Quad tandwielen
Quad tandwielen
Na ongeveer hoeveel km zijn de tandwielen en ketting van een Z400 aan vervanging toe?

- raptor350
- Quadracer 
20euro   

voortandwiel + achtertandwiel +ketting voor een Z400 kost wel 100euro minimum hé 

Je kan duidelijk zien wanneer de tandwielen versleten zijn. Als sz tandjes beginnen scherp te worden ( kan je o.a. voelen door er eens met je vingers over te gaan ) dan word het tijd om ze te vervangen.
en als het echt zeer dringend aan vervaning toe zijn dan breken de tandjes gewoon af in principe kan je dan nog wel voortrijden maar dan raad ik je toch echt aan om ze te vervangen
 in principe kan je dan nog wel voortrijden maar dan raad ik je toch echt aan om ze te vervangen   

ALTIJD tandwielen + ketting samen vervangen ... Anders gaan deze onderdelen veel slijten en dus weer sneller aan vervaning toe zijn

voortandwiel + achtertandwiel +ketting voor een Z400 kost wel 100euro minimum hé

Je kan duidelijk zien wanneer de tandwielen versleten zijn. Als sz tandjes beginnen scherp te worden ( kan je o.a. voelen door er eens met je vingers over te gaan ) dan word het tijd om ze te vervangen.
en als het echt zeer dringend aan vervaning toe zijn dan breken de tandjes gewoon af
 in principe kan je dan nog wel voortrijden maar dan raad ik je toch echt aan om ze te vervangen
 ALTIJD tandwielen + ketting samen vervangen ... Anders gaan deze onderdelen veel slijten en dus weer sneller aan vervaning toe zijn

Owner van yamaha raptor350 
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
 crosseeuuuhhh ! 

Freestyle rules
 crosseeuuuhhh !
 crosseeuuuhhh ! 
- 
				cyclonedriver
- Quadrunner 
hey,
het licht er maar net aan als jij 3000 km/volledig aan het crossen bent en dus hard optrekken dan weer afremmen en weer optrekken en zo de hele tijd door dan gaat het natuurlijk sneller als dat je 3000 km rustig over de weg rijd.
je moet gewoon kijken of je tandwielen scherp beginnen te worden. zijn ze scherp dan moet je ze vervangen...
greetz

het licht er maar net aan als jij 3000 km/volledig aan het crossen bent en dus hard optrekken dan weer afremmen en weer optrekken en zo de hele tijd door dan gaat het natuurlijk sneller als dat je 3000 km rustig over de weg rijd.
je moet gewoon kijken of je tandwielen scherp beginnen te worden. zijn ze scherp dan moet je ze vervangen...
greetz
- raptor350
- Quadracer 
Ik rij met mijn raptor 80% puur off-road en 20% op de weg ( die 20% is meestal om naar de corssparcouren te rijden   )
  )
Ik rij ook wel redelijk sportief m.a.w. wheelie's trekken, jumpen en donuts doen, de quad dus een beetje laten afzien ( tja, daarvoor zijn ze ook gemaakt
  ( tja, daarvoor zijn ze ook gemaakt   )
  )
Mijn tandwielen zijn na zo'n 7000km versleten. En dan vervaning ik men ketting ook.
Ik kuis wel na elke cross rit men ketting en smeer ze daarna steeds goed in! Dat verlengt de levensduur van de tandwielen toch aanzienlijk

)
  )Ik rij ook wel redelijk sportief m.a.w. wheelie's trekken, jumpen en donuts doen, de quad dus een beetje laten afzien
 ( tja, daarvoor zijn ze ook gemaakt
  ( tja, daarvoor zijn ze ook gemaakt   )
  )Mijn tandwielen zijn na zo'n 7000km versleten. En dan vervaning ik men ketting ook.
Ik kuis wel na elke cross rit men ketting en smeer ze daarna steeds goed in! Dat verlengt de levensduur van de tandwielen toch aanzienlijk

Owner van yamaha raptor350 
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
 crosseeuuuhhh ! 

Freestyle rules
 crosseeuuuhhh !
 crosseeuuuhhh !