Quad tandwielen

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
xaviii
Toeschouwer
Toeschouwer

Quad tandwielen

Bericht door xaviii »

Na ongeveer hoeveel km zijn de tandwielen en ketting van een Z400 aan vervanging toe?
quadje
Quadrunner
Quadrunner
Contacteer:

Bericht door quadje »

hey
dat ligt geheel aan je rijstijl
als je het niet meer vertrouwt
doe je er toch gewoon een nieuwe op
ga voor die 20 euro geen risico lopen

gr peter
Ik ben geintresseerd in:
Quads, motors, auto's,..
Zolang het maar wielen heeft + snel is!
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

20euro :shock:
voortandwiel + achtertandwiel +ketting voor een Z400 kost wel 100euro minimum hé :wink:

Je kan duidelijk zien wanneer de tandwielen versleten zijn. Als sz tandjes beginnen scherp te worden ( kan je o.a. voelen door er eens met je vingers over te gaan ) dan word het tijd om ze te vervangen.
en als het echt zeer dringend aan vervaning toe zijn dan breken de tandjes gewoon af :D in principe kan je dan nog wel voortrijden maar dan raad ik je toch echt aan om ze te vervangen :p

ALTIJD tandwielen + ketting samen vervangen ... Anders gaan deze onderdelen veel slijten en dus weer sneller aan vervaning toe zijn :knikduim:
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
cyclonedriver
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door cyclonedriver »

meestal is de ketting eerder versleten. dit merk je bij het aanspannen van de ketting. op de ene plaats is de speling goed, dan draai je de ketting wat verder en opeens is de speling veel groter :shock: dit kan je ook voelen tijdens het rijden. je quad rijd dan met lichte schokken.
xaviii
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door xaviii »

kan iemand hier een afstand op plakken? is het na 3000km of na 10000km ?
Scratch
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Scratch »

hey,
het licht er maar net aan als jij 3000 km/volledig aan het crossen bent en dus hard optrekken dan weer afremmen en weer optrekken en zo de hele tijd door dan gaat het natuurlijk sneller als dat je 3000 km rustig over de weg rijd.

je moet gewoon kijken of je tandwielen scherp beginnen te worden. zijn ze scherp dan moet je ze vervangen...

greetz
raptor350
Quadracer
Quadracer

Bericht door raptor350 »

Ik rij met mijn raptor 80% puur off-road en 20% op de weg ( die 20% is meestal om naar de corssparcouren te rijden :D )
Ik rij ook wel redelijk sportief m.a.w. wheelie's trekken, jumpen en donuts doen, de quad dus een beetje laten afzien 8) ( tja, daarvoor zijn ze ook gemaakt :wink: )
Mijn tandwielen zijn na zo'n 7000km versleten. En dan vervaning ik men ketting ook.
Ik kuis wel na elke cross rit men ketting en smeer ze daarna steeds goed in! Dat verlengt de levensduur van de tandwielen toch aanzienlijk :p
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules :p crosseeuuuhhh ! :D
Plaats reactie