36 en die dealer kon dit ook niet afstellen ik hoop dat het dezelfde dealer is want vind het een brokkelaar 1e klas die zijn diploma gehaald heeft in de Colruyt terwijl het 'rode' prijs was.
Dit gezegd zijnde aub ...
Btw veel suc6 en hopelijk zijn de kosten niet te groot. Of het zelf te doen is --> ja als je er verstand van hebt en weet waar je mee bezig bent anders handjes thuis houden.
Mvg
Andries
Jah dealers die afstellen geloof ik al niet meer in. Enkel bepaalde mensen heb ik vetrouwen in en de rest zijn kloefkappers! Lezen teveel handleidingskes die meegeleverd worden die totaal niet bedoeld zijn voor Europa na mijn gedacht.
Ik kan mij herinneren dat er in het verleden nog iemand geweest was met een tm 36 en die dealer kon dit ook niet afstellen ik hoop dat het dezelfde dealer is want vind het een brokkelaar 1e klas die zijn diploma gehaald heeft in de Colruyt terwijl het 'rode' prijs was.
Dit gezegd zijnde aub ...
Btw veel suc6 en hopelijk zijn de kosten niet te groot. Of het zelf te doen is --> ja als je er verstand van hebt en weet waar je mee bezig bent anders handjes thuis houden.
Mvg
Andries
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
ok en wat gaat dit mij kosten ongeveer?JohnBeton schreef:is moeilijk te zeggen wat er misgelopen is, maar het zou kunnen dat die toch te arm afgesteld stond.
Ik zou zeggen haal de cilinder er eens af en trek foto's van piston, cilinder, en eventueel krukas en drijfstang, dan zien we al wat meer.
Qua revisie, cilinder boren en nieuwe piston zal je sowieso wel nodig hebben, en ik zou ook in een keer krukas lagers, eventueel drijfstang of hele krukas vervangen.
En alle andere lagers inspecteren en waar nodig vervangen.
en ik heb al eens wat opgezocht voor een ander cilinder wat denken jullie van deze (CYLINDER KIT, 434cc Big Bore LTZ/KFX400 '03+ (+4mm Big Bore Kit) 434cc Includes (Cylinder, Piston, Rings, Pin, Clips, Gaskets)
voor 400 euro. wel vanuit de usa.